Moord- en vermissingstopic

Super dat er zoveel tips binnen zijn gekomen op de uitzending van Opsporing Verzocht en dat haar fiets is teruggevonden. Wel vreemd dat die aan de andere kant van Leiden stond.

8 likes

Ik zag dit al veel gedeeld worden via social media maar nu zie ik het ook op nu.nl.
Hopelijk zit hij gewoon binnen bij een vriend(in) ofzoiets maar ik ben er bang voor…

3 likes

Ja ik moet zeggen dat ik bij jongens/jonge mannen die ā€˜s nachts vermist raken toch al snel denk ā€˜die zal wel te water geraakt zijn’…

3 likes

Ja is helaas langs het water… Ik woon wel in de buurt en echt heel verdrietig

Onee… waar iedereen bang voor was :cry:

1 like

Inmiddels bevestigd dat hij het is:(( wat triest weer! :sleepy:

1 like

Ik vind het nu echt niet het moment om zoiets te benoemen. Daar fietsen is sowieso s nachts echt wel gevaarlijk met een klein randje naast het water, even niet opletten en je raakt de stoep en valt.

En ik denk over het algemeen dat je als puber heel veel gevaren onderschat.

Echt een nachtmerrie voor die familie en vrienden, het zal je maar gebeuren.

12 likes

Er staat toch helemaal niet dat hij dronken was?

1 like

Ja vreselijk fietspad daar, vind het echt niet chill om daar langs de kant te fietsen ook.

3 likes

Er was een aantal jaar geleden ook een jongen dood gevonden in het water na een zoektocht in leeuwarden. Moet er hierdoor weer aan denken. Wat verdrietig.

Ik zie nu dat er zelfs 2 zijn verdronken in leeuwarden. Ik bedoelde die jongen waar in 2018 massaal naar werd gezocht, blijkbaar is vorig jaar dit ook weer gebeurd. Ok de doodsoorzaak wordt nog onderzocht maar het lijkt er best op.

2 likes

Ik kwam van de week dit artikel tegen. Reflexen etc werken niet goed meer als je alcohol op hebt.

https://www.ad.nl/home/zelfs-een-slootje-kan-fataal-zijn-voor-dronken-jongere~a49181e3/

Daarom zijn die vele grachten en slootjes eigenlijk ook heel gevaarlijk

7 likes

Ja misschien moet ik er ook van maken als je alcohol op hebt

1 like

Ja ik voel me weleens z’n moeder als ik het zeg maar heb m’n vriend al meermaals op het hart gedrukt om alsjeblieft nooit ā€˜s avond na wat drankjes in een gracht of ander water te gaan plassen.

1 like

Ik las gisteren (?) dat ze gingen zoeken in het kanaal en daar was een foto van het kanaal en fietspad bij geplaatst. Dat zag er echt eng uit inderdaad! Het leek ook niet goed verlicht.

1 like

In de buurt waar ik woon is er ook zo’n heel smal fietspad langs een kanaal als je naar een bepaald dorp in de buurt moet, ook amper licht en een heel smal fietspad.

Heb elke keer hartkloppingen (en dan ben ik altijd nuchter) als ik daar ā€˜s avond’s laat fiets, want als je erin valt dan kom je ook echt die damwanden niet meer op.

Vind eigenlijk dat ze hekjes moeten plaatsen naast zulke fietspaden, echt doodeng hoe snel het mis kan gaan.

(Dit was niet bedoeld als een ā€œ9omg komt echt dichtbij!!! Maar meer dat we allemaal vast wel van die doodenge fietspaden kennen en dit echt te vaak misgaat)

14 likes

Zou er trouwens nog naar buiten worden gebracht wat de doodsoorzaak is? Verdrinking lijkt waarschijnlijk maar soms hoor je ineens niks meer van een vermissingzaak nadat het lichaam is gevonden.

Ik keek laatst deze zaak en wtf.

2 likes

Lijkt me ook heel goed dat we van veel zaken nooit meer iets horen. Meer dan dat iemand gevonden is hoef je eigenlijk ook niet te weten. Lijkt me afschuwelijk als je als familie zijnde al moet leven met dit gemis en verdriet en dat dan ook de media nog weken/maanden blijft berichten over alles rondom een eventuele zaak.

6 likes

Ik las hier net dit artikel over. Dat ze een oplichter zou zijn en al meermaals is verdwenen nadat ze mensen zou hebben opgelicht. Er wordt dus gesuggereerd dat ze uit vrije wil is verdwenen door geen stijl. Ik heb er na 23 dec geen andere nieuwsberichten meer over gevonden!

https://www.geenstijl.nl/5162881/nederlandse-sara-40-die-verdwenen-is-in-italie-is-een-gezochte-oplichtster-uit-amstelveen/

Ik woon dus in de omgeving dus je merkt dat het echt wel leeft maar schrok gisteren echt even toen ik tijdens mijn wandeling mensen hoorde praten erover en hoe kon dat zo’n jonge jongen kon verdrinken??? Echt erg om daar zo over te speculeren en ook dus openbaar waar iedereen je kon horen

Er gaat nu overigens ook een petitie rond om hekken te plaatsen

1 like

Nouja misschien de manier waarop met allemaal details wat ie dan had kunnen doen en wat voor jas hij aan had. Ik vind het ook altijd een beetje veroordelend of ik had het anders gedaan want… terwijl in artikelen die hier gedeeld werden ook gezegd werd je bent gewoon volledig gedesillusioneerd.

Ik vind het in ieder geval nogal smakeloos

2 likes