Moord- en vermissingstopic

Ja, die heb ik ook gezien. Vond het wel een interessante docu. Echt raar hoe de politie heeft geopereerd en respect voor de mensen om haar heen die hebben doorgezet! Ik wist er ook niks over van tevoren. Dat was eigenlijk wel extra leuk. Veel van de bekendere zaken ken ik toch wel (enigszins) inmiddels.

3 likes

Ik had hier zelf destijds nooit over gehoord maar kwam via Bol.com toevallig op 1 (van de 2 boeken) die hierover onlangs zijn geschreven.
Door een journalist, het andere boek is van de vader van Thirza:

Gaat over een reis van een vriendengroep van eerst 8 mensen. 3 gaan daarna door maar worden nooit teruggevonden. Heel heftig, kwam in een internet rabbit hole terecht van alle blogs en media berichten van destijds toen ik niet kon slapen vannacht. Voor alle nabestaanden natuurlijk zwaar maar het meeste raakte me de tweelingzusjes, waarbij 1 door reist en de ander afstapt. De journalist van nrc die hier veel onderzoek naar deed is ook bij DWDD geweest in 2019

6 likes

Ja dat boek van die journalist is echt een aanrader!

1 like

Klopt heb het e-book direct besteld!

Mooi opgeschreven en heel gedegen onderzoek.

Had het ook wel interessant gevonden om iets meer over de anderen te lezen (bijv over Italiaanse jongen heel weinig). Maar denk niet dat hij heeft willen meewerken ah boek

1 like

Ik vind dit altijd een beetje… gek? Naief?

Ze is verkracht en vermoord, ze is sowieso banger dan bang geweest, dat is het ergste dat je kan overkomen zo ongeveer.

41 likes

Mag je in Belgie gewoon foto’s nemen in een rechtszaal? of wordt dit nu toegestaan vanwege de mondkapjes?

Maar waarom staat die man dan volledig in beeld in dat artikel? Hij is niet onherkenbaar oid gemaakt

1 like

In Belgie zijn de regels daaromtrent een beetje anders. Verdachten worden vaak ook bij volledige naam overal vermeld, terwijl in NL de achternaam in de regel wordt teruggebracht tot initialen (bv. Micheal P. in de zaak Anne Faber). Steve Bakelmans is ook gewoon herkenbaar te vinden op foto’s van andere media, terwijl dat in het geval van verdachten/veroordeelden in NL niet het geval zal zijn (de ogen zijn altijd op zijn minst bedekt)

Ik vind het trouwens heel fijn voor Julie’s dierbaren dat de zitting achter gesloten deuren is doorgegaan. Wat Julie is overkomen is verschrikkelijk genoeg, de details hoeven daarbij niet door jan en alleman gekend te zijn.

1 like

Pff ja ik las het ook. Ik denk eigenlijk ja dat zal hij wel gedaan hebben maar ja waarom zou hij dan zo eerlijk vertellen dat ze weg wilde gaan en er woorden waren. Aan de andere kant misschien juist om minder verdacht te lijken. Ik denk niet dat ze nog leeft, dus als dat zo is hoop ik in ieder geval dat ze snel wordt gevonden zodat er antwoorden komen voor de mensen die haar liefhebben

Ik keek net de documentaire op NPO1 over Tanja Groen. Zo heftig om na 28 jaar nog geen enkel idee te hebben wat er is gebeurd

2 likes

Heftig om zo alle details te lezen zeg :frowning:

4 likes

Ik mis nog steeds Peter R de Vries op tv om even zijn licht te schijnen op aktuele misdaadzaken.
En de naam Tanja Groen hoor ik in mijn hoofd altijd in Peter zijn stem.

21 likes

Heb een interessante ā€˜crime podcast’ gevonden, de serie ā€˜Napleiten’ van Wouter Laumans (misdaadjournalist van t parool) en advocaat Christian Flokstra. Ik die podcast vertellen advocaten over zaken die hen zijn bijgebleven en hoe dat hele proces ging. Erg interessant!

3 likes

Ik heb m net ook gekeken. Mooie documentaire!

Ja! In het podcast topic gaat het daar ook over🄰

1 like

Jezus wat heftig :pensive:

2 likes

Esmee Kortekaas, verschrikkelijk, zo jong ook nog :cry:

Opsporing verzocht besteedde er vanavond aandacht aan:

1 like

Verbaasd mij ook dat er zo weinig over de zaak wordt gesproken ( niet specifiek het forum, maar in het algemeen)

Zo vaak komen dit soort afgrijselijke zaken niet voor in Nederland.
Als ik hoor hoe ze is gevonden, helemaal alleen onder een boom in een park, kan ik echt wel janken.

4 likes

Lijkt me niet handig. Is ook nog in onderzoek, hij is nog verdachte.

Gadver doe ff in spoiler ik haat clowns :joy:

2 likes