Ik kan me voorstellen dat 15 jaar en TBS mild klinkt, maar je moet nagaan dat je met TBS niet zomaar weer op straat staat. TBS komt altijd bovenop je straf, dus als B. deze straf zou opgelegd krijgen, moet hij eerst zijn jaren in de gevangenis zitten en daarna nog een x aantal jaar onder behandeling in een TBS-kliniek. Je hebt zelfs kans dat hij gewoon niet meer vrij komt omdat hij nu al best op leeftijd is + niet lijkt te erkennen wat hij heeft gedaan. Schuldbesef is heel belangrijk voor een goede behandeling, dus als dat er niet is wordt het perspectief op terugkomst in de maatschappij beperkt.
Daarnaast; er staat hem geen makkelijke tijd te wachten in de gevangenis. Als hij schuldig is, dan is hij een veroordeeld kindermisbruiker en -moordenaar, en we weten allemaal hoe andere gevangenen daarmee omgaan (grote kans dat hij daardoor geisoleerd moet worden van de rest, maar dat is ook behoorlijk heftig voor een mens).
Edit; ik vind het zelf trouwens geen te strenge eis hoor. Vind het alleen een beperking aan het Nederlandse TBS-systeem dat een veroordeelde eerst zijn straf moet uit zitten dan pas behandeling krijgt.