Moord- en vermissingstopic

Jawel, voor deze straf is dat nog wel steeds het uitgangspunt. Daarom brengt het hoger beroep een extra groot risico met zich mee voor de verdediging in deze zaak: in 2021 verandert de regelgeving mbt de voorwaardelijke invrijheidstelling en komt iemand maximaal 2 jaar voor het einde van zijn straf vrij. Dat geldt dus sowieso voor de eventuele straf die hij in hoger beroep krijgt. Mocht hij dezelfde straf krijgen, betekent dat onder de streep dat hij langer moet zitten
Zie ook: https://www.advocatenblad.nl/2020/06/23/voorwaardelijke-invrijheidstelling-wordt-maximaal-twee-jaar/

1 like

Ja dat bedoel ik, ik dacht dat dat al was ingegaan.

Ja het is inderdaad héél vreemd, al die verschillende verhaallijnen en personen die wel/niet betrokken zijn!

1 like

Kijkt iemand de docu over de zaak Nicky Verstappen? Interessant en ook zo heftig. Vreselijk

3 likes

Ja echt heel heftig, ook die tentgenootjes van Nicky net… anders was hij net zo oud geweest

En echt respect voor het onderzoeksteam en Peter R. De Vries

Waar kan je de docu kijken?

Is nu op RTL 4. Morgen deel 2

1 like

Bedankt!

Ik ging het even opzoeken, maar Peter R de Vries heeft nog geen lintje… als iemand die nu verdient…
Ookal kan hij soms bloedirritant zijn…
Hij heeft echt zijn hele ziel en zaligheid in deze zaak gestoken…

17 likes

Ja ik keek dat programma van hem wel eens. Vooral de zaak van Romy en Marion van Buuren is me heel erg bijgebleven.
Destijds beet hij zich vast in een zaak en liet niet meer los. Voor heel veel mensen heeft Peter R. De Vries zoveel betekend. Echt jammer dat hij nu minder positief bekend staat.

3 likes

Dat stukje wat zijn tentgenootjes zich afvroegen, raakte me wel: zou ik zelf op blote voeten gaan pissen? Zou ik dat hebben gedaan? Hij had geen schoenen aan. Zijn voeten waren relatief schoon. Hoe is hij dan uit de tent gekomen? Of is Jos in de tent geweest? Heeft hij willekeurig iemand meegenomen?

1 like

Mee eens! Vond het ook mooi om te zien hoe ontroerd hij was toen hij vertelde dat hij voor het eerst hoorde dat ze een verdachte hadden.

Ja pfoe!
Kan me ook zó niet voorstellen hoe dat moment voor de ouders geweest moet zijn…

Is er eigenlijk ooit bekend gemaakt waar ze zijn DNA vanaf hebben gehaald?

Edit: ah lees het al, van familie kregen ze persoonlijke spullen…

1 like

Ja echt zoveel emotie bij die jongens, wat logisch is natuurlijk maar wow kwam even binnen zo ja.

https://www.ad.nl/binnenland/britse-letselexpert-sharleyne-8-leefde-nog-toen-ze-viel~af0baf2f/
Ik vind het echt zo bizar dat het moeilijk is om die moeder te veroordelen.

Het programma De zaak van je leven is weer op tv, helemaal gemist dat er weer een seizoen was. En als je NPO Plus hebt: je kunt alle vorige seizoenen terugkijken. Zitten ook een aantal hele bekende zaken bij.

13 likes

Echt een heel interessant programma, ook mooi om te zien hoe die politiemensen zich vaak nog alles zo goed kunnen herinneren en ook super betrokken zijn.

2 likes

Ze staan ook op YouTube!

1 like

Ik ben er gisteren ook in begonnen, mooi programma! Wel een hele omschakeling als je zoals ik meer Amerikaanse programma’s/detectives gewend bent, haha. Ben in een oud seizoen begonnen en ga denk ik alles wel kijken, heel interessant!

3 likes

Ja ik vind het ook mooi om te zien hoe de mensen van het team zó in de zaak zitten. Vooral de zaak van Arthur Ghuharoo was heel bijzonder, na 20 jaar nog de zaak kunnen oplossen.

3 likes