Moord- en vermissingstopic

Idd wat @kali zegt. Ik appte zelfs naar moeder, bij snelwegen overal ter wereld heb je een vangrail, doe er een hek oid. Voor! Kan enorm veel leed besparen.

Ik heb ook in een aflevering gehoord met dat programma van ewout die dan met de politie meekijkt etc. Iig vertelde daar een politieagent dat ze gewoon iemand in de gracht zag verdrinken en niks kon doen. Volgens mij kan je er zelf niet eens zo 1.2.3. Zelf inspringen etc? Ook niet met hulp. Ik hoop echt dat ze hier iets mee gaan doen. Dat zo’n jongen van 17 op zo’n manier aan z’n einde moet komen

Begint een beetje bij 3:46. Toen verdronken er al zoveel mensen in een slootje. En die vrouw met die krullen probeert dat uit.

4 likes

Ik heb als kind in de zomer ergens in een kanaal gezwommen, het was warm etc. Ik kreeg DIRECT hyperventilatie en ik vergeet het nooit meer (was niet in Nederland overigens maar no way dat ik ook maar ooit in een slootje, kanaal, gracht, hoe het ook mag heten ga zwemmen waar iets van stroming op staat. Het was ook TOTAAL anders dan de zee, een ijskoud zwembad, of een meer.Ik denk/hoop dat het voor die jongen heel snel is gegaan. Alsnog zo onnodig, zet er een hek voor!

1 like

Volgens mij weet ik welke je bedoelt, ik ben daar een paar jaar geleden in beland met de fiets. Helemaal nuchter trouwens, kwam terug van yogales en m’n yogamat schoot tussen m’n spaken. Vloog zo met fiets en al dat water in. Was in januari, koud dus. Ook dit niet als “omg het komt zo dichtbij” maar een ongeluk zit dus in een klein hoekje en speculeren van “hoe kan het nou weer dat 
” is dus echt onnodig.

3 likes

Ik zag vandaag het verhaal van Elijah Mcclain voorbij komen en ik vind het zo enorm verdrietig, het is wel even geleden dat ik echt zo moest huilen om een gebeurtenis waar ik niets mee te maken heb. Vooral zijn laatste woorden en de foto die te zien is waar hij viool speelt (wat hij ook regelmatig deed voor eenzame katten in het asiel). Bah, wat een vreselijke zaak.

11 likes

Gatver wat ontzettend verdrietig

“responding to a call about “a suspicious man” in the area.”

Maar dit ook. Ik heb ooit eens gelezen dat (witte) mensen echt 3 keer vaker moeten nadenken voordat ze zonder noemenswaardige reden de politie bellen over een zwart persoon, omdat dat alleen al het politiegeweld tegen POC zou verminderen. Tijd dat iedereen dat eens in de praktijk brengt.

6 likes

Mijn hemel, wat is dit gruwelijk. Wat een gigantisch onrecht is hem aangedaan.
Ik heb niet naar de opname geluisterd, dat durf ik niet, de geschreven woorden maken me al aan het huilen.

Ik word zo hopeloos van dit soort berichten. Ik weet gewoon niet hoe dit gestopt kan worden.

3 likes

Tuurlijk, maar dat gaat niet gebeuren. Daar heb je basis-fatsoen voor nodig.
Een flink deel van de bevolking is diepgeworteld racist.

1 like

Dan denk je dat men van Emmett Till heeft geleerd, maar helaas. (Voor de mensen die het verhaal niet kennen: In 1955 in Misssissipi is een Afro-Amerikaanse jongen van 12 door twee witte mannen gemarteld en neergeschoten en i nhet water gegooid nadat hij zogenaamd naar een witte vrouw heeft gefloten. Zij heeft later toegegeven hierover te hebben gelogen. De mannen zijn hier ook NIET voor veroordeeld. Omdat de moeder wilde dat de wereld zag wat ze met haar zoon hebben gedaan koos ze voor een wake met open kist. Dus als je googlet, wees alert dat je schokkende foto’s kan zien)

2 likes

Ik kijk Crime Scene: The Vanishing at the Cecil Hotel op Netflix. Best een bekende en vreemde zaak, maar ik vind die manager van het hotel zo’n aparte vrouw :see_no_evil: Dat het lichaam van Elisa is gevonden en ze eerst haar moeder belt en dan pas de politie? Ze lijkt ook vooral bezig met de reputatie van het hotel ipv dat er (meerdere keren blijkbaar) iemand dood gevonden wordt daar. Ik erger me in ieder geval kapot aan haar haha

6 likes

Ik heb hem laatst ook zitten kijken. Ik heb al meerdere podcasts over die zaak geluisterd, maar daar hadden ze het nooit over die manager. Met die hele serie zat ik alleen maar deze vrouw is echt heel vreemd én shady!

3 likes

Vandaag 30 jaar geleden dat Willeke Dost verdween. Nog steeds niet gevonden. Blijft een triest verhaal

7 likes

Ja, deze heb ik een tijdje geleden ook gezien en ik vond ook dat die vrouw zich echt bizar gedroeg. Soms begon ze ook op rare momenten te lachen, totaal ongepast in deze context, en ik vond haar zo kil overkomen terwijl ze duidelijk haar best deed om een beetje charmant te doen.

1 like

Heel triest : (

3 likes

Snap ik ook echt niet, waarom moet die man daar echt om “smeken” als die vorm te zien is? Zal wel met geld en mankracht te maken hebben

Een kennis van mij deelt dit op FB, ik had er nog niets over gelezen in NLse media. Een vrouw van 23 is gisteren in Ierland vermoord terwijl ze aan het hardlopen was :frowning:

3 likes

Dagblad vh Noorden deed in 2018 al een uitgebreid stuk erover. Wel premium.

Overigens in 2010 vrij uitgebreid gegraven, zie onderste foto bovenstaand artikel.

1 like

Ik heb geen premium helaas dus kan die foto ook niet zien
Heb het idee dat dvhn bijna alleen nog maar betaalde artikelen heeft tegenwoordig. Ook als ze via Facebook wat deelden bijvoorbeeld. Bijna altijd premium

@Reflect is die docu nog ergens te zien?

1 like

Die foto staat bij het nos artikel. Die is niet premium (helemaal onderaan). Ja, klopt inderdaad veel premium bij dvhn
maar als je geïnteresseerd bent in de zaak. Dit is echt een longread van 6 grote artikelen.

1 like