Mommybloggerstopic #9

https://www.ad.nl/tech/ouders-gooien-privacy-van-hun-kinderen-te-grabbel-op-sociale-media~a979794a/

Driekwart van de ouders zet zijn kinderen op sociale media, met name door het posten van foto’s. Ruim de helft schermt zijn profiel echter niet af voor onbekenden. Een kleine zes op de tien ouders (57,6 procent) houden er geen rekening mee dat hun zoon of dochter met ontbloot (boven-)lijf op een foto of video staat.

11 likes

Zo zielig voor die kinderen. Echt voer voor pedofiele website enzo.

4 likes

En dan maar roepen over privacy…

Ik zet mijn dochter zelden op Facebook maar mijn profiel is afgeschermd en als ik het doe, dan zijn het ook nog gewone kiekjes in kleding op neutraal terrein/neutrale achtergrond. Zelfs badkleding doe ik niet. Ze is inmiddels ook op een leeftijd dat ik aan haar vraag of ik het op Facebook mag zetten. Als ze zegt nee, dan is dat ook goed.

Vraag me toch af hoe die influencer kids over een paar jaar als puber zijn.

2 likes

Egbert heeft ooit een video gemaakt over de Bellinga’s. Daarin legt hij o.a. uit dat video’s of fragmenten waarin die kinderen schaars gekleed gefilmd zijn het meest worden bekeken door pedofielen.

Toch vinden die ouders views en geld blijkbaar belangrijker.

6 likes

Had het gezien inderdaad! Walgelijk!

Heb ook wel eens ergens gelezen dat screenshots van die kinderen op pedo websites staan, en dat de ouders daar meerdere keren op zijn gewezen, maar dat het ze blijkbaar niet boeit.

Volgens mij was dat op een insta account van iemand die de familie persoonlijk kent.

3 likes

Ja dat heb ik ook gelezen. Maakt het alleen maar triester voor die kinderen.

6 likes

Dit topic is na het bereiken van de maximumlimiet van 5000 antwoorden automatisch gesloten. Continue discussion at Mommybloggerstopic #9 (Deel 6).