Ze is al eerder ontvoerd door haar vader las ik, hopelijk komt ze nu ook boven water (maar tegelijkertijd extra zorgelijk).
En het is niet super relevant maar: hebben ze geen betere foto? dit is toch echt een vaag beeld
Jeetje voor ditzelfde meisje is in 2019 ook al eens een Amber Alert uitgegaan. Hoop zo dat het wederom goed afloopt
Ze is inmiddels gevonden zie ik, gelukkig!
Echt treurig. En zo sneu voor haar familie dat haar lichaam niet is gevonden. Quote uit artikel: ‘De straf is gelijk aan de eis van het OM. De rechter neemt het de man kwalijk dat hij niet heeft willen vertellen hoe zij om het leven is gekomen en waar haar lichaam is. De nabestaanden leven daarom nog altijd in grote onzekerheid en hebben nooit echt afscheid kunnen nemen.’
Wel bijzonder ook dat de zaak zonder fysiek bewijs is gevoerd. Volgens mij zijn de afgeluisterde telefoongesprekken het enige bewijs.
Wat goed dat de Peter r de vries foundation zich ook hiervoor gaat inzetten, verschrikkelijk dat ze na al die jaren nog zo in onzekerheid verkeren
Weer huilen hierom tranen over m’n wangen. Zo verschrikkelijk voor de ouders en nabestaanden, voor het jongetje. Echt grootste nachtmerrie dit. Hopelijk komt er een tip binnen die de zaak oplost.
Ja dat denk ik ook over sommige zaken, of dan misschien geen suicide maar overlijdt door een andere oorzaak en dat het geheim/het antwoord letterlijk het graf in gaat
Ik heb laatst de podcast De moord op Patrick geluisterd en in die zaak is een belangrijke getuige die overleden is. Ze heeft voor haar overlijden meerdere malen de politie gebeld dat ze informatie heeft maar steeds werd ze voor haar gevoel niet vertrouwelijk genoeg behandeld/te woord gestaan en daardoor heeft ze nooit verteld wat ze weet. Lijkt me echt afschuwelijk om daar als nabestaanden achter te komen.
Die lul van een vent heeft dus eindelijk wat losgelaten.
Ja echt he, heeft 4.5jr geduurd. Toen ik de melding kreeg kon ik alleen ‘menselijke resten gevonden in zoektocht naar…’ lezen en terwijl ik erop klikte schoot Sumanta gelijk door m’n hoofd en bleek het dus ook om haar te gaan. Eindelijk.
Ben wel echt benieuwd of er iets tegenover geplaatst is dat hij nu ineens is gaan opbiechten (en sowieso opnieuw verhoord is), want geen idee waarom ie dat anders ineens zou gaan doen als ie dat tot aan z’n veroordeling paar maanden niet heeft gedaan. Wellicht een strafkorting?
Ik mag hopen van niet! 15 jaar is best karig voor dit misdrijf.
Volgens mij was het enige bewijs dat er lag de afgeluisterde taps, als je het zo bekijkt is het al heel wat. Zonder lichaam is zo’n zaak gewoon heel lastig, je kan het nu eenmaal niet alleen op aannemelijkheden stoelen (die er wel veel waren). Zowel dat hij er wat mee te maken heeft, als bijv of het moord of doodslag was. Hij dacht er duidelijk ook mee weg te kunnen komen zolang er geen lichaam gevonden was. Dat is gelukkig niet gebleken. Maar ik denk niet dat dat de reden is waarom ie nu alsnog is gaan biechten.
Zoals ik het lees is namelijk besloten hem nogmaals te gaan verhoren en heeft ie het toen opgebiecht, en niet andersom. Ik vraag me dan af waardoor er nu ineens opnieuw een verhoor is gekomen. Of hem dus wellicht iets is aangeboden.
Maar we zullen we snel horen hoe of wat, ben benieuwd! Hoe dan ook heel blij voor de nabestaanden dat Sumanta nu (hoogstwaarschijnlijk) eindelijk gevonden is. Want dat moet echt verschrikkelijk voor hen zijn geweest, wetende dat ze er niet meer is maar dat de dader weigert te zeggen waar ze ligt.
Ik las op de Telegraaf dat hij dit heeft gedaan na aandringen van Telegraaf en zn advocaat:
De Telegraaf deed samen met Theo Hiddema, de nieuwe advocaat van B., een dringend beroep op de tot 15 jaar veroordeelde ex-minnaar van de jonge vrouw, om in het belang van de familie eindelijk het geheim prijs te geven. Na gesprekken tussen Hiddema met de advocaat-generaal die het hoger beroep doet in de zaak, is besloten om Manodj B. te horen. De verhoren zijn dinsdag om 11 uur begonnen. Hiddema zal later met een reactie komen.
Ik lees dit zelf anders. Dat zij een dringend beroep tot hem hebben gedaan heeft hoeft niet direct tot de bekentenis geleidt te hebben. Anders zou Hiddema ook niet per se met de advocaat-generaal in gesprek hoeven om tot een nieuw verhoor te komen. Daarbij is er al heel vaak een dringen beroep op hem gedaan, oa door de moeder van Sumanta.
Het zou natuurlijk kunnen dat hij gedacht heeft van; oke, ik ben nu alsnog veroordeeld zonder dat haar lichaam gevonden is, dat had ik niet verwacht, nu kan ik het net zo goed alsnog vertellen.
Maar ik vind dat toch minder waarschijnlijk dan dat er iets tegenover geplaatst is. Zo zou ik me bijv kunnen voorstellen dat de familie van Sumanta heeft aangegeven dat ze zo graag erachter willen komen waar ze ligt, dat ze het ervoor over hebben dat hij minder lang hoeft te zitten. Aangezien ze na 4.5 jaar + veroordeling bang zijn dat hij het nooit meer gaat vertellen en ze haar anders wellicht dus nooit meer zullen vinden. Wellicht dat dat voorstel tot een gesprek tussen Hiddema en de advocaat-generaal heeft geleid > verhoor > biecht.
Maar het blijft gissen natuurlijk, even afwachten dus!
Zou het niet gewoon zijn omdat er nog een hoger beroep komt dat ze hopen op een lagere straf omdat hij nu eindelijk wel heeft gepraat.
Ja, maar het opvallende blijft dus dat hij dit niet tijdens een proces vertelt heeft (wat dus ook dat van het toekomstige hoger beroep kan zijn) maar nu. Waardoor het op mij niet overkomt als ‘hopen op’ strafvermindering hiermee maar een eventuele toezegging tot. Ook doordat Hiddema (nieuwe advocaat nabestaanden Sumanta) dus met die oproep kwam en klaarblijkelijk ook tot de gesprekken tussen hem en advocaat-generaal, waarna verhoor. Ofwel het initiatief lijkt voor nu bij hen te hebben gelegen en niet bij Manodj.
Hm maar een advocaat-generaal kan geen toezeggingen doen over een eventuele lagere straf toch? hooguit dat ze een lagere straf gaan eisen tijdens het hoger beroep. En Hiddema is zijn nieuwe advocaat niet die van de nabestaanden.
Oh wauw, ik weet zeker dat straks in het artikel dat ik heb gelezen stond dat Hiddema de nieuwe advocaat was van de nabestaanden, las het zelfs nog een keer terug. Was wel vlak na de pushmelding hierover dus wellicht had het artikel de feiten nog niet juist en is het daarna geupdate. Maar dat verandert de zaak dan wel Want daarop baseerde ik m’n theorie op haha.
Nja, hoe dan ook alsnog benieuwd naar het hoe of wat! Hopelijk snel meer duidelijkheid.
Wow deze zaak ken ik niet. Wat ontzettend sneu, dat ze hoogzwanger was van een tweeling ook nog Jeetje zeg.
De zaak van Donny M. over de moord op Gino, het 9-jarige jongetje, is nu bezig. Saskia Belleman doet verslag op haar Twitter (https://twitter.com/SaskiaBelleman) en de details zijn echt nog zoveel gruwelijker dan verwacht. Echt een intens vreselijke situatie, hoe kun je dat zo’n kind aandoen allemaal.