Ik durf ook niet meer verder te kijken door dat fragment, maar wil de rest eigenlijk heel graag zien… geven ze geen waarschuwing van te voren?
De kinderen worden eerst gevraagd om op de stoel te gaan zitten, dus als dat gebeurt gewoon een stuk doorspoelen.
Ja ik schrok ook heel erg van dat stukje. Ook het stukje in de laatste aflevering over de schoonvader en stiefzoon (?), zo naar hoe verschrikt ze keken naar de camera. Ze verstarden helemaal.
@Nova Ik heb hem na dat stukje ook even op pauze gezet omdat ik er zo van schrok.
Ja die keken zo bang echt sneu.
En hoe kut is het dat die lul een hersenbloeding heeft gehad en amper aanspreekbaar is. Argh
dat stukje met die stoel komt ook in de vierde afleveringen nog een keer voorbij!
schrok me gister weer helemaal kapot, vreselijk.
walgelijk dat die man niet vervolgd kan worden en waarschijnlijk straks gewoon weer met de jongeste kinderen kan gaan wonen. onbegrijpelijk
Jaa bang en ze zagen er ook echt ondervoed uit. Het werd ook zo raar random benoemd, er werd verder helemaal niet op in gegaan…
Wait what? Dat is niet waar toch dat laatste? Die vader kan toch absoluut niet weer met zn jongste kinderen wonen? Hij kan amper communiceren.
Ik schrok ook zo erg van die scene met dat stoeltje, ik snap niet hoe je dat kan doen? Ook gewoon zo. Ik wilde dat meisje gewoon uit de TV plukken en op schoot nemen, wat een zieke geest.
Oh dat gevoel had ik ook heel erg. Dat je dat arme meisje zoooo zooo graag wil troosten en op welke mogelijke manier dan ook wil geruststellen. Het deed echt pijn aan mn hart. Hoe kan je zo met een kind omgaan.
Btw , misschien een beetje een random vraag maar hebben jullie een mening over die moeder? Ik dus eigenlijk niet echt.
Ik vind het bizar dat ze gewoon erbij zat te lachen in die scène met dat stoeltje.
Kan iemand in een spoiler plaatsen wat de scene met het stoeltje inhield?
Ja sowieso bizar, maar op 1 of andere manier denk ik dat zij zo gebrainwashed was. Ik kan het haar iig niet kwalijk nemen. Hoewel ik natuurlijk oprecht woedend kan worden hoe er met hun kinderen is omgegaan. Ik denk dat die vrouw het ook niet echt begreep?
Ik vind het eigenlijk niet oke dat zoiets in een spoiler geplaatst moet worden. Die kinderen hebben dat moeten doorstaan, en het is uitgezonden. Ik vind niet dat “wij” het recht verdienen om iets in spoilers te plaatsen in deze situatie. Omdat het misschien dan hard is om te zien. Dat voelt heel oneerlijk.
Heb net die laatste extra aflevering gezien en moet gewoon een beetje huilen. Wat een respect voor die oudste kinderen, hoe zij in het leven staan en iedere dag er het beste van proberen te maken ondanks de gevolgen van hun verleden die nog steeds zo duidelijk merkbaar zijn. Echt wauw. Ik hoop dat het leven voor hen alleen nog maar beter, leuker en makkelijker mag worden.
Snap alleen niet hoe ze er niet achter kwamen toen de oudere kinderen 10 jaar geleden ontsnapt waren…? En pas in 2019v
Maar als die oudere kinderen niets hebben gezegd is dat toch juist heel logisch? Die zaten enorm in conflict m.b.t. wat ze moesten doen en of de de rest daar weg konden krijgen. In de serie wordt ook gesproken over dat ze het hebben gehad over er met de politie heen gaan of zelf weer teruggaan om toch een vorm van controle over de rest te hebben.
De situatie daar is zo complex geweest dat het echt geen kwestie was van gewoon even zeggen dat daar wat aan de hand was en dat het dan opgelost is. Je ziet ook nu dat de jongste kinderen nog gewoon bij die vader wíllen wonen. Op basis van het verhaal van die oudsten zou ik dat ook nooit willen, maar als buitenstaander weet je nu denk ik pas 1% van hoe ze dat daar allemaal hebben ervaren. En het verhaal van de jongsten zit er niet in. Ík kan het mij nu niet voorstellen maar blijkbaar is het voor hen toch een omgeving die veilig en vertrouwd is op dit moment.
Ik denk dat het een proces is waarin je je langzaam los worstelt. Israël is ook veel langer gebleven dan de andere 3 terwijl hij volgens mij maar 1 jaar jonger is dan Edino, maar Israël en de jongsten hebben veel minder contact gehad met de buitenwereld, geen school enzo waardoor ze nog dieper in het geloof zaten. Geloof dat Israël zo’n 2 jaar voor zijn ontsnapping begon te twijfelen en ook social media heeft aangemaakt en daardoor meer contact heeft gehad met de buitenwereld dan de jongeren. En je ziet nu ook dat 1 van de jongsten nu ook weg gaat bij de vader dus het zal voor iedereen een proces zijn die bij de een langer duurt dan bij de ander.
Ik dacht ook nog aan het mogelijke risico dat die vader uit pure wanhoop en gekte dat hele gezin vermoord had als hij ‘verraden’ was door één van de oudere kinderen. Die man lijkt zo onvoorspelbaar en grillig, dan moet je echt met de meest extreme reacties rekening houden.