Moord- en vermissingstopic

Nee joh dit is die vent uit Batman

1 like

En hij heeft dus al superlang een relatie ook. Vind dat zo gek om me dan te verplaatsen in die vriendin, hoe dat dan moet voelen als je vriend een meisje vermoordt… bizar

1 like

Volgens mij is zijn relatie met zijn vriendin al even over

2 likes

Oohh oke!

2 likes

Maar dat is dus niet zo.
Er komen relatief weinig kindermoorden voor in NL. En al helemaal niet op deze manier waarbij het kind slachtoffer is van een dader buiten het eigen gezin.

Ik dacht een ex. Super kut dat ze op allerlei openbare foto’s staat/getagd is. Hoop voor haar dat z’n profielen snel offline gaan.

4 likes

Ja, idd. Sowieso als je iemand kent die ineens verdacht wordt van zo’n heftig misdrijf, lijkt me heel onwerkelijk

3 likes

Ja, nóg een reden om je relatie niet te openbaren op social media.

Maar inderdaad. Hoop het ook. En dat zij haar profielen ook op privé zet.

1 like

Hoe erg deze zaak ook is, laten we niet vergeten dat hij een verdachte is en dat het nog niet bevestigd is dat hij de dader is.

25 likes

Mij viel vooral op dat deze zaak, in tegenstelling tot de zaken die je op noemt, dus bijna geen aandacht krijgt.
Het was meer een soort kennisgeving, lijkt wel. Er is een kind vermoord en in een park gevonden, for fuck sake.

10 likes

Maar heel vaak zien mensen er “normaal” uit toch? Nu niet dit specifieke geval maar ih algemeen.

Er staat nooit groot “boef” op hun voorhoofd. Juist mensen met charmante persoonlijkheden, komen met heel veel manipulatie en kwaad weg

16 likes

Ah dat had ik niet gezien, maar inderdaad!

1 like

Ik werk met een hoop mensen die een moord hebben gepleegd en minstens de helft ervan had zo je buurman kunnen zijn hoor (of buurvrouw).

7 likes

Ik woon ook in de buurt en vind ook dat het heel weinig aandacht krijgt. Wel naar dat die accounts idd allemaal openbaar zijn nog, al snap ik niet op welke bijzondere foto’s gedoeld wordt? Vond het allemaal vrij normaal overkomen, al zijn de meeste uit 2020…

(Ex-)vriendin heeft haar acc iig op privé, maar zag dat het acc van zijn moeder ook al ondergespamd werd, ook zo vreselijk…

2 likes

Ook in dit geval lijkt het daar op.
De verdachte was sinds november haar sportcoach. Ogenschijnlijk toch iemand die volledig te vertrouwen lijkt te zijn.
Dat maakt het allemaal nog erger.

3 likes

Ja FPC’s (tbs klinieken) FPK’s en FPA’s. En ik ben in de beschermd wonen en daklozenopvang ook wel eens mensen tegen gekomen die dan uit de gevangenis kwamen. En bang, zelden.

Overigens ligt het ook wel aan de doelgroep of ze echt zo ‘normaal’ ogen. Veel mensen die al 30 jaar in de tbs zitten zien er ook niet meer zo normaal uit, maar dat is een combinatie van matige zelfzorg en het jarenlang slikken van medicatie met nare bijwerkingen. Denk dat ze er ten tijde van het delict wat ‘normaler’ uitzagen.

9 likes

Komt ook omdat de politie het pas een paar dagen later naar buiten heeft gebracht. Waarschijnlijk omdat ze al een verdachte op het oog hadden en hem eerst wilde oppakken etc.
————

Wat voor meer aandacht zou er volgens jullie eigenlijk aan besteed moeten worden

2 likes

Ik hoor hier ook pas nu iets over via dit topic. Meer in vergelijking met andere zaken lijkt het erg weinig op regulier nieuws naar boven te komen als ik Google ook.

Ik heb niet het idee dat het tussen neus lippen is gemeld op het nieuws. Het is gisteren en eergisteren meermaals op rtl nieuws geweest. Icl interview met de sporters die haar hebben gevonden. Gisteren is er nog bij rtl boulevard een heel stuk over geweest met John van der Heuvel. Hij sprak nog wel heel voorzichtig over “verdachte” en dat er eigenlijk nog heel weinig bekend is.

5 likes

Het was gewoon overal op t nieuws/de sites te lezen. Een verschil met sommige andere zaken is dat daar de meisjes eerst vermist werden (nu ook maar pas savonds laat/snachts). En zeker met Romy en Savannah waren het 2 meisjes een dag na elkaar in dezelfde regio. En Esmee is natuurlijk meteen de volgende ochtend gevonden. En misschien hadden ze ook al snel de verdachte.

Wel bizar dat bij Romy, Savannah en Lotte de daders allemaal zo jong waren. Vind dat echt wel heftig.

3 likes