Moord- en vermissingstopic

Wat heftig en verdrietig dat die agent zelfmoord heeft gepleegd door ptss van wat hij heeft gezien.

Wel sick snel gedacht van die buschauffeur om dat immobility system in te schakelen, en vet dat die functie er is. Nooit bij stilgestaan dat dat een ding zou zijn.

Wat vinden jullie van de laatste alinea van het artikel? Vind het echt een moeilijke situatie, ik begrijp van de familieleden dat ze willen dat iemand ‘gestraft’ wordt en vooral de angst over wat er gebeurt wanneer zijn schizofrenie toch opspeelt of hij een pil vergeet of wat dan ook.
Tegelijkertijd: wat een HEL moet je doorheen gaan als je hoofd je psychotisch maakt, je zo iets intens gruwelijks doet en je vervolgens wakker wordt uit een nachtmerrie die real life blijkt te zijn. Ik ga er vanuit dat deze actie puur gedreven is door zijn schizofrenie en als die behandelbaar is verdient iemand het vind ik wel om een nieuw leven op te bouwen.

(Persoonlijke noot: dit is dus op de één of andere manier al vanaf dat ik kind ben één van mijn grootste onderbewuste angsten. Ik heb nooit last gehad van psychoses of schizofrenie of ander van dat soort stoornissen/ziektes, dus geen idee waar het vandaan kwam, maar ik droomde zooo vaak dat ik ooit “perongeluk” iemand vermoord had of iets anders HEEL ergs gedaan en dat helemaal niet meer wist maar ik daar opeens achter kwam. Ik wist wel dat het in rl niet zo reëel is maar die dromen voelde zo levensecht altijd.)

@Ovenschaal Is dat die special books by special kids dude die je bedoelt?

Sorry voor de lange post OOP

1 like

Dit droom ik nog steeds heel vaak! En altijd zo opgelucht zodra het besef inkickt dat het maar een droom was, vreselijk.

Roadtrip door VS eindigt in nachtmerrie: Gabby (22) verdwenen, verloofde (23) beschuldigd

https://www.ad.nl/buitenland/roadtrip-door-vs-eindigt-in-nachtmerrie-gabby-22-verdwenen-verloofde-23-beschuldigd~adde4f08/

Hopelijk komen er snel antwoorden…

1 like

Hier had @echo het over

5 likes

Ohh ty dat had ik niet gezien ga ff lezen

1 like

Het kan misschien beter in dit topic, ik wist niet dat deze bestond.

Er is een update met bodycam video van de politie agent die 12 augustus gebeld werd omdat ze een ruzie hadden die uit de hand liep.

Je kan het hier zien: https://vm.tiktok.com/ZMRQKkUpU/

4 likes

Ik heb het hele bodycam filmpje net gekeken… wat een bizar verhaal.
Ik kan me ook even geen scenario voorstellen waarbij het begrijpelijk zou zijn dat hij nu niks zegt…

4 likes

Nee ik ook niet.

Ze hadden duidelijk problemen in de relatie, verloving was afgezegd, politie werd gebeld. Het zou kunnen dat ze ruzie kregen en hij toen is weg gereden of dat ze zelfs besloten hadden dat hij het busje terug zou rijden. En dat hij er dus later achter kwam dat ze daarna nooit meer gezien is en omdat hij niet de schuld wil krijgen zegt hij niks.

Maar dan nog snap ik niet dat je niks zou zeggen, ik zou het zelf belangrijker vinden dat mijn partner of ex gevonden wordt :woman_shrugging:t3:

1 like

Wat een bizarre zaak!
Niet iets om nu over te lezen :’)
De bewerkte insta posts zijn ook raar (ineens super lange captions waar ze hem vaak tagt).
Ook waren ze in de buurt van death zone yellowstone (wist niet dat dit bestond).
Het niets zeggen is op advies vd advocaat geloof ik.

En:

5 likes

Death zone in Yellowstone is meer een soort mythe. Het is een theoretische loophole, met nadruk op theoretisch. In de praktijk weten we niet hoe een moord in dat gebied behandeld zal worden want dit is nog niet voorgekomen.

1 like

Ja precies. Zelfs als hij haar zou hebben achtergelaten in de bergen komt toch een moment van bezinning… zou je denken

Wat ik trouwens wel apart vond was dat die agent van de bodycam op het laatst in de auto zat te vertellen tegen Brian over zijn vrouw. Hij zegt letterlijk: “she reminds me a lot of my wife” en dat zijn vrouw dus angstaanvallen heeft gehad en daar nu medicatie voor slikt.
Niet dat het iets is om je voor te schamen, maar ik zou het toch niet prettig vinden als dit over mij op internet staat.

1 like

Helaas nog geen nieuws over Gabby :frown: Op 29 augustus heeft Brian een lift gehad van dit meisje en haar vriend:

Het laatste smsje naar haar moeder was op 30 augustus, maar moeder denkt niet dat die van haar kwam. Misschien belangrijk in de tijdlijn

1 like

Die kan echt alleen maar slecht aflopen. Ik hoop zo dat hij snel gaat praten.

1 like

Nu is Brian ook ineens verdwenen… toch vreemd dat ze hem niet gelijk hebben verhoord? Hoe kan dat?

https://www.wfla.com/news/sarasota-county/gabby-petito-disappearance-several-law-enforcement-officers-enter-laundrie-family-home/

Ik zag het net! Mensen zijn bang dat hij zelfmoord heeft gepleegd. Zijn familie heeft hem al sinds dinsdag niet meer gezien? :scream:

Ze konden hem niet verhoren omdat hij niet wilde meewerken. Hij was alleen person of interest en zonder lichaam is er nog niet genoeg bewijs dat er een misdaad is gepleegd en ook niet genoeg bewijs dat hij een verdachte is. Zwijgen is niet strafbaar :woman_shrugging:t3:

1 like

Echt een intrigerende zaak! Een van mijn favo podcasts Murder with my Husband, heeft er ook een extra podcast over gemaakt, ook op YouTube te zien: https://youtu.be/XfJb_W00V-4

1 like

Heel bizar verhaal dit.

1 like

Ik denk inderdaad dat er een grote kans is dat hij zelfmoord heeft gepleegd. Zo frustrerend, dan zal de familie nooit de antwoorden krijgen

Ik lees soms op reddit…iemand heeft dit gevonden.

3 likes