Maar dat is dan omdat je in de flexpool zit toch?
Ik werk in een kdv en heb 6jr geleden mn vog aangevraagd en werk er vast en hoeft daarna niet meer…
Ja klopt, dat zeg ik ook. Ook dat bij een vaste aanstelling dat dat dan anders is en dat je daar hem niet opnieuw hoeft aan te vragen. Maar juist bij oproepkrachten en flex medewerkers het iets is wat elke zes maanden opnieuw aangevraagd moet worden. (In het onderwijs althans)
Ik denk dat dit ook heel erg belangrijk is. Ik zie wel dat veel mensen niet het verschil zien/weten tussen pedofilie en pedoseksualiteit. Ik heb er natuurlijk de ballen verstand van hoe dat werkt, maar ik vraag me af of wanneer meer bekend is dat pedofilie NIET per definitie betekent dat je ook pedoseksueel bent of pedofielen dan sneller hulp zouden durven zoeken oid.
Ik vind het zelf overigens ook echt heel moeilijk om pedoseksuelen te zien als mensen die ook rechten hebben. Terwijl ik dat met moordenaars of verkrachters van volwassen mensen minder heb. Niet dat ik vind dat pedoseksuelen geen rechten hebben, maar in mijn hoofd denk ik dan: ja haaaalloo, een paar jaar gevangenis helpt toch niet? PIKKIE ERAF SNIJDEN. Om maar een gek voorbeeld te noemen. En dat vind ik soms best kwalijk van mezelf
Ik denk dat dit stuk ook erg belangrijk is. Het is heel logisch dat kinderen aan zichzelf zitten. Die moeten nog ontdekken waar alles zit en hoe alles werkt en tuurlijk is het dan leuk te ontdekken dat als je bepaalde plekken aan raakt dat dan lekker voelt oid. En inderdaad zie ik veel in de “pedoseksuelen agenda” dat dit argument wordt gebruikt om aan te tonen dat kinderen het zelf willen. Maar dit gaat puur om zelfontdekking en een kind van 6 zal niet denken “oh ja lekker geil dit hoor”.
Het is echt een heel moeilijk onderwerp want grenzen verschuiven inderdaad en wat 50 jaar geleden nog wel kon kan nu niet en vice versa.
Ik kwam dit net tegen… Hebben we het hier al eens over gehad? Vind het inderdaad maar een vreemd verhaal.
Ja deze zaak is zo vreemd. Zeker vanwege de reepjes broek in de bomen en die slip die in de boom hing.
Ik heb even geen tijd om hele uiteenzettingen te schrijven want ik ben op m’n werk, maar ik kan je zeker de film Muidhond aanraden! Gaat over een jonge pedoseksueel en zijn worsteling daarmee. Intens ongemakkelijk om te kijken maar echt een ontzettend goede film. Ik heb hem via Picl gekeken maar volgens mij staat hij nu ook op Pathe Thuis.
Bedankt voor de aanrader! Ik ga het zeker eens opzoeken.
Film ken ik niet maar het boek daarvan (daarop is de film gebaseerd) is ook een enorme aanrader.
Helemaal los van deze zaak, want die ken ik niet, denk ik dat er zoveel ouders zijn die hun kinderen niet écht kennen. Ook als ze een goede band hebben. Ik heb een super goede band met mijn ouders en toch denken ze dat ik anti-drugs ben en daar werk ik ook hard voor haha.
Ja, dat waren ook dingen die mij door het hoofd schoten.
Maar tegelijk vond ik dingen zelf in scène zetten in een manie (dat las ik ook) ook vergezocht. Heb je in dat stadium nog zoveel controle over je handelen en de vaardigheden om zo planmatig iets te doen? Vooral dat laatste lijkt me niet. Volgens mij is impulsiviteit nogal een keyword in een manie, en reepjes broek om takken wikkelen, je slipje aan een tak hangen, je spullen verspreiden vind ik vrij doordacht (als dat dus in scène gezet zou zijn door haar)
Ik denk ook niet aan dingen in scène zetten. Denk eerder dat die dingen die ze dan gedaan zou hebben (als van het scenario ‘in eerste instantie vrijwillig weglopen’ uitgaan) voor haar heel logisch waren (in haar manie). Als het maken van een spoor voor haar enorm logisch en belangrijk was, dan kan ik me de gekke sporen (slipje aan tak) wel voorstellen.
Bizar verhaal is dat. Ik kan me die zaak nog wel herinneren, was vlak daarvoor zelf ook in Oeganda. Ze slikte volgens mij malaria medicatie en daar kun je zeker als je al een psychische aandoening hebt echt rare dingen van gaan doen. Hopelijk krijgt haar moeder ooit duidelijkheid, lijkt me vreselijk om niet te weten wat er gebeurd is
Sorry ik heb niet goed gelezen zie ik. Ik lees nu idd ‘sporen zelf achtergelaten als gevolg van geestestoestand’. Dat is idd iets anders dan in scène zetten. Excuus.
Nieuw Amber Alert: https://www.politie.nl/gezocht-en-vermist/vermiste-kinderen/2020/oktober/celine-van-es.html
Klinkt echt niet goed. Zomaar meegenomen door iemand.
Oh gatsie, hopelijk is ze snel gevonden.
Ja… Ik vind het ook al veelzeggend dat de politie herkenbare (hopelijk!) beelden van de verdachte deelt. Doen ze ook niet zomaar. Bah. Ik ga bidden en duimen dat ze levend en wel gevonden wordt.
Wat een belachelijk slecht interview. Ook heftig dat dit mag. Mensen zitten vol in spanning en emotie… “maar weet je echt niet waar ze is?”.
Ik vind het onwijs sneu en hoop dat ze snel gevonden wordt…