Ik heb laatst een video hierover gezien, waarin werd uitgelegd dat het helemaal niet zo’n gekke zaak is. Ik was eerst ook enorm gefascineerd hierdoor, dus ergens ook wel een beetje jammer. Maar zij nam al een hele tijd geen medicatie meer, of in ieder geval heel onregelmatig. Ik weet niet meer precies waarvoor die medicatie was. Maar een bijwerking van die onregelmatigheid was psychoses en hallucinaties. Daarnaast bleek (n.a.v. analyses, luchtfoto’s en interviews) dat de deur naar het dak én de deksels van de waterreservoirs heel vaak niet dicht waren. De mensen van het hotel zeiden dat die altijd goed waren afgesloten, maar ik kan me voorstellen dat ze dat hoe dan ook zouden zeggen. Kortom, het is dus heel goed mogelijk dat ze zelf in dat waterreservoir is gevallen of geklommen en het deksel heeft dichtgedaan.
In zulke gevallen zijn er wel eens videomakers die er extra informatie bij verzinnen of overnemen van dubieuze bronnen om een fancy video te kunnen maken. Dan lijkt iets extra bizar, terwijl het achteraf best te verklaren valt.