Mommybloggerstopic #9

Ik vind Lima oprecht wel leuk! Maar namen zijn zó persoonlijk. Dat kun je nooit 100% goed doen voor iedereen, volgens mij zouden we hier toch ook niet op namen afgeven?

3 likes

Het gaat me niet per se om Lima, dat vind ik persoonlijk ook nog wel een leuke naam. Livia ook. Alleen Love als tweede naam klinkt imho als een stripper, sorry :sweat_smile: en vooral 2x Love als tweede naam heb ik bij die familie echt een beetje een idee hoe gekker hoe beter.

1 like

Altijd nog beter dan Hate. Haters gonna hate.

3 likes

Edit:
Toch maar weggehaald.
Stond naam van een kind van een influencer die in dezelfde categorie valt. Maar bedacht mij dat zij dit niet zelf gekozen hebben en het niet leuk is dat ik/ wij daar zo over praten.

6 likes

Ik krijg eerlijk gezegd hetzelfde soort kippenvel als ik weer ergens “maccie” lees :grimacing:

9 likes

Wow ik zag net dit voorbij komen op insta… dit vind ik wel helemaal ver gaan??!

Sowieso deze hele insta pagina.
Hoe ziek is het om dit zo online te zetten. What de fuck.
Dit is echt next level imo.

Ik vind het sowieso bizar dat mensen zo openbaar insinueren dat hun kind 1 of andere aandoening oid heeft.
Sarah R. Heeft daar soms ook een handje van.
Hou dat lekker voor jezelf of ga er mee naar een professional maar dump het niet zo online.

:weary:

11 likes

Lijkt ook wel gewoon munchausen by proxy.

12 likes

Ja dit!

5 likes

Pas op wat je zegt hiermee

5 likes

Hoezo?

6 likes

Omdat er echt kinderen zijn die op school niks laten zien en zich gedragen zoals het hoort maar van binnen, en daardoor thuis, kapot gaan omdat ze eigenlijk niet uitgedaagd worden. Ouders zeggen niet zomaar: ‘mijn kind is hoogbegaafd’

3 likes

Hoe weet je dat zo zeker dan, dat ouders dat doen? Vaak zit je als ouder al met je handen in ‘t haar omdat het thuis vreselijk gaat maar op school is er niks aan de hand, en lijken ze zelf onder te presteren, thuis worden de meest moeilijke puzzels/spelletjes en grote gesprekken gehouden en op school komt er niks uit.

Omdat ouders soms ook wel denken dat het leuk is om een kind met hoogbegaafdheid te hebben, terwijl het vaak erg lastig is. Ik zie zelf ook ouders voorbij komen die het begrip ‘hoogbegaafdheid’ ergens gehoord hebben en dan zelf denken die diagnose te kunnen stellen. Eens hoor, dat er zeker kinderen zijn die meer uitgedaagd kunnen worden maar dat hoeft niet hoogbegaafdheid te zijn. Hoogbegaafdheid is lastig, maar ik heb wel eens het idee dat ouders daar een heel positief beeld van hebben.

4 likes

Hoogbegaafd kind hebben is helemaal niet leuk voor de ouders niet en voor het kind ook niet. Ik heb er dagelijks mee te maken. Kan me gewoon niet voorstellen dat ouders zomaar zeggen dat hun kind het is

4 likes

Helemaal met je eens, maar ik zie zelf in de praktijk dat het voor ouders soms leuk klinkt. In de trend van ‘mijn kind is heeeeel slim’ en that’s it. Ze kennen vrijwel nooit de problematiek die het meebrengt, en roepen dus soms echt maar wat. Helaas.

13 likes

Helaas ja. Hoogbegaafdheid is meer dan alleen maar slim en ook niet alleen maar op te lossen door een klas overslaan. Dat laatste geeft weer andere problemen. Zo ken ik een kind van 10, wordt nog 11 in het najaar dat naar de brugklas gaat. Verstandelijk helemaal logisch, het kind is klaar met de basisschool. Maar het is echt nog een kind tussen de (pre-)pubers. Ik weet niet of je daar dan onbezorgd over bent als ouders. En zo zijn er nog wel meer aandoeningen die niet begrepen worden door de school en de ouders van het schoolplein. Mijn kind is gediagnosticeerd met een motorische ontwikkelingsstoornis. Het advies voor laptopgebruik, een eigen leerlijn voor tekenen, handvaardigheid en gymnastiek etc. is er een van een arts maar de juf vond dat het maar gedoe was. Kind kon niet overal goed in zijn. En het schoolplein; mijn kind is ook onhandig misschien heeft ie het ook wel… Het gaat echt wel wat verder dan dat. :confounded::person_facepalming:

2 likes

Is er geen andere school in de buurt die daar meer aandacht voor heeft?

2 likes

Het is volgens mij ook heel moeilijk om een jong kind te diagnosteren met autisme, een vriendin van me heeft een 4-jarig kind dat heel veel autistische kenmerken heeft, maar nog steeds geen officiele diagnose. Mijn vriendin is heel chill en niet perse op zoek naar een diagnose, maar het is wel lastig omdat ze haar kindje zo goed mogelijk wil helpen en dat is makkelijker met een diagnose (bijv. financiele en andere steun).

5 likes

Willen jullie on topic blijven svp?

9 likes

Vraag me af of die Maike.Beu.nk nou zo dom is of dat het haar gewoon echt niet boeit maar ze deelt gewoon duidelijk op welke peuterspeelzaal dr kind zit :woman_facepalming:t3:

4 likes