Moord- en vermissingstopic

Ja klopt, als je ineens zo’n bedrag op je rekening krijgt gaat er veel belasting van af. Bovendien gaven er een aantal aan dat ze schulden hadden opgebouwd, lijkt me dat daar ook allerlei regeltjes voor gelden.

3 likes

Het bedrag is binnen zie ik!

6 likes

@tessel ik reageer even hier. Heb Villerius hoog zitten, maar vind dit wel een belachelijk excuus om geen triggerwarning te doen. Een triggerwarning doe je immers niet om het grote publiek te waarschuwen, maar juist om die groep mensen te waarschuwen waarbij een specifiek beeld harder aankomt. Er zijn genoeg mensen die zich prima kunnen voorstellen hoe mishandeling eruit ziet zonder dat ze dat in volle glorie onverwachts moeten zien.

8 likes

Ik had hier nog niet over nagedacht om eerlijk te zijn, en een TW zou ook niet per se voor mij bedoeld zijn. Ben het met je eens. Een groot deel zal gewoon schrikken (zoals de bedoeling blijkbaar is) maar het kan ook meer oproepen.

Zelf als kind ook dit soort mishandeling meegemaakt en vond het juist goed dat dit werd laten zien. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk! Ik vond er zelf in ieder geval herkenning in. Het kwam natuurlijk op een onverwacht moment, maar gezien het verhaal al veel in de media was geweest was ik er al op ingesteld dat beelden in de docu erg heftig konden zijn. Ik kan me voorstellen dat dit heftig klinkt, maar ik vind het goed dat mensen in die scene zien hoe mishandeling eruit kan zien. Voor veel mensen is het veel te heftig om geconfronteerd mee te worden, maar dan denk ik weet je voor hoeveel kinderen mishandeling dagelijkse kost is. Maargoed dat is weer een andere discussie misschien.

7 likes

Ik zeg ook nergens dat het niet in de docu had gemogen. Enkel: het is een kleine moeite om te waarschuwen en dat zo’n waarschuwing van grote waarde kan zijn voor een kleine groep mensen. Als jij erkenning in vond, het aankon en het goed vond dat mensen dit zien, behoor je niet tot die groep mensen (Waarmee ik dus niet zeg dat je geen mishandeling hebt meegemaakt. Enkel dat het zien van mishandeling je nu niet volledig van je stuk brengt).

Er was een periode waarin ik in therapie was voor gebeurtenissen uit mijn jeugd en dit soort beelden mij compleet in de rats konden krijgen. Nu moet ik ook eerlijk toegeven dat ik elke docu over dit thema toen vermeed. Maar een van de hoofdredenen daarvoor was dat waarschuwingen doorgaans niet duidelijk genoeg de inhoud beschrijven en niet voorafgaand aan het moment komen.

4 likes

Het is inderdaad een kleine moeite en ik snap jouw punt hoor. Ik sta echter wel achter de keuze van Jessica Villerius. Het verhaal is groot in de media geweest dus dat is opzich al een “waarschuwing” (natuurlijk denk ik ook eerst wel 10x na of ik dit wil kijken). Je weet opzich al dat je niet een vrolijke docu gaat kijken. Een triggerwarning haalt het onverwachte er vanaf, terwijl dat is waar het op dat moment om ging. Een duw ansich doet pijn, maar niet weten wanneer je die duw kan verwachten en wat de aanleiding is doet vaak het meest pijn. Een waarschuwing van tevoren haalt dat hele punt weg voor de kijker. Maar nogmaals ik spreek natuurlijk niet voor anderen, wilde alleen beargumenteren vanuit mijn oogpunt waarom ik het goed vind dat de scene erin zit, zonder waarschuwing.

10 likes

Er is bekend geworden waarom dat vermiste meisje uit Almelo begin dit jaar vermoord werd. Zo’n triest verhaal.

2 likes

Jeetje arm meisje :pensive: Die vader ook wtf

1 like

Wow wat heftig zeg! En dan die vader… je zoons zouden maar thuis komen met het verhaal dat ze net een meisje hebben vermoord, dan ga je toch ook kapot :frowning:

Wow, wat heftig! Vond het al een heel naar verhaal, maar dit maakt het nog erger

1 like

Heel heftig, inderdaad heel triest. Las ook op AD dat ze dacht dat ze zwanger was van de oudste broer. Lukt me niet om het artikel te delen vanaf m’n telefoon.

1 like

Deze:
https://www.ad.nl/binnenland/vermoorde-lotte-14-dacht-zwanger-te-zijn-en-bekocht-dat-mogelijk-met-de-dood~a9ed9305/

2 likes

Ik vind het ook zo naar dat we postuum alle details krijgen over een meisje die gewoon haar seksualiteit aan het ontdekken is. Moet dit allemaal gepubliceerd?

33 likes

Die moeder van die jongens moet zich ook vreselijk voelen.

Ja wat mij betreft hadden die details echt niet naar buiten hoeven komen.

1 like

Ik vind het knap dat hij bijna onmiddellijk het lichaam is gaan aangeven.
Hij had even goed als schrikreactie het mee kunnen verbergen. Moet ook heel moeilijk voor hem zijn geweest.

@tessel
Zeker omdat het een gesloten zitting was, al was dat nu wel voor de minderjarig broers, maar dan nog zou je verwachten dat ze ook het slachtoffer meer beschermen.

2 likes

Ze sommen gewoon feiten op? Ze wordt toch nergens geshamed?
Dat haal ik er in ieder geval totaal niet uit.

2 likes

Misschien juist om speculatie te voorkomen? Maar ik snap wat je zegt.

Lijkt me sterk, want deze info komt niet van de woordvoerder van de familie maar komt van ‘bronnen’ die betrokken zijn bij de zaak. Is dus gewoon ordinair gelekt.

4 likes