Mommybloggerstopic #9

Hun werk is volledig samen? Maar wat ze precies doen…
En sporten! Ze sporten ook samen.

Maar ik vind het allemaal niet zo heftig van Martine. Oké ze gaat wat de zweverige kant op maar ze doet er niets of niemand kwaad mee.
En ik zie niet in waarom Willemijn nu zou moeten ingrijpen of op haar eentje gaan werken…
Als jij een beste vriendin hebt die opeens meer in to het spirituele is dan laat je haar toch ook niet vallen als een baksteen.
Je kan toch verschillende visies/ levenstijlen/… hebben.

Ik vind het gedrag van Martine echt niet zo problematisch zoals velen van jullie hier.

31 likes

Oh nee, dat ben ik helemaal met je eens! Ik denk ook echt niet dat ze daar ‘last’ van hebben of dat het negatieve invloed heeft op hun vriendschap/samenwerking. Ik bedoelde meer de vraag “wat voor werk doen ze eigenlijk samen tegenwoordig”.

Ik vind het trouwens wel twijfelachtig om zoveel karaktereigenschappen e.d. te projecteren op je ongeboren kind en dat ook met iedereen te delen, maar in de praktijk zal het misschien ook wel meevallen hoeveel ze daaraan vasthoudt als de baby er eenmaal is. En laten we wel wezen: ze is nu misschien vrij zweverig ermee maar dit deed ze ook al met haar eerste kind, die had ook al het stempel ondeugend, vol humor en ‘bende van ellende’ voordat hij geboren was volgens mij.

6 likes

Ik weet echt vrij weinig van baby’s en ik krijg nu van alles mee via Sarah Rebecca. Vind idd dat ze te veel deelt, maar ik vind sommige dingen toch… Intrigerend op een bepaalde manier. Zoals dat bouncen, dat heb ik nog nooit eerder gezien. Ik had al geen kinderwens, maar het is allemaal nog veeel intensiever dan ik dacht zeg. :sleeping:

5 likes

Volgens mij is dit wel een extreem geval hoor! Ik heb twee keer een baby gehad en die sliepen meestal gewoon in hun bedje.

4 likes

Nou mijne echt niet hoor. Komt ook best vaak voor dat baby’s niet direct in eigen bed slapen.

25 likes

Volgens mij kan SR niet accepteren dat babies gewoon soms huilen omdat ze gewoon babies zijn en dus huilen om wat dan ook. Er moet steeds een verklaring achter zitten, dan weer misschien verborgen reflux, dan weer een sprongetje. Maar de klaag posts zijn al minder dan in het begin

12 likes

Een huilbaby om wat voor reden dan ook is hartstikke heftig, ik vind dit echt geen normale opmerking. Je weet niet waarom en hoe vaak die baby huilt dus dan kan je beter je mond houden.

65 likes

De newborn periode ervaren de meeste mensen wel als zwaar maar volgens mij hebben zij het wel zwaarder dan gemiddeld omdat beide babys reflux hebben. Ik heb zelf 2 kinderen en vind het bij hun ook heel erg zwaar eruit zien.

12 likes

Waarom geef je hier nou weer zo’n flauwe kutduim op @DonnieDarko. Als mijn posts je zo irriteren kun je me beter gewoon op negeer zetten.

13 likes

Hahhahaha moet jij zeggen

6 likes

Wat ik bedoel is dat zij al vanaf de geboorte denkt dat haar dochter verborgen reflux heeft, terwijl ze laatst ook had verteld dat dat toch niet zo is. Dit is een voorbeeld. Omdat ze een nare ervaring had met haar oudste wordt er, in mijn ogen, nu ook van alles op deze baby geprojecteerd. We weten allebei niet of het een huilbaby in baby terminologie is, dat is inderdaad erg heftig.

Mijn dochter van 8 weken huilt ook standaard iedere dag, maarja het is een baby dus ze kan niks anders (honger, pijntjes, niet kunnen slapen etc)… en SR plaatst altijd hele lappen verklaringen voor wat dan ook, maar goed.

8 likes

Ja sorry huilbaby is misschien niet het juiste woord, maar een baby met reflux of wat het dan ook is.

@Poopiesjaakie ik vind ook dat ze niet hele lappen verklaringen hoeft af te leggen op Instagram, dat vind ik verschrikkelijk voor haar kindje, maar je weet gewoon niet of het echt zwaar is. Dat weet ik ook niet, maar ik vind het nutteloos om erover te speculeren.

Ik snap je opmerking wel beter omdat het inderdaad projecteren kan zijn, maar dat weet je gewoon niet. Ik hoop voor haar dat het snel beter wordt en ik hoop vooral voor haar kinderen dat ze snel stopt met alles delen.

4 likes

Ook wat ik altijd dacht voordat ik moeder werd. Ik werd helemaal gek van m’n baby die alleen maar op mij of in de draagzak wilde slapen (ook verborgen reflux). Uiteindelijk met 3 maanden ging het beter en nu slaapt ie door in zijn eigen bedje. Nu met een tweede zou ik het toch proberen te accepteren dat het zo is, omdat je weet dat het ooit over gaat.

6 likes

Ik zou nog maar ff wachten.

21 likes

Je zegt letterlijk “is niet normaal”, misschien een andere woordkeuze gebruiken volgende keer, als je geen idee hebt wat normaal is?

22 likes

Gaat iedereen weer lekker hier op @anon4775214? Iedereen snapt toch wat ze bedoelt met haar post. Hierboven zegt een moeder letterlijk nog dat dit een ‘extreem geval’ is hoor.

Dus niet zo gek dat niet-moeders dat niet weten. Ik had ook geen idee joh. Ik dacht eerlijk gezegd ook dat baby’s gewoon in hun bed slapen, want tbh als je geen ‘eerlijke’ mommybloggers volgt op instagram is dit wat iedereen je wijs maakt. Want bij wijze van slapen al die baby’s direct door.

16 likes

Ik snap niet wat je bedoelt met “weer lekker op gaan”. Maar als één moeder zegt dat het een extreem geval is, dan zal het inderdaad niet normaal zijn…

Met dat soort posts (“het is niet normaal dat”) voedt men juist het beeld dat bepaald gedrag niet normaal is en dat alle baby’s in hun bedje slapen.

10 likes

Ik bedoel daarmee dat zelfs moeders dat kunnen zeggen, dat het gewoon niet onlogisch is dat niet-moeders denken dat baby’s gewoon in bed slapen. Verder eens met dat ‘het is niet normaal dat’ niet de beste formulering is, maar mi gewoon onhandigheid waar niet tig forummers haar de les over hoeven te lezen (een keer is voldoende) en opmerkingen als ‘ik zou maar even wachten’ vind ik al helemaal ver gaan. Daarnaast eens met dat extremen niet bestaan en alles normaal is qua baby gedrag (op ziekte na natuurlijk).

Verder valt het mij gewoon op dat wanneer @anon4775214 ook maar iets verkeerd zegt veel forummers erop duiken.

15 likes

Bloedirritant dat hier onderscheid wordt gemaakt in moeders en niet-moeders.

11 likes

Want?

3 likes