Ik hoopte even op een jongen omdat er in mijn man zijn familie hij de stamhouder is en alleen nichtjes heeft. Het is een meisje, ze blijft enigkind en de lijn zal mannelijk gezien uitsterven. Mijn man en schoonfamilie zaten er überhaupt niet mee en ik was en ben blij met mijn dochter.
Ik heb net de nagels gelakt van mn dochter, ik was bezig en zij wilde ook.
Ze heeft ook een roze tutu aan en een staartje in haar haar.
Ik leg het meisje zijn haar echt teveel op hè.
En I love it
Ik ben ook zwanger en weet het ook nog niet, zou het echt beide even leuk vinden.
Zou me echt niets uit maken. Snap die voorkeur niet zo goed.
Maar dit is ook maar bedacht wat is een stamhouder nou weer, je kan altijd kiezen welke achternaam je doorgeeft.
Haha en wat dit betreft… ik heb met mijn zoontje een wekelijks ritueel dat ik zijn nagels knip en lak, terwijl hij Bob de Bouwer mag kijken Dus ook dat kan gewoon. Haha
Vind het vooral erg interessant wat voor ideeën er wel niet allemaal leven over ouders (of eerder nog: moeders) met een voorkeur voor een geslacht. Denk dat dat op zich kwalijker is dan het hebben van een (stiekeme) voorkeur.
Welke ideeën vind je vooral interessant?
Ja dat vind ik ook heel stom en ouderwets haha. Toen mijn zoontje werd geboren werd hij ook zo genoemd (eerste jongen in de familie van mijn man). Daarom hoop ik nu stiekem dat er iets is waardoor de familienaam niet per se vanuit hem wordt voortgezet
Ja nou daarom, ik vraag me oprecht af waarom het zo kwalijk is om een lichte voorkeur te hebben. Het zegt helemaal niks over hoe je later met dit soort dingen omgaat en hoe je kindje opgevoed wordt.
Het gaat in mijn ogen om iets relatiefs kleins. Je hebt een voorkeur voor een bepaald geslacht. Vervolgens gaat het over blij zijn dat je een gezond kind op aarde zet, gendernormen en droombeelden, maakbaarheid en dan denk ik: ik vind het gewoon allemaal niet zo zwaar en stereotypisch als dat het hier gebracht wordt. Lijkt mij heel normaal om een beeld/beelden te hebben van hoe je gezin eruit gaat zien (wat moet je anders tot zoiets ongrijpbaars als het willen van een kind bewegen) en ik denk dat iedereen snapt dat dat beeld niet is wat het gaat worden en het soms slikken kan zijn om het bij te stellen. Denk zelf ook wat een onzin als een influencer op insta huilt om het geslacht maar ik denk ook: waar hebben we het over?
Sarah R.ebbeca deelt op haar stories dat ze haar DM heeft uitgezet door de overvloed aan info die ze binnen kreeg nav haar stories. Ze zet erbij dat ze toch veel blijft delen omdat ze een ander beeld wil geven over de kraamweken en omdat ze nood heeft aan het ventileren van haar gevoelens etc.
Dat nood aan ventileren kan ik echt begrijpen, maar kan dat dan echt niet met haar omgeving alleen? Of zou dat niet dezelfde voldoening geven? Ik vraag het me echt af want ik vind het zo intiem om alles te kunnen meekijken (en toch doe ik het. Dus ik ben zeker geen heilige).
Maar zou je dan eens voorbeelden kunnen geven van het hebben van een voorkeur voor het ene of het andere geslacht die niets te maken hebben met bepaalde verwachtingen van dat geslacht? Angsten voor hoe meisjes/vrouwen behandeld worden in de samenleving daargelaten
Een kleine teleurstelling kan ik inkomen, maar huilen op instagram om het geslacht van je kind vind ik iets heel anders.
Dat vind ik eerlijk gezegd gewoon triest en echt wat anders dan even slikken en weer verdergaan.
Dat vind ik ook iets anders maar dat heeft voor mij meer met het instagram deel te maken dan met het huilen zelf. Als jij altijd alles deelt, snap ik dat je ook de tranen deelt is voor mij categorie Sarah Rebecca en de bewegende buik. Nmsvpe
Zij zou inmiddels tegen zichzelf beschermd moeten worden met wat ze allemaal deelt op insta als je t mij vraagt.
Kan iemand daar haar telefoon afpakken???
Vind het echt niet gezond meer wat zij allemaal deelt.
Ik was blij toen ik hoorde dat ik een meisje kreeg omdat ik het concept baby/kind opvoeden al mega intens vond en dit was dan tenminste iets wat ik kende m.b.t. uitleggen wat ongesteld zijn is, geslachtdelen schoonmaken (ik weet nog dat mijn man vroeg hoe je poep goed tussen schaamlippen vandaan kreeg haha) etc. puur omdat je jezelf als referentiekader kan gebruiken
Over het algemeen zie ik wel dat vrouwen meer de familiebanden onderhouden en dat dan ook bij voorkeur doen richting hun eigen ouders. Een meisje kan later ook zwanger worden dat lijkt me heel bijzonder om mee te maken met je eigen kind. Met een schoondochter/schoonzoon is dat toch anders.
En ja je weet het nooit. Een dochter kan geen kinderen willen. Een relatie hebben met een vrouw en dat zij het kind draagt. Ze kan onvruchtbaar zijn. Geen relatie willen. Maar dat maakt wel dat ik nu voor de tweede (en laatste) wel een lichte voorkeur heb voor een meisje.
Een vrouw kan de familienaam toch ook doorgeven?
Maar dan leg je al een bepaalde druk op en eventueel later ook teleurstelling. Lijkt me heel lastig als je zo denkt.
Nee hoor. Zoals ik al zeg als zij dat allemaal niet wil/kan ook prima. De kans om het mee te maken is er bij een meisje en niet bij een jongen. Ik heb al een zoon en die is geweldig dus als het er nog zo een is ben ik ook content.