Mommybloggerstopic #9

Oh zo haha
Nee, vandaag niet gezien!

5 likes

Ook een mooie in dit thema. Style & Sugar die op Instagram vraagt waar je leuke baby jongenskleertjes haalt.

Serieus? Wat dacht je van waar je ook leuke baby meisjeskleding haalt? Echt sommige mensen.

2 likes

Vond het vreselijk vermoeiend om naar te kijken. Het is vast ook de montage, maar die kinderen praatten de heeele tijd door haar heen en zij kwam op mij nogal krampachtig over terwijl ze vertelde over hun opvoedstijl. De hele tijd bij alles benoemen dat het anders strijd zou opleveren. Heb voor mn gevoel meer strijd gezien bij het “positieve” gezin dan bij het christelijke gezin. Ook dat boodschappen doen, ik zou gillend gek worden van het gezeur van die kinderen.

Bij die man van het christelijke gezin vond ik het dan weer bijzonder dat hij heel hard van de toren blies over hun regels en straffen, en dat hij vervolgens geen poot uitsteekt als zijn kinderen ruzie maken en op het aanrecht zit te lachen

4 likes

Zag je dat dat stokbrood waarmee ze aankwamen daarna gewoon op de grond lag. Echt zo fucking aso. Overal aanzetten met die tengeltjes en boos worden als ze voor een keer niet door mama heen mogen gillen.

4 likes

Heel vaak niet hoor. Er zijn naar mijn idee veel meer winkels, vooral de kleinere exclusieve zaken, met babykleding speciaal voor meisjes. Met veel roze, jurkjes en haarbanden. Dat trek je je zoontje toch niet gauw aan.

1 like

Ja ik vond dat ook, vooral nu hij wat ouder is. Qua babykleding is het vaak nog redelijk neutraal (wat ik ook mooier vind bij baby’s ipv felroze of donkerblauw bijv.) maar nu hij wat ouder is merk ik dat 1) het aanbod bij de ‘meisjesafdeling’ veel groter is dan bij de jongens en 2) dat meisjeskleding wel vaak roze met glitters is en jongens blauw met dino’s en felle teksten bijv. waar ik echt niet van houd (beiden niet).

Zara heeft wel veel leuke kleding en ook veel voor beiden geslachten vind ik. Ik filter vaak op ‘trui’ en kijk gewoon wat ik leuk vind.

9 likes

En @Lady90, O mijn ervaring is echt heel anders haha. Vind het juist heel makkelijk en leuk om voor mijn zoontje te shoppen, gewoon bij de winkels waar ik ook leuke meisjeskleding zie. Al is veel gewoon nog best neutraal en zou een meisje dat ook aan kunnen.

1 like

Ik weet de ballen van primaten dus misschien klopt er niks van wat ik zeg.
Maar zijn die man-vrouw verschillen en stereotype gender gedragingen bij hen ook niet gewoon onderdeel van hun sociale constructen? Dat iets voorkomt bij apen hoeft toch niet te betekenen dat een biologische component aan de oorsprong ligt van dit gedrag (wat FdW zegt lijkt hier wel op te doelen)?

5 likes

Ik ben ook fan van Zara, leuk en niet te hysterisch. Sinds kleuter maat 110 nodig heeft vind ik het aanbod bij de meeste winkels om te huilen. Waarom zo volwassen? Het is óf kleding die een 15 jarige ook aan zou kunnen óf Disney/knalroze/glitters.

11 likes

Graag weer ontopic allemaal.

13 likes

On topic: hoe vaak gaat Michelle nog zeggen dat iets “de laatste keer is” :yawning_face: ben er nu al klaar mee en nu zit ze nog in haar “babybubbel” dus post ze weinig (maar alsnog 3 foto’s en L heeft al een eigen story terwijl die baby net een week oud is)

4 likes

Hoe vaak gaan we nog moeten zeggen dat Michelle B. niet moet zeggen dat het de laatste keer is? Michelle, dit vinden wij niet leuk, pas je op? :grin:

8 likes

Mag ze toch zelf weten :grimacing:
Snap dan niet dat je haar volgt…

2 likes

Hoe vaak gaan we nog zeggen “SnAp nIeT dAt Je HaAr NoG vOlGt” :upside_down_face:

27 likes

Je bent er toch klaar mee, ontvolg haar dan ipv hier zeiken over haar. Begint ook :yawning_face: te worden.

7 likes

Nog in ieder geval één keer dus!

6 likes

Ik volg haar niet eens :joy:

7 likes

Alle bloggerstopics zijn eigenlijk niet echt meer dan dat toch

11 likes

Misschien krijgt ze nu een tovenaar Ipv een heks :smiley:

28 likes

Wat fijn, nog een accessoire!

13 likes