Moord- en vermissingstopic

Niets. Er is letterlijk niets bijzonders aan.
Ik denk dat dat deels een verklaring is voor het idiote gedrag beschreven in m’n vorige comment.

Het MOET wel iets extreem bijzonders zijn, want anders zou er niet zo veel aandacht zijn, toch?
Het feit dat een agressieve kerel z’n vriendin heeft gewurgd en daarna zichzelf van kant heeft gemaakt, is door alle ophef voor veel mensen nu gewoon te makkelijk, ofzo?
Het moet dan wel 1 of ander een gestoord complot zijn :woman_shrugging:t3:

3 likes

Ik vind het vooral bizar dat er zoveel aandacht is terwijl er vanaf moment 1 eigenlijk al helder was wat er gebeurd is. Terwijl bij POC dat vaak als argument wordt aangehaald om niet verder te zoeken.

5 likes

Hadden de ouders ook niet ergens opgeroepen dat elke vermissing zoveel aandacht zou moeten krijgen als die van Gabby? Het is inderdaad bizar, elke (crime) podcast deed er een aflevering over.

Crime Junkie vertelt altijd wel goed verhalen van POC, en met het verhaal erbij dat hier altijd zo weinig aandacht is. En weinig actie vanuit de politie. Vind ik wel heel goed van ze, want het gaat natuurlijk helemaal nergens over, dat onderscheid.

1 like

Ik denk dat een verdachte vermissingszaak zelden te veel aandacht kan krijgen. Het moet gewoon opgelost worden. Maar dan heb ik het over elke verdachte vermissingszaak, ook en misschien juist die van mensen die niet wit zijn (en de politie niet zo actief is, wat overigens ook absoluuut moet veranderen).

1 like

Ja, heb je helemaal gelijk in. Ik denk ook wel dat sommige mensen te ver gaan. Ik weiger ook om van die make-up true crime video’s te kijken want wie ben jij om over een voor jou vreemde een video te maken? Zou dat zelf ook echt niet oké vinden als dat over mij of een dierbare gebeurd voor entertainment. In Nederland is het idd wat overbodig gezien de zaak zich hier niet afspeeld, maar met aandacht bedoel ik vooral door de media/social media die aandacht eraan besteden (in Amerika in dit geval) in de hoop tips te krijgen oid.

Denk dat het in Nederland ook vooral nieuws werd omdat social media er veel aandacht aan had besteed en omdat zij een influencer was/waren? En dus idd dat herkenbare gehalte. Net als toen bij Anne Faber (want vrijwel elke vrouw fietst wel eens alleen en dus had het iedereen kunnen overkomen).

Dat laatste stuk ook helemaal met je eens; zou ‘mooi’ zijn als mensen daar wat van leren.

2 likes

Ik weet nu al dat ik niet uit m’n woorden ga komen. Het is te hopen dat mensen hun ogen eens een keer open gaan wat het nu écht betekent als er geweld/mishandeling plaats vindt en hoe machteloos je dan bent. Ik heb hier een paar jaar geleden gereageerd op een zaak van een “vermiste” studente die ineens verdwenen was en haar familie deed veel in de media, ik zei dat het voor mij meer klonk als iemand die niet gevonden wilde worden en een familie die een mooi plaatje neerzet. Niemand geloofde mij en vond het zo’n raar idee. Mensen kunnen het zich gewoon niet voorstellen als familie of partner niét het beste met je voor hebben en hoe ver dat gaat

4 likes

Eigenlijk is het een heel treurig verhaal als je erover nadenkt. Een verliefd jong koppel gaat samen een rondreis maken, horen de tijd van hun leven te hebben, maar moeten het beide met de dood bekopen.

3 likes

Nouja hoe verliefd ben je als je je vriendin vermoordt

5 likes

Ja zo ontzettend treurig, ik hoop dat de families nog wel wat duidelijkheid krijgen misschien aan de hand van een afscheidsbrief van Brian of iets dergelijks. Al lijkt het natuurlijk wel vrij duidelijk wat er ongeveer is gebeurd :disappointed:

Denk persoonlijk dat de ruzie die ze hadden verder opgelaaid is, misschien waren ze beiden over verhit door de warmte tijdens het hiken en heeft hij haar in een crime de passionel gewurgd of hij moet in een psychose hebben gezeten. Al met al blijft het een treurig verhaal waarbij 2 veels te jonge mensen zijn omgekomen.

Ik ben de tweets van Saskia Belleman aan het volgen over weer een zitting voor Nicky Verstappen en ik verbaas me echt over de gruwelijke details van de sectie op het lichaam die er nu besproken worden. De patholoog is aan het woord en ik besef me ineens wat een vreselijk beroep je dan hebt…:open_mouth:

2 likes

Hiervan wordt ook door deskundigen gezegd dat de term verhullend is en de daad onnodig “romantiseert”. Het is gewoon geweld met een dodelijke afloop. Niks passievols aan

38 likes

Ik vind het ook echt pijnlijk dat er word gezegd “zoek hulp”. Nee, bied hulp. Dit meisje was heel duidelijk in haar hulpvraag

Ik heb die bodycambeelden helemaal bekeken en vond juist dat die agent heel correct handelde?

7 likes

Ik ben zelf slachtoffer dus ben zeker niet naïef maar juist omdat het zo subtiel is soms, is hele simpele doelgerichte hulp van buitenaf nodig. Niet dingen laten lopen en denken “ach misschien dit of dat”. Mensen twijfelen of denken “niet mijn zaak” wat dan fataal kan aflopen. Dit is nota bene iemand waar al politie bij was, laat staan alle zaken waar niemand bij komt. Het gaat me juist om het daadwerkelijk, letterlijk, fysiek uit de situatie komen, dat is zo moeilijk

1 like

Heb je de beelden wel helemaal gezien?
Er ging namelijk behoorlijk wat aan vooraf, voordat die “conclusie” werd getrokken.

1 like

Nee ik kan het niet gewoon zeggen omdat het bijna een uur aan beeldmateriaal en conversatie is. Dus ik raad je wel aan het dan helemaal te kijken voordat je zegt “die agent had betere hulp moeten bieden” en “hij heeft ze de hele tijd verkeerd geinterpreteerd” en dat hij “een gebrek aan kennis heeft”.

Ik bedoel dit niet aanvallend, ik was oprecht benieuwd hoe jij zijn gedrag zo verkeerd vond omdat ik juist vond dat ze echt professioneel handelden. De twee uit elkaar haalden, een van de agenten maakt zelfs nog een opmerking tegen haar over dat deze situatie wel kenmerken van een toxische relatie vertoont (voor zover hij dat op dat moment kon beoordelen).

Maar als je alleen stukken hebt gezien en een transcript hebt gelezen dan snap ik het.

13 likes

Ik ben het wel met @Eddie eens.
Ik raad je aan deze video te bekijken van een psycholoog die de bodycam footage bekijkt, dan word het misschien duidelijker voor je:

Ik vond het zelf ook heel leerzaam en misschien helpt het om in de toekomst domestic violence beter te herkennen.

Dat de politie niet beter heeft gehandeld vind ik overigens niet verbazingwekkend. Politie in Amerika traint maar 21 weken en denk niet dat ze veel tijd besteden aan mental health, daar zijn ze echt heel slecht in helaas.

6 likes

Ik denk dat het hier het beste past. Super interessant artikel Moord, vuige moord – De Groene Amsterdammer

Over waarom vrouwen zo van true crime houden. Vond onder andere dit aannemelijk

16 likes

Heel heftig, waren halfzussen van elkaar.

Oh en een hondje is ook zwaargewond geraakt en naar het dierenziekenhuis gebracht :pensive:.

1 like