@Infidel knuffel
@Infidel wat heftig om meegemaakt te hebben. Je hoeft je niet ongemakkelijk te voelen dat het hier nu ook over jou gaat, ik vind het heel knap hoe je alles onder woorden brengt en ik vind het ook heel begrijpelijk dat je n.a.v. deze docuserie je verhaal in dit topic deelt.
Ik heb wel echt nog honderd vragen naar aanleiding van dit eerste deel. En die vooruitblik naar volgende week brak echt mn hart.
@Infidel knuffel voor jou En doe vooral je verhaal als dat voor jou goed voelt. Niet per se hier maar gewoon in het algemeen.
Jeetje die docu over Ruinerwold. Ik moet bijna huilen, verschrikkelijk.
Pfoe wat heftig zeg die docu. Die oudste zoon die zichzelf iets aan wilde doen als kind
@Infidel Heftig ook wat jij hebt meegemaakt! Blij om te horen dat het nu redelijk goed met je gaat. Heb je nog contact met je moeder? (Als je er over wilt praten hoor…)
Ik heb ook net die docu gekeken en ik moest huilen. Vooral die onschuldige en onwetende koppies van die kinderen in die archiefbeelden, dat breekt echt mijn hart.
@Infidel jeetje wat een verhaal en wat heb je een hoop meegemaakt. Knuffel!
Heb net ook aflevering 1 gezien, maar ik heb echt zoveel vragen. Ben benieuwd naar de andere afleveringen.
Echt he. Ik moet er ook steeds nog aan denken.
Ik heb het eerste deel v/d docu van de kinderen van Ruinerwold ook gisteren gekeken met mijn vriend. We zaten echt met open mond te kijken en richting het einde kreeg ik twee keer tranen in mijn ogen poeh. Wat een verhaal zeg Ik vind Jessica Villerius wel echt top!
@Infidel wat dapper dat je dit zo op durft te schrijven en dat je je hier zo kwetsbaar durft op te stellen. Ik vind het heel rot voor je dat je dit hebt moeten doorstaan in je jeugd, hopelijk kan je alles wat er gebeurd is een plekje geven in je leven. Dikke knuffel!
Ik vond deel 1 heel mooi in elkaar gezet. Soms ook best confronterend, ik kom zelf ook uit een gezin waar het niet ‘veilig’ was en waar je ook altijd op je tenen liep, bang voor wat zou komen. Snap dus ook heel goed dat ze eerst eigenlijk helemaal niet doorhadden dat het niet normaal was, vooral als kind heb je dit helemaal niet door. En de loyaliteit van kind naar ouders is altijd heel groot, juist bij kinderen die te maken hebben gehad met (emotionele) mishandeling en misbruik. Ik heb zelf ook vaak dat ik juist de leuke dingen van vroeger of over mijn ouders vertel, dat snappen mensen dan vaak niet. Maar je wil dan vooral ‘vasthouden’ aan die momenten. Wellicht hebben de jongere kinderen daar ook mee te maken.
De angst en het op je hoede zijn las ik ook in de ogen van de kinderen op de videobeelden en de foto’s. Ben heel nieuwsgierig naar de volgende delen. En hoop ook dat het niet tot een kloof heeft geleid tussen de oudste en de jongste kinderen. Ik lees hier en daar wel eens dat mensen zich afvragen waarom de oudste kinderen de jongsten niet weg hebben gehaald maar ik denk dat ze het beste hebben wat kon. Weggaan en niet meer terugkomen.
Ik wil je even een dikke knuffel geven en hoop dat alles goed met je gaat En voel je vrij om je verhaal altijd te delen hier.
Ik hoop dat dat nog wel in de volgende delen aan de orde komt, maar kan me zoals hierboven al gezegd wordt ook wel voorstellen dat dat nooit echt een optie is geweest door de hele situatie.
@Infidel voel je echt niet bezwaard dat je dit gedeeld hebt. Het laat juist goed zien hoe lastig het is om binnen zo’n gezin/situatie te zien hoe gek het is eigenlijk is hoe jij leeft en hoe makkelijk je andere mensen buiten de deur kan houden. Dikke knuffel voor jou! <3
Ja en ze hebben toch ergens wel besef van goed of fout
Maar ja deze kinderen zijn ook naar school geweest behalve Jan/Israel
Ik denk toch wel thuis dan les gehad of zo? Zo bizar he
Waarom heeft de politie hem in eerste instantie terug naar de boerderij gestuurd, toen hij naar het café was gelopen?
Tja geen idee dat werd niet echt gezegd toch? Ik denk omdat ze misschien toch wilden nagaan of het verhaal wel klopte?
Er komen nog twee delen dus ik denk dat er nog wel veel info zal komen!
Ja eens, na elke aflevering heb ik meer vragen!