De vrouw van de parachute moord is ook veroordeeld zonder bewijs en ze is altijd blijven ontkennen.
Alles wees er op dat ze het moest gedaan hebben en ze is veroordeeld voor 15 jaar (? Ongeveer).
Dus het kan wel in België. Maar blijft uitzonderlijk.
Ik heb laatst een podcast over deze zaak geluisterd en ik vind het echt bijzonder dat dat is gebeurd
Ja, was grote zaak toen.
Ik heb de rechtzaak via life verslag geven op het werk gevolgd.
Echt een verhaal voor een film.
Ze is ondertussen bezig met de voorbereiding op haar vrijlating.
Heb je misschien een goede link voor mij van die zaak?
Moordzaken de podcast heeft er ook een aflevering over.
De volksjury en moordzaken de podcast hebben allebei een aflevering over deze zaak.
Ja, daar moest ik ook aan denken. Maar blijkbaar vond de jury het bewijs sterk genoeg om op de schuldvraag ja te antwoorden, ‘verheven boven elke twijfel’ (in mijn ogen onterecht). In haar strafmaat is dan ook geen rekening gehouden met het -uiterst zwakke-bewijs.
Maar het is wel erg vervelend voor haar dat ze om strafvermindering of iets dergelijks te krijgen schuldinzicht moet hebben, terwijl zij nog altijd beweert onschuldig te zijn.
Misschien is deze tip al honderd keer gepasseerd, maar ik vond 'de twaalf ’ een super goede (fictie)reeks om het verloop van zo’n assisenproces en jury te volgen, inclusief de besluitvorming. Staat geloof ik nog op Netflix.
Ik moest vanavond ineens denken aan Sophia, een jonge Nederlandse studente die jaren terug in Oeganda vermist is geraakt. Ik las net dit artikel dat in 2016 is gepubliceerd i.o.m. de familie. Ik had er nog nooit zo gedetailleerd over gelezen. Echt zo’n zielig verhaal. Ook al zeggen de ouders dat het hen niet waarschijnlijk lijkt dat ze door een wild dier is aangevallen en gedood (of door de aanval is verdronken) lijkt mij dat er niet echt iets heel anders gebeurd kan zijn? De moeder is al iets van 18 keer weer terug gereisd naar Oeganda om te zoeken etc. echt sneu. Lijkt me ook niet te doen als ouders om het ‘maar los te laten en te accepteren’ maar ik denkt niet dat ze ooit meer antwoorden gaan vinden…
Sorry voor dubbelpost maar ik zit weer even in een ‘vermiste mensen’-lees-tocht online. Ik had over alledrie de zaken hieronder nog niets eerder gehoord. Zo jong allemaal… je vraagt je dan toch altijd af wat er gebeurd is. Italiaanse vrouw van 20 die sinds 17 januari (in NL) vermist is geraakt en een vrouw van 22 jaar sinds 11 januari. (haar vriend is volgens mij ook niet meer gezien sinds zij vermist is) moeder van twee jonge kindjes En die zaak van Simon zegt me ook niets? Gek verhaal zeg, vermist al sinds okt 2020 en toen eerst nog ‘gevonden’ in een hotel in Maastricht en daarna nooit meer wat van vernomen. (Toen) ook pas 20 jaar. Ik vind het onvoorstelbaar dat mensen gewoon niet gevonden worden in NL. Kan me dat zo moeilijk voorstellen!
Maar de vriend van Fabienne is ook vermist? Of? Dat staat nergens duidelijk. En ook niet waar haar kinderen nu zijn?
Over de vriend van Fabienne staat in bovenstaand artikel: “Bij het huis van haar vriend aan de De La Gardestraat in Palenstein, waar zij woont, deed de politie een inval. Daar werden de twee echter niet aangetroffen. De politie heeft het huis inmiddels verzegeld.” En ik las nog dat hij ook niet meer gezien is door iemand sinds Fabienne vermist is. Volgens mij zijn haar twee kinderen uit huis geplaatst, al langer geleden. Meende dat gisteren ook te hebben gelezen maar kan dat nu even niet terug vinden.
Edit: Ik heb het artikel weer gevonden met meer informatie:
https://www.ad.nl/zoetermeer/familie-vermiste-fabienne-22-krijgt-vreemd-bericht-je-ziet-me-snel-maar-wie-stuurde-dat~a18378658/
Lijkt me voor de achterblijvers heel lastig als open wond continu ermee bezig zijn.
En tegelijk zo begrijpelijk dat je hoop houdt en er nog zo vaak heen gaat. Deze documentaire is ook zo mooi gemaakt over Maarten Visser:
Dat kamp of kolonie waarover wordt gesproken, is super vaag. Er is ook een andere bekende verdwijning die daar is voorgevallen: Boris Weisfeiler - Wikipedia
Zou wel benieuwd zijn of een evt link tussen die zaken heel pro actief wordt uitgezocht?
Misschien dat ik dit zo weghaal.
Dit was vroeger een van mijn beste vriendinnetjes. We hadden na de middelbare nauwelijks contact meer, uit elkaar gegroeid. Blijft iedere keer gek om hierover te lezen. En een heel gek verhaal. Word er iedere keer verdrietig van, ook als ik foto’s zie van ons van vroeger. Hoop dat haar ouders en broertjes eindelijk te weten komen wat er nu echt is gebeurd. Voelt heel surrealistisch om er iedere keer over te lezen
Is het een strafzitting? Dan kun je misschien op om.nl/documenten iets vinden?
Ben zelf niet thuis in het strafrecht maar kwam hier via Google op uit. Denk niet dat het op rechtspraak.nl gepubliceerd wordt, dat zijn alleen echt uitspraak/beschikkingen.
Is het een ‘bekende’ moordzaak? Dan is er misschien een rechtbankverslagever die er over twittert. Maar bij een pro forma zitting wordt niet heel veel besproken, sowieso wordt de zaak dan niet inhoudelijk behandeld. Gaat vooral over de verlenging van het voorarrest van een verdachte.
Nee, volgens mij kun je alleen uitspraken lezen.
Soms zie ik op m’n werk parketnummers voorbij komen van zaken die nog lopen en dan kan ik niets vinden. Is de uitspraak geweest en zoek ik dan op hetzelfde parketnummer dan kan ik het wel vinden.
Echt zo verdrietig. Maar ik vind het wel heel heftig dat dit in dit topic wordt geplaatst. Die moeder heeft haar kindje niet vermoord. Ze wordt daar ook niet eens van verdacht. Helaas is haar kindje waarschijnlijk wel overleden aan de gevolgen van ghb.
Helaas zijn er zoveel van die schrijnende gevallen van verslaafde moeders.
Doodslag is het ook niet? Ze heeft het toch niet bewust gedaan.
Waar wil je dan dat dit besproken wordt?
Het is sowieso wel dood door schuld dus past hier naar mijn mening wel.
Oke ja, ik vind dat niet passen. Maar daar kan ik me in vergissen. In die video van Rtl boulevard wat ze vanaf 4:14 zeggen ben ik het wel mee eens, en dan vind ik dat met al die zaken die hier besproken worden nogal dubbel. Geen idee in welk topic het wel zou passen.