Mommybloggerstopic #9

Dit vind ik echt wel heel anders dan benadrukken dat je na je tweede kind geen kind meer wilde omdat dat kind zo moeilijk was. Dan kan het grappig bedoelt worden maar ik denk alsnog schadelijk wanneer dit thuis vaak benadrukt/herhaald wordt.

5 likes

Ik bedoel te zeggen dat de meeste mensen waarschijnlijk gewoon denken oh grappig dit ga ik ook doen voor de likes en dan zo’n tiktok maken. I.p.v. dat het iets is dat thuis steeds tegen de kinderen zelf gezegd wordt of überhaupt echt een sentiment is dat die ouders hebben, in tegenstelling tot het voorbeeld van @Kurisu

Alsnog vind ik het niet OK hoor en helemaal niet leuk om te zien voor het kind in kwestie.

11 likes

Zou kunnen hoor. Inderdaad alsnog niet ok. Ik denk echt waar zijn mensen toch mee bezig. Hoe denken ze dat dit grappig is :grimacing:

1 like

Dat zeg ik toch ook :sweat_smile:

7 likes

@anon3219017 omdat je dit zei had ik het idee dat je de tiktoks in kwestie niet hebt gezien dus probeerde het idee ervan te verduidelijken. Nogmaals ik vind het ook niet ok hoor

7 likes

Ik denk ook dat het gewoon lachen om het stereotype is dat het oudste kind vaak wat rustiger en beheerster is en het jongste kind de drukke grappenmaker is. Waarschijnlijk had je bij de meeste van die filmpjes voor oudste kind ook prima een vergelijkbaar fragment als voor het jongste kind kunnen plakken en vice versa, maar is het in deze volgorde grappig want bevestigt het stereotype. Ik zag het zelf als iets onschuldigs en niet als een kind te kakken zetten of erger. Ik zou het zelf ook niet erg vinden als er zo’n filmpje van mij zou zijn als jongste kind. Ik schrik er echter wel van dat men hier aangeeft dit wel erg en schadelijk te vinden. Op die manier had ik er zelf nog niet naar gekeken maar als dat zo is dan is deze trend misschien toch niet zo onschuldig.

8 likes

Ik ben de oudste van 4 en hoor al heel mijn leven dat mijn ouders ā€˜enkel voor een tweede kind durfden gaan omdat ze zich niet konden indenken dat een erger kind nog zou kunnen’. Ook mijn zussen horen die uitspraak al +20 jaar over mij, waardoor ze nog steeds in elke discussie de schuld in mijn schoenen schuiven want ā€˜ik ben de moeilijke van de 4’.
Zogenaamd onschuldige uitspraken kunnen echt wel gevolgen hebben in een gezinsdynamiek, laat staan dat dit ook online had gestaan.
Vergelijk gewoon geen kinderen onderling. Leidt echt tot niets goeds.

42 likes

Je had ook even zo’n trend die gelukkig snel weer voorbij is. Dan zegt de moeder tegen haar kind ā€œkom snel kom snel! Ik heb ruzie met de buurvrouw en ze wil me slaan! Jij moet mee om te helpen en om te vechten met haar dochter, die is net zo oud als jij!ā€ En dan dus filmen hoe dat kind zal reageren. Als ik dat bij m’n dochter zou doen zou ze echt heel hard gaan huilen.

10 likes

Wat een belachelijke trends zijn er toch

6 likes

Ik denk dat zo’n trend als dit echt tekenend is voor deze tijd waar ouders hun kinderen zonder na te denken op het internet gooien met allerlei details die de privacy van het kind schenden.

Het is hier al meermaals gegaan over mommybloggers die te veel details van hun kind delen, en wat mij betreft past deze trend daarin.
Je deelt met de hele wereld dat bepaalde eigenschappen of gedragingen van je kind zo vreselijk zijn dat je dus verder geen kinderen wilt. Of dat nu waar is of niet, en of het kind er later last van krijgt of niet, dat maakt niet uit. Je zet het kind in als een middel voor jouw eigen doel, en negeert daarbij dat het kind waarde heeft als een eigen persoon.

Ik vind het echt bijzonder dat tegen mij door @Tas wordt gezegd dat ik het niet zo serieus moet nemen. Ik zie niet in waarom ik de waarde en privacy van kinderen niet serieus mag nemen.

12 likes

In tijden niet zoiets raars gehoord

5 likes

Het is gewoon dom om zulke dingen te roepen en online te plaatsen als je later nog een leuke band met je kind wilt

6 likes

Ik deed even een rondje insta bij mommybloggers die ik niet meer volg;

Delia is zwanger
Sarah R. deelt ook over de newborn weer alles
Sanny heeft een meditatiealbum uitgebracht, waarmee ze in een week tijd al meer dan een halve ton heeft omgezet (als ze er inderdaad al meer dan 1400 heeft verkocht)

6 likes

Dit snap ik ook echt niet. Sowieso denk ik dat een tweede kind al sneller een soort ā€œbewijsdrangā€ kan hebben, maar dat is eigenlijk nergens op gebaseerd :joy:.

Op tiktok is er ook een soort trend waarop ouders tegen hun kind zeggen dat ze moeten helpen met vechten. Dan zeggen ze ā€œer is iemand buiten die met mama/papa wilt vechten en die heeft een kind bij zich die is net zo groot als jij en jij moet hem/haar slaan.ā€
Echt compleet gestoord.

EDIT: oh zie nu dat @ZusjevanJoost die trend ook al benoemde, sorry ik was te snel :joy:

6 likes

Ja zo zielig ik zag dat iemand dat met haar nichtje deed. Pffffffff dan vertrouw je toch ook niet meer iemand die op je kind past.

8 likes

Echt een bizarre trend, arme kinderen :sob::sob:

8 likes

:face_with_raised_eyebrow:

5 likes

Deze mensenšŸ˜‘

4 likes

Als je Googled op bellinga’s (oh nee het is BELLiNGA’S) en kinderarbeid komt er een of ander kansloos statement. Om te janken. Volgens mij is het wel eens hier besproken, wat een gekken. Recht lullen wat krom is.

2 likes

Ik verdenk die mensen er gewoon van dat ze zo nu en dan dit soort dingen doen om.weer even met een relletje in de pers te komen en kijkers te trekken. Wie vind het in godsnaam een goed idee om je kids wijn te laten drinken en dat op youtube te zetten??

4 likes