Moord- en vermissingstopic

Is het een ‘bekende’ moordzaak? Dan is er misschien een rechtbankverslagever die er over twittert. Maar bij een pro forma zitting wordt niet heel veel besproken, sowieso wordt de zaak dan niet inhoudelijk behandeld. Gaat vooral over de verlenging van het voorarrest van een verdachte.

2 likes

Nee, volgens mij kun je alleen uitspraken lezen.

Soms zie ik op m’n werk parketnummers voorbij komen van zaken die nog lopen en dan kan ik niets vinden. Is de uitspraak geweest en zoek ik dan op hetzelfde parketnummer dan kan ik het wel vinden.

Echt zo verdrietig. Maar ik vind het wel heel heftig dat dit in dit topic wordt geplaatst. Die moeder heeft haar kindje niet vermoord. Ze wordt daar ook niet eens van verdacht. Helaas is haar kindje waarschijnlijk wel overleden aan de gevolgen van ghb.

Helaas zijn er zoveel van die schrijnende gevallen van verslaafde moeders.

2 likes

Doodslag is het ook niet? Ze heeft het toch niet bewust gedaan.

2 likes

Waar wil je dan dat dit besproken wordt?
Het is sowieso wel dood door schuld dus past hier naar mijn mening wel.

13 likes

Oke ja, ik vind dat niet passen. Maar daar kan ik me in vergissen. In die video van Rtl boulevard wat ze vanaf 4:14 zeggen ben ik het wel mee eens, en dan vind ik dat met al die zaken die hier besproken worden nogal dubbel. Geen idee in welk topic het wel zou passen.

2 likes

Ja ik ben benieuwd wat voor passende straf ze voor haar gaan eisen.

1 like

Feitelijk is het waarschijnlijk dood door schuld ja. Heel verdrietig.

1 like

Omdat er mogelijk twijfel is dat ze het opzettelijk heeft gedaan? Ja wel nalatig want die gebruikt er nou drugs in bijzijn van de baby. En onder invloed denk je niet meer goed na. Mogelijk daarom dood door schuld. Of is dat hetzelfde?

1 like

Hoe je het ook went of keert, als die moeder geen drugs had gebruikt leefde die baby nog. In mijn ogen moord dus, al weet ik dat de rechtbank daar anders over denkt.

14 likes

crack = coke

en dat heet verslaving

15 likes

Ja dat wilde ik ook zeggen, het is echt verschrikkelijk maar dit is een verslaving. Grote hoeveelheid GHB zegt denk ik niet zoveel, het is een kleurloze vloeistof waarvan een paar druppels al genoeg zijn voor een volwassene dus voor een baby al snel heel veel denk ik.

Wel echt een verschrikking verhaal en ik vind het ook naar voelen om hier soort van over te “speculeren”

13 likes

Nee dat vrijwaart haar niet van verantwoordelijkheid, maar dat is de reden dat ze zoveel drugs gebruikt in het bijzijn van haar kind. Ik vind dat de dialoog hierover heel belangrijk is. Als het alleen maar onbegrijpelijk genoemd wordt dat ze zoveel drugs gebruikt in het bijzijn van haar kind, is de kans kleiner dat anderen in vergelijkbare situaties hulp zoeken. Vaders en moeders raken ook verslaafd, maar moeten wel toe durven te geven dat ze dat zijn en hulp durven zoeken. Dat stimuleer je op deze manier niet.

17 likes

Ik had toen ik haar foto zag echt zoiets van huh ik ken haar van zien

Maar toen ging ik even ‘dieper’ googlen (naar pagina 2 bij zoekresultaten :wink:) en toen zag ik (niet meer werkende) links dat ze in juli 2021 ook al vermist is geweest. Echt een vreemd verhaal, verdrietig!

3 likes

Je bent niet hard, je begrijpt het principe verslaving niet.

42 likes

Het is ook geen excuus, maar het verklaart wel bepaalde keuzes die iemand maakt.

7 likes

Wauw, als het zo makkelijk was konden we de hele verslavingszorg wel opdoeken

48 likes

Eh oke maar hoe zie je dat dan voor je, praktisch gezien? Dat ze “gewoon” stopt? “Gewoon” ervoor kiest om het niet meer te doen? “Gewoon” voordat ze echt niet meer weet waar ze het zoeken moet eerst heel verantwoordelijk haar kind bij een verantwoordelijke oppas onderbrengt voordat ze aan de verslaving toegeeft?

2 likes

Denk dat wat jij had echt niet te vergelijken is met een drugs of bv alcoholverslaving. Zou het zelf ook geen verslaving noemen. Tenminste zo zag ik het zelf echt niet. Meer een copingsmechanisme ofzo.

Blijft natuurlijk dat t erg onverantwoordelijk is om drugs te gebruiken in het bijzijn van een kind. Maar ze was verslaafd. Zou ook niet weten wat een gepaste straf is.

De empathie spat er vanaf

18 likes