Ik kende deze zaak nog niet maar onwijs heftig helemaal door alle camera beelden die ze hebben en laten zien.
Wat een vreselijk verhaal, en om die ouders zo te zien . Echt een creep die gast, ook dat ie het blijft ontkennen en die rechter ook nog even uitscheldt
Jaa echt he ook hoe de dader nog probeerde haar te victim blamen en zo. Echt bizar
Ik heb de video ook net gekeken. Jeetje zeg wat zielig En inderdaad zo naar dat het wordt omgedraaid van dat je als vrouw ook niet zomaar mee moet gaan met een vreemde man o.i.d. echt zo treurig
HIJ is de creep, zij heeft 100% niets maar dan ook helemaal niets fout gedaan
Ik vraag mij ook echt af of hij niet meer slachtoffers heeft. Aangezien er ook nog 2 levende slachtoffers naar voren zijn gekomen + die vrouw die met hem op date was en een naar gevoel van hem kreeg.
Ik vond de straf ook bizar laag
Pff jezus wat ergā¦
Vreselijk verhaal, brok in mijn keel bij de woorden van de minister van Nieuw Zeeland. Ik rolde ook echt met mijn ogen bij de super overduidelijk op moord wijzende dingen die hij daarna deed. Koffer kopen, tapijtreiniger huren, auto huren en daarna uitgebreid wassen, schoffel kopen⦠vriend? Je doet niet eens je BEST om onopvallend haar lichaam te doen verdwijnen.
Hij heeft toch levenslang met pas een mogelijkheid tot vervroegde vrijlating na 17 jaar? Dat is toch niet laag?
Oh ik heb dan levenslang even gemist! Ik zat dit om 4 uur snachts te kijken en had alleen ff 17 jaar gehoord + die 2 andere straffen tegelijk uit zitten met wat hij al had.
Dan heb ik niks gezegd
Volgens mij waren die andere twee straffen (11 jaar in totaal dacht ik) er nog bovenop gekomen. Dus zoals ik het begrepen heb moet hij sowieso 28 jaar zitten voordat hij evt. vervroegd vrij zou kunnen komen. Maar weet niet 100% zeker of ik het zo goed begrepen had hoor!
Maar missch kregen ze ruzie, pas later, toen ze naar huis wilde of helemaal geen sex wilde, en gebeurde haar moord in een opwelling? En hoe dan ook is dit geen logisch denkend persoon helaas
Denken jullie dat die Ian het gedaan heeft?
Heeft iemand toevallig dit verhaal gelezen? Ben heel benieuwd wat die man te zeggen heeft.
Geen probleem, ik vond het de eerste keer dat ik het las ook niet heel duidelijk (en heb het filmpje niet gezien, dus geen idee hoe ze het daarin uitleggen). Wat ik ervan begreep is dat een veroordeling tot moord in Nieuw-Zeeland altijd bestraft wordt met levenslang, in principe met mogelijkheid tot vervroegde invrijheidsstelling na 10 jaar. Dat de rechter die 10 jaar heeft verhoogd naar 17 jaar zonder parole is dus eigenlijk al een flink hoge straf voor Nieuw-Zeelandse begrippen.
@jasmijntheetje nee de 11 jaar die hij in de andere zaken heeft gekregen zit hij gelijktijdig uit. Betekent absoluut niet dat hij na die 17 jaar vrij zal komen overigens, de rechter kan dan ook gewoon besluiten dat hij langer moet blijven zitten.
Ah ok duidelijk nu idd! Dan is het gelukkig geen milde straf.
Ik denk van wel! Vanaf het begin zei ik al tegen een vriendin: ik krijg een rare vibe van hem. Vind het hele verhaal van die getuige ook raar. Na zoveel jaar trok ze het weer in. Je hoort ook vaak dat daders zich bij het onderzoek betrekken, en dat zag je in deze zaak ook heel duidelijk.
Oh dan had ik het inderdaad niet goed begrepen! Wel gek dat het systeem zo werkt dat je dan twee verschillende straffen tegelijk uit zit eigenlijk⦠ben je er toch veel āsnellerā vanaf!
Dit is super ongegrond maar hij lijkt op een heel naar persoon uit mijn leven dus door die enge kerel vibe denk ik dat hij de dader is.
Het blijft verder wel een bijzonder verhaal.
Ik zit nu een Reddit erover te lezen en blijkbaar is die docu wel redelijk eenzijdig en laat bepaalde info weg die Bailey minder verdacht maken. Hmm denk dat we er nooit achter gaan komen of hij het echt gedaan heeft.
Ik heb paar jaar geleden ooit de podcast West-Cork geluisterd. Volgens mij werd Bailey daar ook wel behoorlijk als verdachte aan gemerkt.
Hij zou het ook gedaan hebben om meer publiciteit voor zijn stukken te krijgen als ik het goed heb onthouden. In de Netflix docu wordt hij ook best neergezet als een gerenommeerd onderzoeksjournalist terwijl ik altijd dacht dat hij meer een journalist was voor de locale suffertjes en vooral in zān eigen hoofd zo groots was.