Moord- en vermissingstopic

Misschien heeft dat meisje ook wel doorgeslapen. Kinderen kunnen echt heel vast slapen. Toen ik die leeftijd had werden mijn broer en ik ook regelmatig slapend de auto ingetild en werden we de volgende dag wakker in ons eigen bed. Ik kan me dan weer niet voorstellen dat ik zelf niet wakker zou worden als er iemand mijn tent binnen zou komen. Aan de andere kant, naast mijn vriend kun je een kanon afschieten en dan nog slaapt ie door, dus zulke vaste slapers bestaan er zeker.

5 likes

Ik vond wel dat ze er op de foto die vrijgegeven is er gezond en blij uitzag. Maar goed, is natuurlijk zeer de vraag in hoeverre je dat van een foto af kan leiden.

Laten we wel wezen; die man heeft haar vast niet met de beste bedoelingen ontvoerd :cry:.
Verward denk ik eerlijk gezegd ook niet. Want je moet wel echt weten dat daar een kind slaapt? Dus misschien ook al in de gaten gehouden? Tenminste hij zal toch niet alle tentjes bij langs gegaan zijn? Nja speculatie maar brrrr vind het doodeng.

Verder denk ik echt dat er hele vaste slapers bestaan.

8 likes

Mijn ouders konden mij op die leeftijd ook slapend vanuit de auto optillen en zo in bed leggen. Ik werd daar echt niet wakker van

1 like

Een psychose duurt wel langer dan 5 minuten.
Ik zeg niet dat die engerd dat had, maar vind het kortzichtig om te zeggen dat het onmogelijk is dat die kerel totaal verward was tijdens z’n daad.

Ik zeg toch nergens onmogelijk, alleen ik denk en benoem ook nog eens dat dat speculatie is. Vind het gewoon een bizar verhaal.

1 like

https://www.hln.be/buitenland/mijn-dochter-werd-drie-keer-slachtoffer-hoe-moet-ik-dit-ooit-verwerken-britse-moordenaar-misbruikt-tientallen-overleden-vrouwen-in-mortuaria~ab48d3189/

Rillingen over mijn lijf. :cold_sweat:

Ik had hier nog nooit van gehoord!

https://www.omroepwest.nl/nieuws/4475144/drievoudige-moord-uit-1985-onder-de-loep-na-vinden-geheime-documenten

3 likes

Ja! Ik luisterde gister aflevering 1 van de podcast

2 likes

ā€œDe leeftijden van de overleden vrouwen varieerden van 9 tot 100 jaar.ā€

Vrouwen!? :flushed:

Wat een walgelijke, walgelijke zaak. Inderdaad, de rillingen lopen je over het lijf.

2 likes

Wat vond je ervan? Ik ben benieuwd, overweeg het ook te volgen!

1 like

Heel interessant. Het lijkt er op dat die dochter gedegen en voorbereid te werk gaat in haar onderzoek. De eerste aflevering was ā€œmaarā€ een half uur geloof ik dus daar kon ik nog niet zoveel uithalen

1 like

Geen recente zaak, maar ben zo verbaasd dat ik dit gewoon niet ken?
Een extreem gewelddadige familie, die keer op keer op keer ontsnappen uit de gevangenissen.
Ik weet wel wie Siegfried S is, maar zijn geschiedenis en die van z’n familie is echt wild.

Het is zo’n spectaculaire zaak, en ik heb er letterlijk nog nooit iets van gehoord.

Peter r heeft er een uitzending over gemaakt ( vanaf minuut 13 ongeveer)

5 likes

Iemand dig deeper: the disappearance of birgit meier gezien op Netflix ? Vond 'm erg interessant! Ik wist niets over de zaak van te voren.

Ja, die heb ik ook gezien. Vond het wel een interessante docu. Echt raar hoe de politie heeft geopereerd en respect voor de mensen om haar heen die hebben doorgezet! Ik wist er ook niks over van tevoren. Dat was eigenlijk wel extra leuk. Veel van de bekendere zaken ken ik toch wel (enigszins) inmiddels.

3 likes

Ik had hier zelf destijds nooit over gehoord maar kwam via Bol.com toevallig op 1 (van de 2 boeken) die hierover onlangs zijn geschreven.
Door een journalist, het andere boek is van de vader van Thirza:

Gaat over een reis van een vriendengroep van eerst 8 mensen. 3 gaan daarna door maar worden nooit teruggevonden. Heel heftig, kwam in een internet rabbit hole terecht van alle blogs en media berichten van destijds toen ik niet kon slapen vannacht. Voor alle nabestaanden natuurlijk zwaar maar het meeste raakte me de tweelingzusjes, waarbij 1 door reist en de ander afstapt. De journalist van nrc die hier veel onderzoek naar deed is ook bij DWDD geweest in 2019

6 likes

Ja dat boek van die journalist is echt een aanrader!

1 like

Klopt heb het e-book direct besteld!

Mooi opgeschreven en heel gedegen onderzoek.

Had het ook wel interessant gevonden om iets meer over de anderen te lezen (bijv over Italiaanse jongen heel weinig). Maar denk niet dat hij heeft willen meewerken ah boek

1 like

Ik vind dit altijd een beetje… gek? Naief?

Ze is verkracht en vermoord, ze is sowieso banger dan bang geweest, dat is het ergste dat je kan overkomen zo ongeveer.

41 likes

Mag je in Belgie gewoon foto’s nemen in een rechtszaal? of wordt dit nu toegestaan vanwege de mondkapjes?