Omdat je volgersaantallen flink stijgen als je zwanger bent en je kunt weer extra sponsordeals krijgen. Bijv. met Maxi Cosi, Albelli, Naïf etc. Beetje hetzelfde als met verhuizen, daar is ook enorm veel #spon voor te krijgen en doet je volgeraantal ook stijgen
Dat snap ik. Maar ze zouden toch ook gewoon een groot gezin willen hebben? Misschien ben ik hier heeeeel naïef in maar vind het krijgen van een kind voor alleen de spondeals niet realistisch.
Ik denk ook niet dat iemand een kind krijgt alleen voor de sponsordeals, dat zou bizar zijn. En bovendien levert kortstondige spon denk ik lang niet zo veel op als dat een kind kost in het leven, en gelukkig maar want anders zouden mensen van kinderen krijgen misschien wel echt hun beroep maken
Misschien niet per se voor de sponsordeals, maar denk wel dat het influencer bestaan net de laatste twijfels kan wegnemen voornamelijk qua geld.
Waar wij misschien beren zien qua werk en opvang, zijn de kinderen het werk. De hele uitzet die al weg is na nr 3? We krijgen alles toch weer gratis. Huis te klein? Verhuizing tzt kan ook weer hoop geld/spullen opleveren
Ik denk ook dat het gewoon is dat het makkelijker te organiseren is als goed verdienende influensers. Je krijgt heel veel, dus daar heb je geen zorgen over.
Je kunt je eigen tijd indelen en bent veel flexibeler voor de kinderen. Je kunt best met kinderen/ baby in huis even een spon instagram foto maken en je kunt weer een week rondkomen.
Dan kunnen we ze later allemaal in een huis vol spotten
Zouden ze dat dan zo met elkaar bespreken? Joe m’n views lopen terug, dus het lijkt me een goed plan om nog een vierde kind te krijgen
Kan me echt niet voorstellen dat je zo’n grote beslissing laat beïnvloeden door je influencer baan. Maar goed dat heb ik vast mis.
Ik kan me voorstellen dat de meeste mensen in hun overweging om een 4e (of 3e, 2e of 1e) kindje te willen krijgen het financiële aspect meenemen. Welke kosten komen erbij etc en kunnen we dat betalen.
In het geval van een mommy influencer is dit natuurlijk een uitzonderlijke situatie; in plaats van dat het geld kost gaan ze er zelfs aan verdienen. Weet niet of het verdienen de reden is om wel voor een 4e te gaan, maar de kosten zullen waarschijnlijk géén reden zijn het niet te proberen.
Ik denk ook vooral dat die mensen hun kinderen/het ouderschap echt als hun identiteit zien, juist omdat het hun werk en verdienmodel is. Daarbij de financiële ruimte en de vrijheid die je hebt als influencer, kan ik me ‘voorstellen’ dat ze nog graag een 4e zouden willen (persoonlijk kan ik me echt niet voorstellen dat je 4 kinderen zou willen hahaha daarom de aanhalingstekens)
Het is wel zo dat relatief gezien het eerste kind het meeste geld kost. En daarna worden de kosten per kind wel lager. Terwijl je wel voor elk kind evenveel kinderbijslag ontvangt. Voor een tweede kind betaal je soms maar 6% van de kosten voor kdv bijvoorbeeld terwijl een eerste kind al snel 25% kost
.
En voormalig werkgever van mij ving een pleegkind op en hij vertelde dat hij daar maandelijks aan verdiende. Hij kreeg wel alle toeslagen maar kleding, schoolgeld etc werd vanuit jeugdzorg betaald. Zeker als je meerdere pleegkinderen had dit best een inkomsten zou zijn. Dat mensen met weinig geld in de kerk daardoor ook gemotiveerd werden om pleegkinderen op te vangen…
Nouja een zwangerschap en nieuwe baby levert een influencer voor een korte periode veel geld op, maar uiteindelijk wordt die baby ook ouder. Vier kinderen laten studeren kost een hoop geld. Hoop dat ze daar ook een beetje over nadenken.
Eigenlijk is een mommyvlogger toch ook een raar iets, volgers zijn dol op baby’s maar oudere kinderen zijn niet interessant. Bovendien zijn die ook niet meer uit te buiten want hoe groter je bent hoe meer je je eigen mening hebt en dan zeg je natuurlijk gewoon: mam rot op met die kutcamera van je😜
Ben benieuwd of bijv. Kelly C of Sarah R zich over een paar jaar weet te transformeren om een andere doelgroep aan te spreken.
Is het niet gewoon zo dat de vrouwen die mommyvloggers zijn los van hun baan sowieso al veel focus op ‘het gezin’ hebben en dat ze sowieso al een groter gezin wilden/ dat als grote droom hebben? En dat ze nu met die ‘levensstijl’ dan toevallig ook geld kunnen verdienen? Kelly is volgens mij al jong moeder geworden, ik ken me best voorstellen dat het hebben van 3-4 kids sowieso al een droom van haar was.
Ik denk dat niet qlleen het geld meespeelt, maar ook de extra aandacht die influ’s krijgen kan meespelen. Dat je je zo goed voelde door de aandacht die je kreeg, dat je, wanneer die aandacht afzwakt, je die aandacht weer wilt maar dit vertaalt in een volgende kind?
Dit denk ik ook, Michelle B heeft ook wel eens gezegd altijd moeder te hebben willen worden & te dromen van een groot gezin. Ze kreeg haar 1e kind ook op haar 23e (?) zoiets.
Bij mezelf merk ik wel dat nu alle kinderen uit de luiers zijn ik mensen die zich vooral als moeder profileren niet meer zo interessant zijn juist omdat je zelf meer ruimte voor andere dingen krijgt. Bij die moeder moeders denk ik steeds meer ga toch iets nuttigs doen en je ontwikkelen in plaatst van dat getrut (maar dat is heel erg mijn persoonlijke mening en ik wil niemand voor het hoofd stoten hier).
Het boek van Roxane van Iperen over wellness rechts en de moederschapscultus heeft die gedachte ook wel wat meer getriggerd.
Waarom zeg je labiel?
Lekker voor jezelf houden de volgende keer.
Ja misschien wel. Sommige lezen hier mee. En ze is net bevallen, pittige baby en veel slaaptekort.
Ik vraag me af of een YouTube kan zien of bepaalde stukken van een filmpje doorgespoeld worden. Bijvoorbeeld in het geval van Wouter van Elise. Weet iemand dat?
Je kan het wel zien, maar je moet er wel je best voor doen.
In YouTube Analytics kan je audience retentie zien. Beetje oud screenshot maar grotendeels nog hetzelfde.
Hier kan je dus zien per seconde het percentage dat nog keek. Dit kan komen door mensen die terugspoelen, opnieuw kijken of omdat het stuk ervoor doorgespoeld werd. Dit soort dingen als zo’n enorme piek komen vaak nadat een video al een tijdje live is en mensen videos met timestamp delen in bijvoorbeeld een forum of in de comments schrijven skip naar 9:10 voor de grote baby/huis/trouwen etc aankondiging. Vaak ook wel mensen die op basis van een video titel door een hele video skippen op zoek naar dat moment.
Heb een tijdje een aantal analyses moeten doen als we met content creators werkte, maar je kon echt heel duidelijk een dip zien als mensen over spon gingen praten.