Moord- en vermissingstopic

Heb net ook aflevering 1 gezien, maar ik heb echt zoveel vragen. Ben benieuwd naar de andere afleveringen.

@Infidel :yellow_heart:

Echt he. Ik moet er ook steeds nog aan denken.

2 likes

Ik heb het eerste deel v/d docu van de kinderen van Ruinerwold ook gisteren gekeken met mijn vriend. We zaten echt met open mond te kijken en richting het einde kreeg ik twee keer tranen in mijn ogen poeh. Wat een verhaal zeg :frowning: Ik vind Jessica Villerius wel echt top!

4 likes

@Infidel wat dapper dat je dit zo op durft te schrijven en dat je je hier zo kwetsbaar durft op te stellen. Ik vind het heel rot voor je dat je dit hebt moeten doorstaan in je jeugd, hopelijk kan je alles wat er gebeurd is een plekje geven in je leven. Dikke knuffel!

1 like

Ik vond deel 1 heel mooi in elkaar gezet. Soms ook best confronterend, ik kom zelf ook uit een gezin waar het niet ‘veilig’ was en waar je ook altijd op je tenen liep, bang voor wat zou komen. Snap dus ook heel goed dat ze eerst eigenlijk helemaal niet doorhadden dat het niet normaal was, vooral als kind heb je dit helemaal niet door. En de loyaliteit van kind naar ouders is altijd heel groot, juist bij kinderen die te maken hebben gehad met (emotionele) mishandeling en misbruik. Ik heb zelf ook vaak dat ik juist de leuke dingen van vroeger of over mijn ouders vertel, dat snappen mensen dan vaak niet. Maar je wil dan vooral ‘vasthouden’ aan die momenten. Wellicht hebben de jongere kinderen daar ook mee te maken.

De angst en het op je hoede zijn las ik ook in de ogen van de kinderen op de videobeelden en de foto’s. Ben heel nieuwsgierig naar de volgende delen. En hoop ook dat het niet tot een kloof heeft geleid tussen de oudste en de jongste kinderen. Ik lees hier en daar wel eens dat mensen zich afvragen waarom de oudste kinderen de jongsten niet weg hebben gehaald maar ik denk dat ze het beste hebben wat kon. Weggaan en niet meer terugkomen.

6 likes

Ik wil je even een dikke knuffel geven en hoop dat alles goed met je gaat :heart: En voel je vrij om je verhaal altijd te delen hier.

1 like

Ik hoop dat dat nog wel in de volgende delen aan de orde komt, maar kan me zoals hierboven al gezegd wordt ook wel voorstellen dat dat nooit echt een optie is geweest door de hele situatie.

5 likes

@Infidel voel je echt niet bezwaard dat je dit gedeeld hebt. Het laat juist goed zien hoe lastig het is om binnen zo’n gezin/situatie te zien hoe gek het is eigenlijk is hoe jij leeft en hoe makkelijk je andere mensen buiten de deur kan houden. Dikke knuffel voor jou! <3

1 like

Ja en ze hebben toch ergens wel besef van goed of fout
Maar ja deze kinderen zijn ook naar school geweest behalve Jan/Israel

1 like

Ik denk toch wel thuis dan les gehad of zo? Zo bizar he

1 like

Waarom heeft de politie hem in eerste instantie terug naar de boerderij gestuurd, toen hij naar het café was gelopen?

Tja geen idee dat werd niet echt gezegd toch? Ik denk omdat ze misschien toch wilden nagaan of het verhaal wel klopte?

1 like

Er komen nog twee delen dus ik denk dat er nog wel veel info zal komen!

1 like

Ja eens, na elke aflevering heb ik meer vragen!

5 likes

Ja en was het vrije keuze of werden ze echt verbannen? Waar gingen zij heen? Hebben ze toen hulp gekregen?

Idd zoveel vragen.
Vind het wel mooi in beeld gebracht voor zover dat kan
Wel veel herhaling van de vorige aflevering
Maar wel heel respectvol en ik vind het echt zo knap hoe kalm ze erover vertellen

4 likes

Ik denk inderdaad dat er nog een hoop informatie komt. Anderzijds denk ik dat je als buitenstaander dit nooit echt gaat begrijpen en je altijd zal denken; maar waarom deed je niet x, waarom ging je niet, hoe heb je dat dan gedaan etc. Ik denk dat al zouden ze hier een 100delige documentaire van maken je nog zou zeggen: ja maar hallo ik heb nog wel 1000 vragen.

Hoop vooral dat zijzelf hier een soort van rust in vinden. Vond het bezoek aan die vader ook pijnlijk duidelijk maken hoe loyaliteit richting ouders werkt. Verdrietig ook hoe ver die oudsten en jongsten uit elkaar staan nu, maar mooi hoe die ene jongen dan zegt: ergens zeg ik: breng hem ergens heen waar de jongsten gewoon vaak op bezoek kunnen komen.

8 likes

Dit vond ik ook heel heftig ja.

En ik mis toch ook nog veel informatie over Josef B. ? Ja inderdaad zo veel vragen nog, jammer dat ik niet de andere delen al op npoplus kan kijken.

1 like

Maar die Josef wordt nog wel vervolgd toch? Ik denk dat ze in het kader van die zaak dat niet mogen/kunnen benoemen?

Ik las juist dat hij vrij is gelaten?

1 like

Hij mag zijn proces in vrijheid afwachten maar mag zich dus nog wel even komen melden bij de rechter

1 like