Moord- en vermissingstopic

Alsof dat heel moeilijk is om aan te komen?

3 likes

Klopt, maar er staat ook dat hij oud client is van de zorgboerderij en het kan dus ook zijn dat hij een verstandelijke beperking heeft. Het is natuurlijk vreselijk wat er is gebeurd maar ‘idioot’ is dan wellicht te heftig.

3 likes

Los van dat wat er gebeurd is echt afschuwelijk is, is het ook wel heel bizar sneu als dit inderdaad iemand met een hulpvraag is die nergens gehoord of geholpen is. Dat wil niet zeggen dat je begrip hebt voor hetgeen hij gedaan heeft, maar ik denk dat we ons echt niet moeten vergissen in hoe we ervoor staan op het gebied van mensen op tijd en de juiste geestelijke gezondheid bieden.

6 likes

Prima toch?

3 likes

Ja het systeem is echt verschrikkelijk en er is zo weinig hulp. Ik ben zelf na 5 jaar werken op woonvormen in de ggz het vak uitgegaan doordat het te vaak voorkwam dat er cliënten psychotisch waren en er vanuit geen enkele instantie hulp kwam. Dit zorgde voor mij voor een continu onveilig gevoel op de werkvloer terwijl het een veilige plek voor de cliënten hoort te zijn. Zelfs de politie deed in een hoop gevallen niks en wilden niet eens langs komen.

Hoe hard zorgverleners ook hun best doen, het systeem eromheen is belabberd waardoor er te veel schrijnende gevallen zijn.

Edit: sommige cliënten geven jaren aan op het puntje van suïcide te staan en je krijgt alleen een: er is geen plek, we zitten vol. Totdat het mis gaat en dan pas kan er hulp komen

2 likes

Echt ontzettend sneu voor alle betrokkenen.

3 likes

Echt verschrikkelijk
 Ook voor die man
 Zovaak om hulp gevraagd en dan toch dit :frowning:

3 likes

In America is er nu een zaak waarbij een medewerkster van een gevangenis een gevangene heeft helpen ontsnappen. Ze zijn samen op de vlucht en nog niet gevonden. Echt heel erg vreemd? Waarom heeft deze vrouw alles geriskeerd voor deze crimineel
 ze heten overigens Vicki en Casey White. Dezelfde achternaam is toeval.

Hier een artikel: DPG Media Privacy Gate

2 likes

Oh wauw zelfs haar huis verkocht de maand ervoor. Ben benieuwd naar hun plan en hoop dat ze het overleeft.

4 likes

Transforensische psychiatrie was echt een uitkomst geweest voor deze man. Nu is het wéér veel te ver gekomen uit wanhoop. Ik hoop zo dat de overheid e.d. eens de urgentie van transforensisch gaat zien.

4 likes

Met zulke ontsnappingen vraag ik me af of dat anno 2022 nog kans van slagen heeft. Overal hangen tegenwoordig camera’s, en als je inlogt op je bankrekening of mailaccount kan je locatie gevonden worden. Mensen worden vroeg of laat toch wel gevonden.

3 likes

Wat bijzonder dat zij dezelfde achternaam hebben

8 likes

“Waarom de bewaakster er met de misdadiger vandoor is gegaan is onduidelijk. De vrouw was een zeer gewaardeerde medewerkster en zat vlak tegen haar pensioen aan”

Wat sneu zegđŸ„ș

Zo ontzettend verdrietig dit. Hopelijk kan er na al die tijd alsnog iemand verantwoordelijk gehouden worden.

En een stuk minder dichtbij, maar ik las ook dat na 13 jaar het lichaam van Brittanee Drexel gevonden is. Over haar verdwijning deden de meest wilde verhalen de ronde, o.a. dat ze werd vastgehouden in een drugsloods. Daar was dus niks van waar.

7 likes

Je ergste nachtmerrie en dan ook nog die ernstig zieke moeder
 wat een nare situatie.

How can I make this about me, maar mijn jonge kinderen willen ook alleen naar de speeltuin en ik vind het nog lastig om ze die vrijheid helemaal te geven. Als ik dan dit soort dingen lees
 brrrrr. Hopelijk wordt hij snel in levenden lijve gevonden!

2 likes

Beter alarmeren ze bewoners uit het aangrenzende Duitsland en Belgie daar ook, die speeltuin schijnt echt op de grens te liggen. Wat een nachtmerrie.

2 likes

Ik hoopte nog dat hij zelf op pad terug naar moeder was gegaan

1 like

Dat las ik ook, maar nu staat er bij zijn zus omdat moeder ziek is.

1 like

Hij woont eigenlijk normaal gesproken bij zijn moeder, maar die is nu ziek. Dus sinds een week slaapt hij bij een van zijn zussen vanwege de ziekte van zijn moeder. Het staat toch ook zo in het artikel?

3 likes

Kan heel veel redenen hebben. In theorie kan het zelfs zo zijn dat ze inmiddels al aanwijzingen hebben m.b.t. in wiens gezelschap hij is.

3 likes