Moord- en vermissingstopic

Mijn buurvrouw heeft ook weleens om hulp geroepen, dat dr partner d’r vermoorde etc.
Nou gebeurde dat wel vaker maar deze keer klonk ze veel meer in paniek, dus ik had de politie gebeld (en moest daarna zelf weg).
Savonds kwam ze bij me thuis langs dat ik dat nooit meer mocht doen want zij had hem harder toegetakeld dan hij haar en was daarom meegenomen.
(ze was professioneel kickboxer oid geweest).
Nouja ik zou nu hetzelfde gehandeld hebben als toen, ook als ze nog steeds m’n buurvrouw was. Maar ik snap dat mensen niet bellen door dergelijke reacties.

5 likes

Ja snap ik maar toch doen. Advies inwinnen kan ook, we hebben niet alleen de politie.
Want dit is maar een voorbeeld. Een andere keer red je wel iemand van mishandeling of erger: levens
Better safe than sorry. Cijfers liegen niet… Ik ben me bewust van mijn privilege van kennis hierover maar er is zo veel informatie te winnen hierover wat je kunt doen en laagdrempelig! Bij zorgen.

Overigens klinkt die situatie ook echt ongezond maar helaas kun je niet veel als volwassen mensen er zslf niets aan willen veranderen. Bij kinderen sowieso een ander verhaal.

2 likes

Kan je jouw tips delen? Als je googelt vindt je zoveel en ik weet niet wat de beste optie zou zijn :slight_smile:

1 like

Ik heb je vraag gelezen, wil ik wel beantwoorden als ik even rustig thuis ben een keer deze dagen. Maar waarschijnlijk/misschien kun je al vooruit met https://www.ikvermoedhuiselijkgeweld.nl/ of de website van veilig thuis! Dit zijn de beste opties en is hoe wij er in NL mee omgaan

1 like

Is hier heeeeel dichtbij gebeurd, vond 't zo’n naar idee dat dat meisje daar een tijdje in de kou heeft gelegen terwijl ik een stukkie verderop lekker onder m’n dekentje zat te Netflixen.

Ben trouwens ook wel erg benieuwd of die 17 jarige uiteindelijk als volwassene berecht zal worden.

2 likes

Ik wilde dit inderdaad al komen posten, vraag me echt af wat er in godsnaam gebeurd is…

1 like

Ja pfoe, nog zo jong… Wat een verdriet voor haat familie…

Ben wel ook benieuwd naar de rol van de vader van de verdachten? Heeft hij ze opgehaald toen het al misgelopen was? Hebben ze samen het lichaam geprobeerd te verbergen?

Ik las op de website van het AD een interview met de moeder van de 43 jarige verdachte waarin ze zei dat hij met zijn zoon was gaan nachtvissen en dat ze bij terugkomst aangehouden worden, ook een bijzonder verhaal?

1 like

Ik heb volgens mij ergens gelezen dat de vader (1 van) de jongens heeft opgehaald en medeplichtig is. Die vader zit ook vooral i.v.m. het onderzoek nog vast.
Ze hadden die zoon en vader ook al snel op het oog, dus ik denk dat ze ook zelf de melders zijn van het gevonden lichaam.

1 like

Ik vraag me dan ook echt af waarom je als moeder van de verdachte in hemelsnaam een interview zou geven en al helemaal aan het AD.

8 likes

Videoland heeft een aantal afleveringen toegevoegd van de Belgische serie De Kroongetuigen.
Er stonden er al een paar op maar die had ik al gezien en vandaag zag ik dat je nu ook de afleveringen van Ronald Janssen, Kim de Gelder en de maïsmoord kunt bekijken.
En mocht je de anderen nog niet hebben gezien: echt een aanrader! Hele interessante en complete serie over Belgische zaken waar ik al een aantal jaar ‘fan’ van ben maar helaas moeilijk te vinden vanuit Nederland.

6 likes

https://www.netflix.com/nl/title/81183727 er komt in februari een serie op Netflix over Elisa Lam. Vind die zaak zo fascinerend en creepy. Ik ben dus erg benieuwd!

14 likes

Ik heb laatst een video hierover gezien, waarin werd uitgelegd dat het helemaal niet zo’n gekke zaak is. Ik was eerst ook enorm gefascineerd hierdoor, dus ergens ook wel een beetje jammer. Maar zij nam al een hele tijd geen medicatie meer, of in ieder geval heel onregelmatig. Ik weet niet meer precies waarvoor die medicatie was. Maar een bijwerking van die onregelmatigheid was psychoses en hallucinaties. Daarnaast bleek (n.a.v. analyses, luchtfoto’s en interviews) dat de deur naar het dak én de deksels van de waterreservoirs heel vaak niet dicht waren. De mensen van het hotel zeiden dat die altijd goed waren afgesloten, maar ik kan me voorstellen dat ze dat hoe dan ook zouden zeggen. Kortom, het is dus heel goed mogelijk dat ze zelf in dat waterreservoir is gevallen of geklommen en het deksel heeft dichtgedaan.

In zulke gevallen zijn er wel eens videomakers die er extra informatie bij verzinnen of overnemen van dubieuze bronnen om een fancy video te kunnen maken. Dan lijkt iets extra bizar, terwijl het achteraf best te verklaren valt.

2 likes

Je steekt iemand 35 (!!!) keer en dan kom je als excuus met zelfverdediging.

3 likes

Echt walgelijk. Geen woorden voor.

Over die mogelijke Duitse moordenaar van Madeleine McCann hebben we ook niks meer gehoord hé?

4 likes

https://www.ad.nl/binnenland/verdachte-aangehouden-in-onderzoek-naar-dood-van-groningse-els-slurink-in-1997~a3546f07/

8 likes

Ja heftig! Er is net een campagne gestart om meer tips te krijgen, vorige week of deze week, dus echt heel snel daarna. Zou diegene al in beeld zijn geweest?

Een maand alweer… :sleepy:
Ik vraag mij wel af wat nou haar persoonlijke situatie was. Er wordt weinig verteld over haar persoonlijkheid (evt. psychische kwetsbaarheid). Misschien een keuze van de familie? Omdat bij andere vermissingen van jonge vrouwen soms wel massaal de media-aandacht opgezocht wordt. En ik vraag mij ook af wat het idee is achter het zoeken in het bos in de buurt daar. En er komt weinig naar buiten over mogelijke scenario’s.
Ik hoop echt dat ze snel een spoor vinden.

Wauw wat goed! Ben benieuwd wat hiervan wordt

Ik was echt heel “blij” toen ik dit las!
Had Opsporing verzocht gezien en had me aangegrepen. Gelet op wat Els voor karakter had, en zich gepassioneerd inzette voor kinderen die sexueel misbruikt waren,
Toen bleek haar broer die werd geïnterviewd vroeger les te hebben gegeven op mijn school. Was wel gek om hem te herkennen. Wat een verschrikkelijke gebeurtenis en opgelucht als de familie toch wat antwoorden krijgt. Zal niet het verlies zelf compenseren maar toch. Het werkt dus wel goed om aandacht te blijven besteden aan cold cases