Mommybloggerstopic #9

Ik ken haar helemaal niet, maar zie in haar stories dat ze ‘Manifesteren kan je leren’ aan het lezen is, dus misschien kan ze manifesteren dat haar kind het ineens wel leuk vindt.

Groetjes

11 likes

Mijn vriend heeft ook zulke nagels, of klauwen zoals ik ze noem. Waar hij mij dus ook altijd per ongeluk mee krabt :expressionless:

5 likes

Ja alsof ze omkrullen haha ik zie het ook

1 like

Je kan een klein kindje toch gewoon in een kinderwagen meenemen waarin het kan slapen? Of als het wat ouder is langer ophouden overdag en later middagslaapje laten doen, zodat het avonds langer wakker blijft? Kinderen in Spanje (en andere landen waar ze pas laat eten) eten toch ook gewoon pas na 20u zonder dat ze irritant(er) worden :woman_shrugging:t3:

3 likes

Ja maar je krijgt je kind niet zo snel even in een ander ritme voor een week of twee. In Frankrijk gaan kinderen ook veel later naar bed, maar ze gaan daar ook tot ze naar groep 3 gaan 's middags naar bed op school. Dus ja, dan hou je het 's avonds wel wat langer vol.

Edit: ik volg jolielot niet, even op haar profiel gekeken. Maar dit kind heeft nou net precies de leeftijd waarop ze helemaal niet meer zo flexibel zijn. Onze eerste vakantie met kind (ze was toen 7 maanden) was ook een van 's middags lunchen en 's avonds in het vakantiehuis eten. Zo doen we het meestal nog steeds trouwens, voor iedereen het leukst.

15 likes

En er zijn een hoooop kinderen die niet in de kinderwagen of buggy zullen slapen.

21 likes

Duidelijk dat ik geen kinderen heb :sweat_smile: (en zelf blijkbaar een makkelijk kind was en een makkelijk broertje had, mijn ouders sleepten ons altijd overal mee naartoe zonder problemen)

3 likes

Hahahahaha jij hebt geen kinderen :joy::joy::joy:

2 likes

Mijn moeder vertelt ook altijd van alles over mij en mijn zussen, en tot ik zelf een kind kreeg nam ik dat voor waarheid aan. Maar ik weet nu met zekerheid dat het niet allemaal kan kloppen, of wij waren echt de perfecte kinderen die nooit wakker werden 's nachts, in 1 middag zindelijk waren, alles aten, in volzinnen praatten voor we 1 waren enz.

Ik vroeg haar hier een keer naar en toen zei ze dat ze het eigenlijk allemaal niet meer precies wist :sweat_smile:

37 likes

Wij sliepen ook allebei de nachten al door toen ze thuiskwam uit het ziekenhuis. Uhu mam.

3 likes

Nu erger ik me weer aan heel dat badpakken-verhaal waar elke volger achter vraagt van welk merk ze zijn. Blijkbaar kosten ze rond de 200€, maar je ziet wel Tiens gekleurd tepelhof er door (nooit gedacht dat ik ooit deze zin zou schrijven)

13 likes

Ja haha! Mijn moeder kreeg in 3 jaar tijd 3 kinderen en was fulltime thuis. Ik denk eigenlijk dat de eerste jaren in een waas van slaapgebrek voorbij zijn gegaan :laughing:

20 likes

Over mezelf weet ik natuurlijk niet of het inderdaad echt zo was, maar bij mijn broertje heb ik het heel bewust meegemaakt (groot leeftijdsverschil), en hij ging overal gewoon mee naartoe op vakantie. Af en toe wel wat mekkeren, maar niet meer dan thuis.

3 likes

Nou dan waren jullie blijkbaar heel makkelijk! Heerlijk voor je ouders :smile: (ik kan mijn kind overigens ook makkelijk 's avonds ergens mee naar toe nemen, maar meerdere avonden achter elkaar… dat gaat hem niet worden)

6 likes

Nee en Tien beweert dat Wil (lol) de badpakken gewoon kunnen afwisselen. Sorry maar met een zwangere buik lubber je iets toch gegarandeerd uit?

3 likes

Daarom schijnt die bij Tien ook zo door, bij die andere meiden zit de stof gewoon mooier. Zou bij Tien ook mooier staan als ie gewoon op maat valt waardoor de stof niet oprekt.

Nou ga ik weer zitten denken, is wat ik hierboven zeg bodyshaming? Ik denk zelf van niet omdat ik alleen bedoel dat hij door de verkeerde maat niet tot zn recht komt. Meer badpakshaming.

9 likes

Je hangt er geen waardeoordeel aan en dat is toch juist waar we naartoe moeten/willen?

4 likes

Ben er nog nooit geweest, maar… pffff… ik ben Ibiza-moe. Kan geen zonsondergang met riant uitzicht meer zien… (ik noem geen namen :rofl:)

8 likes

Ik volgde kim_mamavan9kindjes een tijdje. Ze heeft 9 kinderen (goh) met bijna allemaal autisme, ADHD, HSP en een tweeling met niet-aangeboren hersenletsel, waar ze lange tijd enorm veel over deelde. Echt veeeel te veel. Maar eerlijk is eerlijk, ik vond het wel heel erg leerzaam. Ik kwam haar profiel net na een jaar ongeveer weer tegen en alles is weg. In een story vertelt ze eenmalig weer iets over een zoontje met autisme en zijn school en daarbij zegt ze “normaal deel ik hooguit hier en daar nog een leuke foto of een filmpje (dankzij de roddels op V-forum)”

Het werkt dus, hierover roddelen op een forum! :ok_hand:
(ze was voorheen al vaak 1 op 1 aangesproken maar dan blokkeerde ze diegene)

11 likes

Dingen voor Vrouwen. Duidelijke titel wel.

8 likes