Moord- en vermissingstopic

De rechter kan en mag zich alleen uitlaten over de aangedragen gronden en feiten. Een veroordeling op andere gronden kan dan ook niet.

Ik vind het geen slechte reactie tot nu toe.

1 like

Ja dat weet ik. Ik verwoordde het misschien een beetje verkeerd. Ik bedoelde niet andere gronddelicten, maar de uitlatingen die het OM doet. Ik vind sommige dingen erg vergezocht en veel op aannames gebaseerd die nu worden gepresenteerd als feiten.

Ah oke.
Ik moet zeggen dat ik het punt over de kluis verklaring wel sterk vind. Die is afgelegd om aan het OM te kunnen aantonen dat de videoverklaring geen aangepast verhaal betrof. En toch wordt die schriftelijke verklaring niet aangeleverd.

Ja, daar heb je gelijk in. Ik ben benieuwd wat Roethof daar over gaat zeggen. Ik denk dat Jos B. sterker staat als de kluisverklaring overeenkomt met de videoverklaring. Ik heb wel het idee dat het OM zelf ook niet heel erg uit de voeten kan met het bewijs wat er nu ligt. Zoals onderstaande tweet
 vind ik niet heel sterk.

Heel interessante zaak dit wel. Zo jammer dat ik geen mensen in mijn directe omgeving heb waar ik mee kan discussiëren over dit soort dingen.

1 like

Ik vind het verhaal van het OM vandaag ook wel zwak overkomen. Het lijkt wel alsof ze ook elk dingetje aangrijpen zoals dit bijvoorbeeld;

1 like

Ja, precies. Ik denk dat het OM zelf ook wel weet dat dit geen ijzersterke zaak is.

Vind Roethof tot nu toe goed in zijn pleidooi.

1 like

Het bewijs is ook niet sterk natuurlijk (helaas). Maar als ze niet in gaan op de aangedragen punten door de verdediging zal dat eerder als vaststaand worden aangenomen dan dat er een reactie op komt. Hoe zwak die soms ook is.

1 like

er zijn ook zoveel fouten gemaakt in dit onderzoek, als de biopsie eerder had plaatsgevonden dan was er misschien wel een doodsoorzaak gevonden. Vind het echt heel naar boor de nabestaande dat ze nog steeds niet weten wat er precies is gebeurd.

Zojuist begonnen aan Unsolved Mysteries 2 op Netflix. De eerste zaak heeft me alweer helemaal te pakken. Zijn er nog meer mensen aan het kijken?

6 likes

Oh jammer! Wat voor mij emotioneel is, is om de familieleden te horen terwijl je beelden ziet. Daardoor leeft het voor mij heel erg.
Ik hoop dat de 2e aflevering je meer aanspreekt.

Ik las een paar dagen geleden is over de moord op Missy Bevers en het laat me niet los. Zo creepy, vooral door de locatie en de outfit die de moordenaar aan had. En dat het een onopgeloste zaak is natuurlijk.

2 likes

Ik heb pas het boek gelezen van een van de oudste dochters van Fred& Rosemary West en sindsdien ben ik allemaal docu’s en reportages over ze aan het kijken. Wat een zieke mensen. (In het kort voor mensen die ze niet kennen; ze verkrachtte hun eigen kinderen, mishandelde ze heel erg, hebben 2 van hun eigen dochters vermoord en hebben ook wat ‘vreemde’ vrouwen verkracht, gemarteld en vermoord en in hun tuin en onder hun kelder begraven)

1 like

Jeetje :no_mouth:

Welke docu’s heb je zoal gekeken waar heb je ze gevonden?

Ik heb wat op YT gevonden. Een was alleen een interview met 2 van de kinderen. Nu kijk ik deze: https://www.youtube.com/watch?v=YPCIPZmVBfk

https://www.youtube.com/watch?v=iEajPZA1eII dit is het interview

https://www.youtube.com/watch?v=Lnt7PBVKdb0&t=5s deze heb ik nog niet gezien, lekker 90s

2 likes

Maar dat zou nu toch ook niet meer gebeuren? Iig ik organiseer zomerkampen iedereen moet om het jaar een geldige VOG aantonen.

Volgens mij is het wel verplicht maar het systeem is niet foolproof.
Voornamelijk niet bij bv instanties waar met kinderen wordt gewerkt zoals scholen, opvang en buurtwerk. En dan doel ik op het deel dat je alleen bij aanstelling een VOG hoeft aan te leveren en daarna niet meer. Dus stel je werkt daar 30 jaar met een oproepcontract dan heb je maar 1 x je VOG hoeven aan te leveren en is er daarna geen check. Ik weet niet of dit wel hoort en gewoon niet gedaan wordt of het ook niet hoeft.

1 like

Ik heb een aantal jaren animatiewerk gedaan/doe ik nog en wij hoeven dus nooit een VOG aan te tonen. Vind dat eigenlijk best wel vreemd, want veel zijn gewoon 18+ en je bent met een hele rits kinderen van 4 - 16 jaar.

edit: en er is vaak genoeg geen zicht op wat jij met de kinderen doet. Tuurlijk let je op wat je zelf doet en wat je collega’s doen, maar je ziet gewoon niet alles en zeker de campinggasten of het campingpersoneel niet. Niet helemaal te vergelijken met een zomerkamp natuurlijk, maar ik vind het wel opmerkelijk dat het in deze branche niet hoeft, terwijl je ook gewoon met kinderen werkt.

3 likes

Dit is niet helemaal waar, ik werk in een onderwijs flexpool en moet elk halfjaar een nieuw VOG aanvragen. Zonder een geldig VOG (die maar 6 maanden geldig is) mag ik niet werken. Zijn ze heel streng en strikt in.
Ik weet dat een VOG echt niet fool proof is, maar steeds meer instanties/bedrijven/stichtingen gaan er serieuzer mee om.
Wel weet ik dat wanneer jij een vaste aanstelling bij een school krijgt je hem een keer hoeft te laten zien en daarna niet meer. Dus daar is het niet echt fool proof maar juist bij flexibele medewerkers en oproepkrachten zijn ze er wel steeds strenger in (in het onderwijs in ieder geval)

Oh mooizo!
Ja het is volgens mij ook trouwens niet vanuit de overheid geschikt, want ik werkte ook bij een plek waar je geen VOG hoeft aan te tonen omdat het dus niet verplicht is.