Moord- en vermissingstopic

Ja en was het vrije keuze of werden ze echt verbannen? Waar gingen zij heen? Hebben ze toen hulp gekregen?

Idd zoveel vragen.
Vind het wel mooi in beeld gebracht voor zover dat kan
Wel veel herhaling van de vorige aflevering
Maar wel heel respectvol en ik vind het echt zo knap hoe kalm ze erover vertellen

4 likes

Ik denk inderdaad dat er nog een hoop informatie komt. Anderzijds denk ik dat je als buitenstaander dit nooit echt gaat begrijpen en je altijd zal denken; maar waarom deed je niet x, waarom ging je niet, hoe heb je dat dan gedaan etc. Ik denk dat al zouden ze hier een 100delige documentaire van maken je nog zou zeggen: ja maar hallo ik heb nog wel 1000 vragen.

Hoop vooral dat zijzelf hier een soort van rust in vinden. Vond het bezoek aan die vader ook pijnlijk duidelijk maken hoe loyaliteit richting ouders werkt. Verdrietig ook hoe ver die oudsten en jongsten uit elkaar staan nu, maar mooi hoe die ene jongen dan zegt: ergens zeg ik: breng hem ergens heen waar de jongsten gewoon vaak op bezoek kunnen komen.

8 likes

Dit vond ik ook heel heftig ja.

En ik mis toch ook nog veel informatie over Josef B. ? Ja inderdaad zo veel vragen nog, jammer dat ik niet de andere delen al op npoplus kan kijken.

1 like

Maar die Josef wordt nog wel vervolgd toch? Ik denk dat ze in het kader van die zaak dat niet mogen/kunnen benoemen?

Ik las juist dat hij vrij is gelaten?

1 like

Hij mag zijn proces in vrijheid afwachten maar mag zich dus nog wel even komen melden bij de rechter

1 like

https://www.ad.nl/binnenland/reconstructie-van-een-drama-wat-dreef-tristan-tot-zes-moorden-in-winkelcentrum-ridderhof~a5c308fa/

Heel uitgebreid deze reconstructie. Ietwat slecht geschreven soms vind ik, maar wel duidelijk. Nog steeds niet te bevatten wat er in die jongen omging.

6 likes

Het maakte echt indruk

2 likes

Heel interessant stuk, maar inderdaad slecht geschreven. Teveel willen zeggen in 1 zin, van de hak op de tak… Ik vond het echt onprettig lezen.

3 likes

Een beetje de geschreven versie van de podcast Spotify
Wel echt een verschrikkelijk triest verhaal

Voor iedereen die nog veel vragen heeft na de docu over Ruinerwold. Morgen komt een extra online aflevering over de vlucht van de 3 oudsten:

16 likes

Wat een heftige aflevering weer van de kinderen ruinerwold. Dat laatste beeld ook, zo sterk

5 likes

Zag dat een van de jongere kinderen zich nu ook tegen hun vader gekeerd heeft. Kon het alleen zo snel niet zien, was t nou de jongste of stond dat er niet bij?

Er stond ā€˜een van de jongsten’

1 like

Ja echt he! Wat is er met hen gebeurd? En wisten alle kinderen dat zij daar zaten?

Die oudste drie kinderen zeiden in een eerdere aflevering wel dat ze contact met elkaar hadden nadat ze vertrokken waren. Maar niet heel vaak volgens mij.

Ik zag trouwens dat op de site van het dagblad v/h noorden een artikel staat waarin die twee ontvoerde mannen worden benoemd het zit achter een paywall dus kan het niet lezen.

1 like

Ze hadden wel contact (benoemen ze in de docu) maar vonden dat lastig. Elke keer als ze samen afspraken, ging het over hun verleden. Daarom zagen ze elkaar weinig

3 likes

Volgens dit artikel zeggen die schoonvader en zoon dat ze nooit gegijzeld zijn geweest :confused:

Oh en misschien was dit al voorbijgekomen maar de oudste dochter heeft sinds kort een openbare instagram waar ze ook al wat dingen heeft gepost over de documentaire:

https://www.instagram.com/marjan.docu/

Shit ik heb geen instagram, zou je misschien het stukje wat ze geschreven heeft, die eerste, hier willen plaatsen?

Dat stukje dat Marjan van dat stoeltje met grof geweld werd geduwd vond ik zo naar en zielig. Ik denk er de hele tijd aan terug. Wat een zieke geest heeft die man.

5 likes