Los van de privacy van het kindje: ik verbaas me bij de momfluencers altijd zo over dat moederschap haast synoniem is voor ouderschap. Alles wat je met en voor de kind doet is #motherhoodjourney. “mama’s, hoe verliep jullie zindelijkheidsavontuur?” Het grootste gedeelte van de kinderen heeft toch ook gewoon een vader in de buurt? Ik denk dat die hele scene waarin het ouderschap (of nou ja, het zichtbare gedeelte) praktisch voorbehouden is aan vrouwen, een slechte zaak is voor de alle moeders. En ouders.
Ik liep zondag op Schiphol. Daar was een redelijk bekende Nederlander die haar kind ook veel online plaatst. Ik zag eerst haar kind, herkende hem, dacht hee dat is de peuter van … en herkende toen pas haar. Dat was echt zo’n moment dat ik weer extra besefte hoe toxic en gevaarlijk dit gewoon is…
Thx!
Ik weet dat ik wel eens in een gesloten profiel heb kunnen kijken via een soort copysite. Daar wordt dan alle info exact op overgenomen, het heet dan geen instagram maar instavlam ofzo (ik kom ff niet op de naam). Ik weet natuurlijk niet of dat profiel wat ik vond daarvoor wel altijd open heeft gestaan maar ik zou er altijd rekening mee houden dat privé niet 100% prive is. Denk dat je dan beter een gedeelde dropbox o.i.d. kan gebruiken (en zelfs daar heb ik twijfels bij)
Was hier niet een soort campagne over echt 10 jaar geleden ofzo, dat kinderfoto’s van hyves op mokken waren gedrukt ofzo om duidelijk te maken dat dat mocht op grond van deze bepaling
Aangezien het hier over dit onderwerp gaat. Een besloten facebook is ook niet zo veilig als het lijkt zeker? Ik heb geen foto’s van mijn kinderen online, maar wel 2 of 3 op een besloten facebook.
Nou, ik heb heel wat foto’s van ‘mn Instagram verwijderd. Thx voor alle info, voelt toch fijner zo nu ze er niet meer herkenbaar op staan ook al is het prive en heb ik ‘maar’ weinig familie/vrienden die kijken.
Wat Lois kruidenier en marketingvrouw nu posten over het online delen van je kind, komt wel door hier. Lois is destijds gestopt met het delen van haar kindjes door hier mee te lezen (geloof ik). Dus het heeft zeker z’n nut zo. Nu worden massaal andere mommy’s aan het denken gezet, ik zie ze de berichten delen (zoals Faye bone)
Jaa en ook hoe ze nu (respectvol) op elkaar reageerden. Zo zei Mirthe dat ze aan haar zoon vroeg of hij het wilde, maar het kind is een kleuter dus stiekem dacht ik; een kleuter kan niet de gevolgen van zoiets overzien… Maar ik wilde geen moedermaffia zijn en Mirthe is een slimme vrouw dus ik besloot dat niet te sturen. Lois maakte daarop nog een story en dat zette Mirthe toch aan het denken. Zo fijn.
Ik snap ook niet dat mensen hier zo naïef in zijn. Ik stuur al geen foto’s door op Whatsapp waarop mijn zoontje naakt is. Moet er niet aan denken dat die ergens gaan rondzwerven.
Ik maak überhaupt geen foto’s van ze als ze naakt zijn. Enige blote foto die ze van zichzelf hebben is bij de geboorte en eerste badje
Volgens mij mag fb met de foto’s die jij upload doen wat ze willen. Ook als dat het gebruiken voor reclames bijv. is. Ik weet niet of dat nog zo is, maar ik zou me er niet te veilig bij wanen.
Ik heb ze iig al verwijderd, waren gelukkig maar 2 foto’s.
Echt heel toevallig dat het merk waarmee ze samenwerkt wel drie keer als suggestie wordt genoemd!! Jeetje
Het is toch wonderlijk! Jemig
Jeetje, toch ook wel gek dat een bedrijf waar ze partner mee is haar hier nog niet op had gewezen!
Bi-zar
In ook allemaal verschillende schrijfwijzen… bizarrrr
Sowieso Wout, Vita en Joey