Mommybloggerstopic #9

haha ja oke vanuit mij wel maar niet vanuit mijn ouders :smiling_face_with_tear:

5 likes

Flauw

30 likes

Je hebt m ook andersom. Dat je een 2e kind ziet met een tekst als ik kom er wel/overleef alles en dan het 1e kind als een soort diva met ik ben allergisch voor kraanwater. Ook zo flauw en niet okee

2 likes

Echt lelijk en niet grappig

5 likes

Hierin valt het me vooral op dat het ā€˜terrorkind’ in kwestie echt hele normale dingen doet (driftbui met eten spelen, weet ik veel), die dat eerste kind sowieso ook gedaan heeft. Zoals met wel meer trends op tiktok, waarin de moeder vooral likes wil binnenharken

8 likes

afbeelding
*maar wel je telefoon erbij pakt voor the gram

46 likes

Viel me ook al op inderdaad

7 likes

Het ligt er mijns inziens volledig aan hoe zoiets gezegd wordt. Ik was vroeger een huilbaby en altijd ontevreden en zeuren dus echt geen makkelijk kind als ik de verhalen mag geloven en mijn zus was het makkelijkste kind ooit, so be it. Het lijkt mij dat er wel iets meer aan de hand is in de familie en dat je niet puur en alleen in therapie gaat omdat je ouders steeds zeiden dat je een moeilijk kind was.

3 likes

Ik denk dat het bij deze tiktok trend ā€˜grappig’ bedoeld is, dus niet serieus dat het ene kind moeilijker is dan het andere. Alsnog dom en niet grappig hoor, maar het is een trend die iedereen van elkaar kopieert.

Bijv net als ā€œpeople without kids waking up vs people with kids waking upā€ en ā€œThey said holiday with kids would be funā€ oid, en dan zie je allemaal beelden van huilende kinderen, vroeg wakker, met eten gooien etc. Vind ik ook echt super dom en niet OK voor het kind trouwens, maar dat zijn van die trends op tiktok die mensen dan massaal overnemen

8 likes

Dit vind ik echt wel heel anders dan benadrukken dat je na je tweede kind geen kind meer wilde omdat dat kind zo moeilijk was. Dan kan het grappig bedoelt worden maar ik denk alsnog schadelijk wanneer dit thuis vaak benadrukt/herhaald wordt.

5 likes

Ik bedoel te zeggen dat de meeste mensen waarschijnlijk gewoon denken oh grappig dit ga ik ook doen voor de likes en dan zo’n tiktok maken. I.p.v. dat het iets is dat thuis steeds tegen de kinderen zelf gezegd wordt of überhaupt echt een sentiment is dat die ouders hebben, in tegenstelling tot het voorbeeld van @Kurisu

Alsnog vind ik het niet OK hoor en helemaal niet leuk om te zien voor het kind in kwestie.

11 likes

Zou kunnen hoor. Inderdaad alsnog niet ok. Ik denk echt waar zijn mensen toch mee bezig. Hoe denken ze dat dit grappig is :grimacing:

1 like

Dat zeg ik toch ook :sweat_smile:

7 likes

@anon3219017 omdat je dit zei had ik het idee dat je de tiktoks in kwestie niet hebt gezien dus probeerde het idee ervan te verduidelijken. Nogmaals ik vind het ook niet ok hoor

7 likes

Ik denk ook dat het gewoon lachen om het stereotype is dat het oudste kind vaak wat rustiger en beheerster is en het jongste kind de drukke grappenmaker is. Waarschijnlijk had je bij de meeste van die filmpjes voor oudste kind ook prima een vergelijkbaar fragment als voor het jongste kind kunnen plakken en vice versa, maar is het in deze volgorde grappig want bevestigt het stereotype. Ik zag het zelf als iets onschuldigs en niet als een kind te kakken zetten of erger. Ik zou het zelf ook niet erg vinden als er zo’n filmpje van mij zou zijn als jongste kind. Ik schrik er echter wel van dat men hier aangeeft dit wel erg en schadelijk te vinden. Op die manier had ik er zelf nog niet naar gekeken maar als dat zo is dan is deze trend misschien toch niet zo onschuldig.

8 likes

Ik ben de oudste van 4 en hoor al heel mijn leven dat mijn ouders ā€˜enkel voor een tweede kind durfden gaan omdat ze zich niet konden indenken dat een erger kind nog zou kunnen’. Ook mijn zussen horen die uitspraak al +20 jaar over mij, waardoor ze nog steeds in elke discussie de schuld in mijn schoenen schuiven want ā€˜ik ben de moeilijke van de 4’.
Zogenaamd onschuldige uitspraken kunnen echt wel gevolgen hebben in een gezinsdynamiek, laat staan dat dit ook online had gestaan.
Vergelijk gewoon geen kinderen onderling. Leidt echt tot niets goeds.

42 likes

Je had ook even zo’n trend die gelukkig snel weer voorbij is. Dan zegt de moeder tegen haar kind ā€œkom snel kom snel! Ik heb ruzie met de buurvrouw en ze wil me slaan! Jij moet mee om te helpen en om te vechten met haar dochter, die is net zo oud als jij!ā€ En dan dus filmen hoe dat kind zal reageren. Als ik dat bij m’n dochter zou doen zou ze echt heel hard gaan huilen.

10 likes

Wat een belachelijke trends zijn er toch

6 likes

Ik denk dat zo’n trend als dit echt tekenend is voor deze tijd waar ouders hun kinderen zonder na te denken op het internet gooien met allerlei details die de privacy van het kind schenden.

Het is hier al meermaals gegaan over mommybloggers die te veel details van hun kind delen, en wat mij betreft past deze trend daarin.
Je deelt met de hele wereld dat bepaalde eigenschappen of gedragingen van je kind zo vreselijk zijn dat je dus verder geen kinderen wilt. Of dat nu waar is of niet, en of het kind er later last van krijgt of niet, dat maakt niet uit. Je zet het kind in als een middel voor jouw eigen doel, en negeert daarbij dat het kind waarde heeft als een eigen persoon.

Ik vind het echt bijzonder dat tegen mij door @Tas wordt gezegd dat ik het niet zo serieus moet nemen. Ik zie niet in waarom ik de waarde en privacy van kinderen niet serieus mag nemen.

12 likes

In tijden niet zoiets raars gehoord

5 likes