Moord- en vermissingstopic

Bizar verhaal is dat. Ik kan me die zaak nog wel herinneren, was vlak daarvoor zelf ook in Oeganda. Ze slikte volgens mij malaria medicatie en daar kun je zeker als je al een psychische aandoening hebt echt rare dingen van gaan doen. Hopelijk krijgt haar moeder ooit duidelijkheid, lijkt me vreselijk om niet te weten wat er gebeurd is

4 likes

Sorry ik heb niet goed gelezen zie ik. Ik lees nu idd ‘sporen zelf achtergelaten als gevolg van geestestoestand’. Dat is idd iets anders dan in scène zetten. Excuus.

1 like

Nieuw Amber Alert: https://www.politie.nl/gezocht-en-vermist/vermiste-kinderen/2020/oktober/celine-van-es.html
Klinkt echt niet goed. Zomaar meegenomen door iemand.

Iemand van het youtubekanaal Nieuw nieuws is bij haar familie langs geweest:

Ben benieuwd

Oh gatsie, hopelijk is ze snel gevonden.

Ja… Ik vind het ook al veelzeggend dat de politie herkenbare (hopelijk!) beelden van de verdachte deelt. Doen ze ook niet zomaar. Bah. Ik ga bidden en duimen dat ze levend en wel gevonden wordt.

Wat een belachelijk slecht interview. Ook heftig dat dit mag. Mensen zitten vol in spanning en emotie… “maar weet je echt niet waar ze is?”.

Ik vind het onwijs sneu en hoop dat ze snel gevonden wordt…

13 likes

Als je de tekst op Engels zet bij dit Amber Alert, staan er ineens ook hele andere dingen…

Hoop zo dat ze snel gevonden wordt / terugkomt bij haar ouders

Huh ja ik zie het…hopelijk vinden ze haar snel…

Tegenwoordig hebben veel mensen een camera of zo’n handige deurbel met camera. Vermoed dat daar op te zien is dat ze bij hem in de auto stapt. Anders zouden ze denk ik niet expliciet aangeven dat ze bij hem is ingestapt.
Kenteken is niet altijd zichtbaar, als die auto gewoon recht voor het huis langs is gereden en niet toevallig een bocht heeft gedraaid zie je de auto natuurlijk alleen vanaf de zijkant.

1 like

Volgens mij hebben mensen haar zien instappen, maar dat weet ik niet zeker. Dit zijn vast camerabeelden van een winkel of van een bewoner. Er zouden wel goede redenen zijn waarom deze persoon + auto verdacht worden. Het kan ook zijn dat er alleen uit deze hoek gefilmd is en dat het kenteken dus niet te lezen is.

1 like

Ik zie de optie ook niet meer staan om het in het Engels te lezen. Misschien toch weggehaald omdat ze er wat commentaar opkregen op twitter. Het was een hele slechte vertaling maar er stonden dus ook dingen in die niet in de Nederlandse tekst stonden zoals dat ze vaak via chatsites met mannen praat.

Het is al genoemd hierboven door iemand, maar je zult je verbazen hoeveel camera’s er hangen en hoe ver je een route kunt “volgen/bekijken” van iemand.
Maargoed, dat is erg afhankelijk van de omgeving en de info die je hebt + in een woonwijk of afgelegen plekken heb je die optie veel minder dan bijv. in de omgeving van een centrum.
Wel is het inderdaad zo dat burgers tegenwoordig ook meer camera’s hebben indd. Maar ook beveiligingscamera’s uiteraard. Als je dan enigzins kunt inschatten of weet waar iemand zich heeft begeven rond die tijd kun je op die manier ermee verder.

Ja volgens mij is het Amber Alert ook niet vandaag eruit gegaan, maar is vandaag pas wel bekend geworden van die man met de Kia.

Ja vind ik ook, echt onwijs domme vragen stelt hij. Volgens mij waren ze wel een van de eersten die er aandacht aan schonken, op het moment van het interview wisten ze ook niet wat ze nu weten, van die man.

Nee je hebt gelijk! Maar ze is al sinds de 23e vermist, heel raar dat er niet eerder aandacht aan is geschonken.

1 like

Ze is terecht!

Vijftienjarig meisje gevonden na AMBER Alert, verdachte aangehouden

24 likes

Ik las dat Celine maandag via een chat met haar zus heeft kunnen chatten. En zo zijn ze aan een ip adres gekomen. Maar dan komt zo’n Amber alert toch ook laat? Ze heeft tijdens dat chatten aangegeven dat ze meegenomen was en ergens op een boerderij zat.

Maar een amber alert zetten ze niet zomaar in hè. Daarom is er vorige week zo’n vermist kind melding uitgegaan. Als je voor elke puber die weggelopen is met een vriendje (gechargeerd dit natuurlijk he. Maar feit blijft dat wij de situatie niet kennen en de politie ook al heeft aangegeven dat er informatie rondgaat die niet klopt, oa over chatgedrag) een amber alert uit doet ben je binnen drie dagen de attentie-waarde daarvan kwijt. Dat is wel echt alleen als er sterke aanwijzingen/vermoedens zijn dat het leven van het kind in gevaar is.

1 like

Zo fijn dat ze gevonden is!

Ik heb dit verhaal gisteravond gelezen en het houdt me nog steeds erg bezig merk ik. Wat een bizar verhaal en wat ontzettend erg. Ze lijkt qua uiterlijk heel erg op een vriendin van me, en pfff, zo verdrietig, zo’n jong meisje en voor haar naasten.

1 like