Moord- en vermissingstopic

Ik heb meer het idee dat zij en de kinderen gewoon heel simpel in de weg stonden van zijn nieuwe bestaan met zijn nieuwe lover. Al geloof ik zo dat zijn vrouw nare dingen heeft geroepen, zou ik ook hebben gedaan :wink:

Ik vond deze docu op Netflix trouwens eigenlijk precies hetzelfde als elke docu op YouTube hierover, alleen dan irritanter met al die filmpjes ertussendoor

Ja maar dan ga je toch gewoon scheiden? Niet je familie uitmoorden. Het was nou ook niet zo dat hij het zo goed had uitgedacht dat hij er mee weg zou kunnen komen, hij stemde in met een leugendetector en heeft daarmee zijn eigen graf gegraven. Nu zit hij levenslang vast dus als hij het deed om een nieuw leven te kunnen beginnen met die andere vrouw heeft ie het niet heel goed aangepakt :grimacing:

Ja maar tuurlijk ga je dan scheiden. Maar ja waarom vermoorden sommige mannen hun gezin… en sommige mensen zijn gewoon psychopaten die dan denken nou zo los ik dat op en dat gaat wel goed geen gedoe

1 like

Ik denk het wel. Hij had ook zijn kinderen al afgemeld van school. Dat in combinatie met die vraag of hij alleen naar die worksite kon

Ja natuurlijk ga je scheiden maar Chris dacht nee dat kost geld, en mijn minnares wil een eigen gezin (eigenlijk met iemand die alles voor het eerst meemaakte) en ook dat ze Chris een zoon wilde schenken. Dus moest alles en iedereen uit de weg worden geruimd. Het feit dat Shannen’s lijk snel was gevonden op het terrein dmv het laken bewijst dat Chris in tijdnood zat die maandag! Anders had hij haar wel beter begraven. Ik volg deze zaak al vrij lang maar elke keer hoor ik weer nieuwe dingen.

1 like

Ik vraag me af of zulke mensen zelf wel eens zich verdiepen in true crime, want dan weet je toch dat je als man de eerste verdachte bent?? Lijkt wel alsof hij het totaal niet doordacht heeft en dat snap ik niet omdat je weet wat de consequenties zijn

2 likes

Vandaag dag 4 in de zaak van nicky Verstappen. Moeder en zus en nog wat familie gaan dalijk spreken.

4 likes

Respect dat ze dat doen, dat lijkt me zo ontzettend moeilijk. Ik hoop echt dat ze antwoorden krijgen…

1 like

In moest denken aan de zaak uit Zoetermeer. Ongeveer vergelijkbaar (man krijgt buitenechtelijke relatie en dood vervolgens vrouw en kinderen).

wow wat deden ze dat knap.

1 like

Oh wow dit lijkt er inderdaad erg op, heftig!

1 like

Echt hè, ik zou uit emotie hem aanvliegen of gaan schreeuwen. Ofja ik weet het ook helemaal niet, maar dat denk ik.

1 like

Ik heb dit toen van dichtbij meegemaakt, en dat heeft zoveel impact gehad op zoveel mensen. Meerdere klasgenootjes van t meisjes waren ook bang voor hun vader geworden toen.

1 like

Ik vind het zó lastig. Aan de ene kant denk je zeker te zijn dat Jos B. het wel gedaan moet hebben. Aan de andere kant is er eigenlijk niet veel zeker qua bewijs…
Het lijkt mij heel erg moeilijk voor de rechter(s) die hier over gaat/gaan.

Wat denken jullie? Schuldig of niet?

1 like

Ik denk van wel

Schuldig, en 15 jaar is naar mijn mening te weinig. Maar ik ben er vrij hard in.

8 likes

Ik snap je hoor! Ik denk zelf ook dat hij schuldig is. Wat mij betreft dan minstens dezelfde straf die Nicky’s nabestaanden tot nu toe hebben gehad. 22 jaar.

Ik ben benieuwd hoe het maandag gaat en waar zijn advocaat mee komt. Ik krijg het gevoel dat Jos niks van hem mag zeggen…

2 likes

Ben ook heel benieuwd naar maandag, volg het al steeds op Twitter, droom er zelfs over. Ben vorige week even naar de plaats op de hei geweest, moest er gewoon even naar toe.

2 likes

Maar wel 15 jaar met TBS hè, en als de rechtbank geen TBS geeft is de eis 18 jaar. In 98 was de maximale straf hiervoor 20 jaar. Vind in dat licht het geen ‘milde’ strafeis. Gevoelsmatig natuurlijk wat anders.

Ik denk wel schuldig, ben heel benieuwd wat de uitspraak gaat worden. Weet wel zeker dat Jos niet mag praten van Roethof, die gaf al eens in een interview aan dat Jos wat onhandig was met antwoorden. En je hoeft in Nederland natuurlijk niet mee te werken aan je eigen veroordeling. Enige manier om dat tegen te gaan is om hem niet te laten praten, die praat zijn mond denk ik zo voorbij.
Benieuwd wat de strategie gaat zijn in het hoger beroep, dat gaat er denk ik hoe dan ook komen.

13 likes

Als hij het beste uit deze zaak kan halen is dat natuurlijk zijn visitekaartje voor andere verdachten in soortgelijke ( of nog ergere) zaken. Die wil er alles aan doen om hier zo’n gunstig mogelijke uitkomst van te krijgen en vast niet voor Jos B zelf.
Heb wel eens gelezen dat Roethof wel eens heeft gezegd dat hij nooit of te nimmer een zedenzaak zou willen verdedigen ( mede omdat hij 2 dochters heeft). Hij heeft het nu toch gedaan, ik denk toch wel mede om naamsbekendheid. Ik vind het ook nog steeds bizar hoe je als advocaat voor ‘ deze kant’ van een rechtszaak kan zitten. Hoe kom je dan thuis? Hoe slaap je dan? Pff… Bizar. Aan de andere kant is het wel ‘ een uitdaging’.

Ik zou bij God niet weten waarom Jos B niet schuldig zou zijn. Alles wat we wĂŠl zeker weten maakt dat je er niet omheen kan draaien, maar het blijft lastig door de beperkingen in bewijslast.
Zo’n man zou toch op een bepaald punt wel moeten breken zou je zeggen…
Afschuwelijk.

5 likes