Moord- en vermissingstopic

Vanwege Nicky Verstappen en het benoemen in deze zaak bedoel je? Want scouting is de grootste jeugdvereniging van Nederland en de wereld. Dus nog groter dan voetbal. Dus voor alle nieuwsberichten met betrekking tot moord en vermissing waarbij scouting benoemd wordt, zijn er nog honderden verenigingen waarbij nooit een incident is

15 likes

Ik kan begrijpen waar dat gevoel vandaan komt, dat heeft inderdaad zeer waarschijnlijk te maken met de berichtgeving over de Scouts rond de zaak van Nicky Verstappen. Dat is een vrij gekend fenomeen wat kan optreden bij bepaalde berichtgeving/beeldvorming van een subcultuur die betrokken is geraakt bij een dergelijk heftige gebeurtenis. Het is echter zo dat die beeldvorming (in de meeste gevallen) niet klopt met de realiteit; dingen worden uit context gehaald of sterk overdreven door media en politiek, en dan vervolgens ook weer in de publieke opinie. Een groep of subcultuur wordt dan weggezet als gevaarlijk/immoreel/kwaadaardig etc., terwijl dat helemaal niet strookt met hoe zo’n groep daadwerkelijk is (of de ‘schade’ die zo’n groep daadwerkelijk aanricht/de frequentie waarin zo’n groep (ernstige)problemen veroorzaakt is vaak overdreven). Dit fenomeen komt al jaren naar voren in verschillende sociologische en criminologische onderzoeken (Stan Cohen’s onderzoek naar de Mods and Rockers is er een voorbeeld van een dergelijk onderzoek, wel heel interessant!)

Sorry ik ben aan het studeren voor een tentamen en dit past toevallig binnen het onderwerp haha. :nerd_face:Wat ik met mijn post wil zeggen; dit nare gevoel bij Scouts is gezien de geschiedenis (en m.n. de berichtgeving eromheen) begrijpelijk, maar het is niet rationeel en het komt ook niet overeen met de werkelijkheid. Terwijl ik dit monoloog typ zie ik dat @inezweski dit ook heel goed verder kan toelichten.

Sorry beetje onsamenhangend verhaal besef ik me haha, maar ik ben echt brain fried

12 likes

https://www.ad.nl/binnenland/lichaam-gevonden-bij-woning-in-geleen-politie-houdt-er-rekening-mee-dat-het-gino-betreft~a61f226e/

:sob::sob::sob:

2 likes

Fuck :sob:

3 likes

Dat vind ik echt niet oké, ja tuurlijk kan dat het geval zijn. Maar de politie zal dat niet voor niets nog niet bevestigd hebben op dit moment. Je zou als familie dit maar lezen op de website van RTL en nog niet ingelicht zijn

4 likes

Ze zeggen nu waarschijnlijk.

1 like

Bleh wat vreselijk :sob:

3 likes

Ze noemen hier ook een verdachte.

3 likes

Wat vreselijk zeg :confounded:

2 likes

Echt vreselijk. Ik hoopte nog op een goede afloop, maar helaas is dat niet zo.

2 likes

Neeee gatverdamme, kippenvel over mn hele lichaam. Omg. Oh wat een verdriet en godverdomme dat kan je toch niet bevatten.

Ik ben wel ergens blij dat dit tegenwoordig zo snel gaat. Ik denk dat dit 20 jaar geleden bijna nog een cold case zou kunnen worden.

1 like

Heb net gegooglet, had eerlijk gezegd nog nooit over die zaak gehoord. Maar het was in assen blijkbaar, misschien dat dit helaas geen landelijk nieuws heeft bereikt toen. Verschrikkelijk, gewurgd ook gewoon. Brr. Ik heb gewoon echt geen woorden ervoor. Kindermoordenaars :exploding_head:

Ik vind nu dit

https://krant.telegraaf.nl/krant/ditjaar/hetjaar1999/teksten/jaar99.augustus.chanel.html

Dit bedoel je denk ik @Boommm ? Maar ik was nog echt jong toen dus waarschijnlijk niet meegekregen. Walgelijk ook ja.

1 like

Ja dat verhaal van Chanel weet ik ook nog goed. Echt vreselijk.

2 likes

Bah wat vreselijk. Wij wonen in die omgeving. Een aantal jaar later speelde de zaak van Suzanne Wisman. Ook echt een vreselijke zaak en gruwelijke dood. Dat was nog dichterbij.
Mijn opa was altijd gefixeerd om tegen ons te zeggen als we weggingen: “uitkijken hè! En nooit met vreemde mensen mee gaan!”. Als kind vond ik dat altijd maar irritant, maar nu snap ik waarom hij dat zei. Je grootste angst zoiets. Bah

2 likes

Wat ik ook zo’n naar verhaal vind is de moord op Felicita Oostdam door Harke J (haagse kindermoordenaar). Zij is in de jaren 90 vermoord door Harke die al eens eerder een jong kind heeft omgebracht in de 80s. Hij had toen 4 jaar gezeten maar omdat zijn psychotische broer ineens aangaf het gedaan te hebben werd Harke vrijgelaten en heeft zo jaren later weer een moord begaan :sob:

Edit : Het is destijds ook bij Peter R geweest zie ik

4 likes

God wat mis ik Peter R. ook nu :pensive:

29 likes

Als je gaat kijken zijn er zoveel kindermoorden geweest. Echt vreselijk. Ik herinner mij Manon Seijkens ook nog goed. Ze ging buiten spelen(op blote voeten). 6 maanden later is ze dood gevonden. De dader is nooit gepakt.

1 like

Brrr denk nog regelmatig hieraan, zij zat bij mij op school, was een heel gekke periode.

Verdachte ontvoering Gino eerder veroordeeld voor kindermisbruik - Verdachte ontvoering Gino eerder veroordeeld voor kindermisbruik | NOS

Het was te verwachten dit :pensive:want wat moet een 22jarige in vredesnaam met een jongen die hij niet kent. Maar jemig, wat afschuwelijk…

Vandaag start de rechtszaak over de moord op Peter R. de Vries:

8 likes