Welke docu’s heb je zoal gekeken waar heb je ze gevonden?
Ik heb wat op YT gevonden. Een was alleen een interview met 2 van de kinderen. Nu kijk ik deze: https://www.youtube.com/watch?v=YPCIPZmVBfk
https://www.youtube.com/watch?v=iEajPZA1eII dit is het interview
https://www.youtube.com/watch?v=Lnt7PBVKdb0&t=5s deze heb ik nog niet gezien, lekker 90s
Maar dat zou nu toch ook niet meer gebeuren? Iig ik organiseer zomerkampen iedereen moet om het jaar een geldige VOG aantonen.
Volgens mij is het wel verplicht maar het systeem is niet foolproof.
Voornamelijk niet bij bv instanties waar met kinderen wordt gewerkt zoals scholen, opvang en buurtwerk. En dan doel ik op het deel dat je alleen bij aanstelling een VOG hoeft aan te leveren en daarna niet meer. Dus stel je werkt daar 30 jaar met een oproepcontract dan heb je maar 1 x je VOG hoeven aan te leveren en is er daarna geen check. Ik weet niet of dit wel hoort en gewoon niet gedaan wordt of het ook niet hoeft.
Ik heb een aantal jaren animatiewerk gedaan/doe ik nog en wij hoeven dus nooit een VOG aan te tonen. Vind dat eigenlijk best wel vreemd, want veel zijn gewoon 18+ en je bent met een hele rits kinderen van 4 - 16 jaar.
edit: en er is vaak genoeg geen zicht op wat jij met de kinderen doet. Tuurlijk let je op wat je zelf doet en wat je collega’s doen, maar je ziet gewoon niet alles en zeker de campinggasten of het campingpersoneel niet. Niet helemaal te vergelijken met een zomerkamp natuurlijk, maar ik vind het wel opmerkelijk dat het in deze branche niet hoeft, terwijl je ook gewoon met kinderen werkt.
Dit is niet helemaal waar, ik werk in een onderwijs flexpool en moet elk halfjaar een nieuw VOG aanvragen. Zonder een geldig VOG (die maar 6 maanden geldig is) mag ik niet werken. Zijn ze heel streng en strikt in.
Ik weet dat een VOG echt niet fool proof is, maar steeds meer instanties/bedrijven/stichtingen gaan er serieuzer mee om.
Wel weet ik dat wanneer jij een vaste aanstelling bij een school krijgt je hem een keer hoeft te laten zien en daarna niet meer. Dus daar is het niet echt fool proof maar juist bij flexibele medewerkers en oproepkrachten zijn ze er wel steeds strenger in (in het onderwijs in ieder geval)
Oh mooizo!
Ja het is volgens mij ook trouwens niet vanuit de overheid geschikt, want ik werkte ook bij een plek waar je geen VOG hoeft aan te tonen omdat het dus niet verplicht is.
Maar dat is dan omdat je in de flexpool zit toch?
Ik werk in een kdv en heb 6jr geleden mn vog aangevraagd en werk er vast en hoeft daarna niet meer…
Ja klopt, dat zeg ik ook. Ook dat bij een vaste aanstelling dat dat dan anders is en dat je daar hem niet opnieuw hoeft aan te vragen. Maar juist bij oproepkrachten en flex medewerkers het iets is wat elke zes maanden opnieuw aangevraagd moet worden. (In het onderwijs althans)
Ik denk dat dit ook heel erg belangrijk is. Ik zie wel dat veel mensen niet het verschil zien/weten tussen pedofilie en pedoseksualiteit. Ik heb er natuurlijk de ballen verstand van hoe dat werkt, maar ik vraag me af of wanneer meer bekend is dat pedofilie NIET per definitie betekent dat je ook pedoseksueel bent of pedofielen dan sneller hulp zouden durven zoeken oid.
Ik vind het zelf overigens ook echt heel moeilijk om pedoseksuelen te zien als mensen die ook rechten hebben. Terwijl ik dat met moordenaars of verkrachters van volwassen mensen minder heb. Niet dat ik vind dat pedoseksuelen geen rechten hebben, maar in mijn hoofd denk ik dan: ja haaaalloo, een paar jaar gevangenis helpt toch niet? PIKKIE ERAF SNIJDEN. Om maar een gek voorbeeld te noemen. En dat vind ik soms best kwalijk van mezelf
Ik denk dat dit stuk ook erg belangrijk is. Het is heel logisch dat kinderen aan zichzelf zitten. Die moeten nog ontdekken waar alles zit en hoe alles werkt en tuurlijk is het dan leuk te ontdekken dat als je bepaalde plekken aan raakt dat dan lekker voelt oid. En inderdaad zie ik veel in de “pedoseksuelen agenda” dat dit argument wordt gebruikt om aan te tonen dat kinderen het zelf willen. Maar dit gaat puur om zelfontdekking en een kind van 6 zal niet denken “oh ja lekker geil dit hoor”.
Het is echt een heel moeilijk onderwerp want grenzen verschuiven inderdaad en wat 50 jaar geleden nog wel kon kan nu niet en vice versa.
Ik kwam dit net tegen… Hebben we het hier al eens over gehad? Vind het inderdaad maar een vreemd verhaal.
Ja deze zaak is zo vreemd. Zeker vanwege de reepjes broek in de bomen en die slip die in de boom hing.
Ik heb even geen tijd om hele uiteenzettingen te schrijven want ik ben op m’n werk, maar ik kan je zeker de film Muidhond aanraden! Gaat over een jonge pedoseksueel en zijn worsteling daarmee. Intens ongemakkelijk om te kijken maar echt een ontzettend goede film. Ik heb hem via Picl gekeken maar volgens mij staat hij nu ook op Pathe Thuis.
Bedankt voor de aanrader! Ik ga het zeker eens opzoeken.
Film ken ik niet maar het boek daarvan (daarop is de film gebaseerd) is ook een enorme aanrader.
Helemaal los van deze zaak, want die ken ik niet, denk ik dat er zoveel ouders zijn die hun kinderen niet écht kennen. Ook als ze een goede band hebben. Ik heb een super goede band met mijn ouders en toch denken ze dat ik anti-drugs ben en daar werk ik ook hard voor haha.
Ja, dat waren ook dingen die mij door het hoofd schoten.
Maar tegelijk vond ik dingen zelf in scène zetten in een manie (dat las ik ook) ook vergezocht. Heb je in dat stadium nog zoveel controle over je handelen en de vaardigheden om zo planmatig iets te doen? Vooral dat laatste lijkt me niet. Volgens mij is impulsiviteit nogal een keyword in een manie, en reepjes broek om takken wikkelen, je slipje aan een tak hangen, je spullen verspreiden vind ik vrij doordacht (als dat dus in scène gezet zou zijn door haar)
Ik denk ook niet aan dingen in scène zetten. Denk eerder dat die dingen die ze dan gedaan zou hebben (als van het scenario ‘in eerste instantie vrijwillig weglopen’ uitgaan) voor haar heel logisch waren (in haar manie). Als het maken van een spoor voor haar enorm logisch en belangrijk was, dan kan ik me de gekke sporen (slipje aan tak) wel voorstellen.