Moord- en vermissingstopic

Nou, ik zou het heel kut als dit ooit over mij gezegd zou worden (ook omdat ik dan vermoord zou zijn). Het doet alsof iets wat ZIJ gedaan heeft (op dat moment op die plek zijn), heeft geleid tot die moord. Terwijl die moord veroorzaakt is door een moordenaar. Dit werd heel vaak gezegd over Anne Faber en kreeg er echt een nare bijsmaak van.

@anon3219017 ja ik snap ook zeker hoe mensen het bedoelen en dat dat onschuldig is! victim blaming is een heftig woord maar dat is inderdaad wel in milde mate wat ik bedoel

6 likes

Anne faber vond ik afschuwelijk en kwam heel dichtbij. Ze werd gevonden op de plek waar ik iedere ochtend en avond moest fietsen en heb dat heel lang niet durven doen, daar tenminste. En heb heel veel uitspraken moeten aanhoren waarom ze daar alleen fietste (wat ik ook altijd doe). Daar werd ik ook echt kwaad van. Alsof je dan als vrouw maar thuis moet blijven of afhankelijk van anderen moet worden qua vervoer omdat het alleen niet kan.

Lang verhaal kort: volgens mij bedoelen we hetzelfde, het ligt niet aan de slachtoffer maar aan de dader(s). Dus ik snap idd de woordkeuze ongelukkig is.

7 likes

Oh, sorry dat ik precies dat voorbeeld erbij haalde. Ik snap zeker dat mensen het zeggen en dan goed bedoelen!

Ik las net onderstaand artikel over een theatermaker die een stuk heeft gemaakt over Hümeyra. En onderaan het artikel staat:

“Yurdakul heeft geen contact gehad met de familie van Hümeyra. ‘De voorstelling is uiteindelijk een ode aan Hümeyra en ik hoop dat zij het ook zo zullen zien.’”

En eigenlijk vind ik dat best raar? Dat niet besproken is met de familie wat zij hiervan vinden. Wat vinden jullie hiervan?

8 likes

Ik heb het artikel net ook gelezen en ik vind het ook best wel raar dat zij een voorstelling maakt over Hümeyra maar dat ze dit niet heeft besproken met de ouders van haar. In het artikel geeft ze aan dat ze haar een stem wil geven maar je gaat toch een situatie bespreken die niet goed af is gelopen. Beetje apart vind ik het.

12 likes

https://www.ad.nl/buitenland/spaanse-stad-in-shock-zoon-15-brengt-familie-om-en-blijft-dagenlang-videogames-spelen~a897e4c6/

Wow heftig zeg… een ruzie en dan schiet hij zn hele familie dood wat naar. Pfff. Er is nu 3 dagen van rouw afgekondigd in Spanje.

3 likes

Vindt het altijd zo spannend en eng als er zo lang geen nieuwe tips komen. Ben dan bang dat de mensen met kennis er niet meer zullen zijn en dat het nooit duidelijk zal worden voor haar ouders😔

3 likes

Wow hier vermelden ze nog eens wat voor bijna doorbraken er leken te zijn die dan toch niks met haar te maken hebben gehad. Wat heftig als je telkens denkt dat je er bijna bent… Echt verschrikkelijk voor die nabestaanden.

4 likes

Vermiste Jane appte nog ‘Please, please kun je me helpen?’ - Omroep Brabant

Ik las eerder vandaag nog dit bericht. Gaat om een 38-jarige vrouw die voor familie en vrienden ogenschijnlijk uit het niets compleet van slag is geraakt. Een vriendin bleef om die reden ook bij haar slapen, maar degene om wie het gaat is in de vroegte de deur uit gegaan en was sindsdien vermist. Helaas lees ik zojuist een nieuw artikel dat haar lichaam is gevonden. Ben benieuwd of er nog bekend gemaakt gaat worden wat er gebeurd is, niet hoe ze is komen te overlijden (ga van zelfdoding uit) maar wat eraan voorafgegaan is. Ook doordat de paniek die ze had echt voelbaar is uit het eerste artikel (oa haar vader opzoeken met wie eigenlijk geen contact meer had, een psycholoog van vroeger noodkreet appen, etc. Al denk ik niet dat dat zal gebeuren. Wel goed ook dat de overige foto’s van haar meteen uit het artikel verwijderd zijn en ze haar op de 1e nu onherkenbaar gemaakt hebben.

2 likes

Ah wat een heftig verhaal :frowning: !

4 likes

Klopt! Wss vanwege de update… alsnog is er op die site wel het eea te lezen.

2 likes

Ik denk niet door het update-artikel @Flaure, normaal blijft het oorspronkelijke artikel dan ook op de site staan. Wellicht op verzoek vd familie, gezien daar in eerste instantie niet alleen meerdere foto’s van haar maar dus ook best veel details in stonden. Wat logisch is als je op zoek bent naar iemand, maar nu haar lichaam gevonden is kan ik me ook wel voorstellen dat je dat liever niet meer online hebt!

5 likes

Heeft iemand Worst Roommate Ever gezien op Netflix?
Ik heb de eerste aflevering gezien en vond het echt een ongelooflijke zaak, nog nooit van gehoord. Heel verdrietig en hoe bedrieglijk dat zo’n vrouw als een lieve oma overkomt.

3 likes

Ja ik heb gisteren de eerste aflevering gekeken. Vond het ook wel opmerkelijk dat ze zo lang door kon gaan met alles totdat iemand aan de bel trok. Echt heel zielig.

2 likes

Ja ik ben nu bij aflevering 3, vond de 1e twee echt heftig zeg!

4 likes

Ik had zo’n medelijden met Burt, die had echt iemand nodig gehad die voor m zorgde en die eerste vrouw had m daar met alle goeie intenties geplaatst en dan loopt het zo af, echt verschrikkelijk.

4 likes

Ik ging even kijken of er inmiddels iets bekend was over deze drie vermiste personen. Helaas is de 20-jarige Italiaanse vrouw dood gevonden begin maart:

En dit las ik ook nog, echt verdrietig voor de nabestaanden dat er weer uitstel is gekomen:

https://www.pzc.nl/zeeuws-nieuws/rechtszaak-ichelle-uitgesteld-onze-levens-weer-drie-maanden-on-hold-br~a8fa8f0f/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F&cb=1d20994b359d0dc1c38da9c8d588f1b7&auth_rd=1

1 like

Vandaag staat Olivier van der G. voor de rechter:

5 likes

Ik ken deze man. Vind het zo’n bizar verhaal…

3 likes

Inderdaad, echt een heel bizar verhaal. Die vrouw heeft wel echt geluk gehad. Ben benieuwd wat hij nu uiteindelijk voor straf gaat krijgen.

2 likes