Marwajuice is een account met 122k volgers he. Dus niet echt privé meer.
Ja oke, maar hebben die toestemming om dit te posten?
Sowieso is er vaker een discussie geweest over het delen van tweets/stories met privé-informatie en dan ging het argument “maar ze hebben X volgers” ook niet op.
Nee klopt weet ik… Heb m’n bericht ook aangepast. Het lijkt wel alsof ze dit bericht van de eigenaar van de hond hebben gekregen. Maar weet het niet zeker natuurlijk. Wellicht hebben zij het ook ergens vandaan geplukt.
No problem!
Onee doet me idd denken aan Maddie McCann, hopelijk wordt ze snel gevonden, levend
Over Maddie gesproken, er schijnt nieuw bewijs te zijn tegen de hoofdverdachte (die nu vastzit voor een andere zaak). Ben benieuwd wat het is en of hij inderdaad de dader is…
Op de Belgische televisie loopt nu een serie “Als je ons kan horen”. Het gaat over de slachtoffers van Dutroux en hoe de ouders dat beleefd hebben.
Ik vind het enorm heavy om te kijken. Echt ongelooflijk hoe slecht zij toen opgevangen zijn. De politie die botweg tegen de ouders van An & Eefje zegt dat ze waarschijnlijk bij een jongen in bed zijn beland en daarom niet zijn thuisgekomen, en het eigenlijk gewoon weglacht. De pers die meermaals schaamteloos aan de vader van An vraagt op het moment dat er al kinderlichamen gevonden zijn “En, denk je dat het nog goedkomt? Denk je dat ze ook dood is?”. De juridische strijd die de advocaten moeten voeren om alleen nog maar de documenten te mogen inkijken, terwijl de advocaat van Dutroux wél al alle documenten heeft ontvangen. En de volkswoede, mensen die de meisjes niet eens kenden die schreeuwen van woede.
Jammer dat we zo’n drama nodig hadden om slachtofferhulp op te richten en onze instituten te professionaliseren, maar als je deze beelden ziet, besef je waarom het zo nodig was… Zo ongelooflijk triest.
Hondje is overleden lees ik net
Shit, vind ik echt supertriest ook… afschuwelijke situatie ook voor die buren, een stervend meisje in je huis hebben, je gezin moeten beschermen en dan ook nog eens je hondje verliezen. Echt vreselijk en traumatisch voor alle betrokkenen…
Ik denk dat het antwoord op allebei jouw vragen ja is.
Ik vind dit toch zo interessant. Dat er organisaties zijn die zich bezig houden met onbekende doden en dan toch na 40 jaar met een antwoord komen.
Ik ken iemand die een forensische opleiding deed, en tijdens de studie hadden ze oa een project oid met cold case zaken. In de hoop dat er toch nog iets gevonden werd na zoveel jaar met nieuwe technieken ipv dat het dossier forever in de kast bleef liggen. Vond dat vanuit de school echt wel iets positiefs. Iedereen verdiend het dat er moeite gedaan wordt. Echt erg dat er gewoon zóveel lichamen gevonden worden en dat je daar niks over hebt gehoord. Blij voor de nabestaanden dat zij iets hebben maar pfoe…
Dit kun je niet zo simpel stellen. Er spelen onwijs veel factoren mee in de zoektocht naar een vermist persoon en helaas is het zo dat er vaker/sneller naar witte jonge vrouwen gezocht wordt dan naar POC/mannen. Dit is geworteld in racisme, maar ook seksisme. Het feit dat er zo veel lichamen gevonden zijn tijdens de zoektocht naar een witte vrouw spreekt echt boekdelen. Het feit blijft dat vooral witte vrouwen enorm veel media aandacht krijgen. Missing white woman syndrome is helaas echt een ding. Daarmee wil ik absoluut niet zeggen dat we dan maar minder moeten zoeken naar vermiste witte vrouwen, maar juist dat we dus ook moeten zoeken naar POC/mannen. Zij verdienen ook media aandacht en wereldwijde ophef. Als je alleen al kijkt naar hoeveel native vrouwen er in Canada en Amerika vermist zijn en vermoord worden… Waar is daar alle media aandacht voor?
Overigens kan de politie ook niet naar iedereen op zoek, dat begrijp ik. Schijnbaar staan er 17,000 missing persons cases open in Amerika. Logisch dat ze niet de mankracht hebben om naar iedereen op zoek te gaan als er geen duidelijke aanwijzingen, getuigen of daders zijn. Maar het blijft bizar hoe voor witte vrouwen alles uit de kast getrokken lijkt te worden en ze in dat proces 10(!!!) andere lichamen vinden.
Ja Universiteit Maastricht (en ik geloof VU Amsterdam ook) hebben ook een programma waarbij een team studenten onder begeleiding van hoogleraren een coldcase opnieuw gaan bekijken. Zijn al hele goede resultaten uit voort gekomen, dus ik vind dat ook een heel mooi initiatief
Edit; denk dat het project in Maastricht ‘met gerede twijfel’ heet, maar ben daar niet 100% zeker van!
Volgens mij is t in de VS ook wel zo dat je het “recht” hebt om te verdwijnen. Dus als er niet heel verdachte omstandigheden zijn of je hebt niemand die voor je blijft strijden dan houdt t snel op. En denk dat wij ook nog wel vergeten hoe groot de VS is. Een van de mannen was ook vader en er werd echt wel naar m gezocht maar ze wisten blijkbaar niet goed waar ze moesten zoeken.
Blijft trouwens echt fucked up dat er minder gezocht wordt naar POC. En t feit dat er zoveel native vrouwen vermist zijn.
Laatst keek ik op mtv true crime en dat was een 16 jarig meisje volgens mij en daar zei de politie ook gewoon van die is weggelopen. Vind t heel erg dat zelfs in families waar geen problemen zijn, bij een kind wat niet eerder opstandig oid gedrag heeft laten zien toch meteen zeggen dat ze wel weggelopen zal zijn. Vind dat echt een beetje omgekeerde wereld ofzo.
Dit klopt niet.
Ze hebben niet in het proces die andere lichamen gevonden, maar in dezelfde periode als de zoektocht naar Gaby. Op andere locaties ook. Het is niet zo dat ze bij het uitkammen van het gebied eerst 10 andere lichamen vonden.
Ah oke, dan heb ik dat verkeerd begrepen.
Dit zou wat zijn ook zeg. 10 x ohnoo we found the body could it be Gabby… oh meh its someone else.
Maar ook als je dan ziet hoeveel van die vermiste personen er in een instelling verbleven. Alsof je dan ook al niet meer meetelt en meteen het stempel ‘psychische problemen, dus niet belangrijk’ hebt gekregen.
Ze is (levend) gevonden!