Moord- en vermissingstopic

Ai dat zou ik extra laf vinden. “Je kunt me nu toch niet meer pakken, dus nu zal ik even gedetailleerd vertellen hoe ik je zoontje heb verkracht en omgebracht.” Vreselijk, ik hoop dat hij nooit contact zoekt met de familie en dat hij na zijn 12,5 gevangenschap naar de noordpool verhuist en wordt opgegeten door een ijsbeer.

1 like

Zo zou je het kunnen zien, maar aangezien de familie al vaker heeft aangegeven dat ze graag willen weten wat er de laatste uren heeft plaatsgevonden denk ik dat het juist ook een afsluiter kan zijn voor ze.
Ligt er natuurlijk ook aan op wat voor een manier

3 likes

Pff 12 jaar, en geen tbs. Ben benieuwd naar het hoger beroep.

Net rtl boulevard gekeken, Peter r was daar en sprak over de zaak, hij werd ook emotioneel. Ik natuurlijk ook, die zaak heeft me altijd zo bezig gehouden al die jaren. Wij waren ook met scouting op dat kamp terrein aanwezig toendertijd.

4 likes

Ik (en denk ik heel veel mensen) vind heel veel van Peter, maar hoe hij deze zaak heeft aangepakt, daar heb ik zo ontzettend veel respect voor. Hij is er altijd zo voor die familie geweest, heeft zo gevochten, vind ik echt heel knap

30 likes

Ja echt heel bijzonder. En wat een ongelofelijk gevoel moet dat voor de familie geweest zijn vandaag. Niet te bevatten gewoon.

1 like

Wauw, moet echt een bijzonder moment zijn geweest voor de familie na zoveel jaar. Maar 12 jaar is echt weinig. Kan hij dan ook vervroegd vrijkomen in Nl?

Kan, maar dat automatisch na 2/3 straf vrijkomen is niet meer de standaard

Jawel, voor deze straf is dat nog wel steeds het uitgangspunt. Daarom brengt het hoger beroep een extra groot risico met zich mee voor de verdediging in deze zaak: in 2021 verandert de regelgeving mbt de voorwaardelijke invrijheidstelling en komt iemand maximaal 2 jaar voor het einde van zijn straf vrij. Dat geldt dus sowieso voor de eventuele straf die hij in hoger beroep krijgt. Mocht hij dezelfde straf krijgen, betekent dat onder de streep dat hij langer moet zitten
Zie ook: https://www.advocatenblad.nl/2020/06/23/voorwaardelijke-invrijheidstelling-wordt-maximaal-twee-jaar/

1 like

Ja dat bedoel ik, ik dacht dat dat al was ingegaan.

Ja het is inderdaad héél vreemd, al die verschillende verhaallijnen en personen die wel/niet betrokken zijn!

1 like

Kijkt iemand de docu over de zaak Nicky Verstappen? Interessant en ook zo heftig. Vreselijk

3 likes

Ja echt heel heftig, ook die tentgenootjes van Nicky net… anders was hij net zo oud geweest

En echt respect voor het onderzoeksteam en Peter R. De Vries

Waar kan je de docu kijken?

Is nu op RTL 4. Morgen deel 2

1 like

Bedankt!

Ik ging het even opzoeken, maar Peter R de Vries heeft nog geen lintje… als iemand die nu verdient…
Ookal kan hij soms bloedirritant zijn…
Hij heeft echt zijn hele ziel en zaligheid in deze zaak gestoken…

17 likes

Ja ik keek dat programma van hem wel eens. Vooral de zaak van Romy en Marion van Buuren is me heel erg bijgebleven.
Destijds beet hij zich vast in een zaak en liet niet meer los. Voor heel veel mensen heeft Peter R. De Vries zoveel betekend. Echt jammer dat hij nu minder positief bekend staat.

3 likes

Dat stukje wat zijn tentgenootjes zich afvroegen, raakte me wel: zou ik zelf op blote voeten gaan pissen? Zou ik dat hebben gedaan? Hij had geen schoenen aan. Zijn voeten waren relatief schoon. Hoe is hij dan uit de tent gekomen? Of is Jos in de tent geweest? Heeft hij willekeurig iemand meegenomen?

1 like

Mee eens! Vond het ook mooi om te zien hoe ontroerd hij was toen hij vertelde dat hij voor het eerst hoorde dat ze een verdachte hadden.

Ja pfoe!
Kan me ook zó niet voorstellen hoe dat moment voor de ouders geweest moet zijn…

Is er eigenlijk ooit bekend gemaakt waar ze zijn DNA vanaf hebben gehaald?

Edit: ah lees het al, van familie kregen ze persoonlijke spullen…

1 like