Ja exact, het kwam over alsof het niet de bedoeling was dat het meisje in die auto zat, wat dus wel zo is. Ik hoop dat wanneer ik het nieuws morgen check er een duidelijk spoor is.
Ja of mensen die zeggen nadat ze een foto hebben gezien “je kan zien dat zij een gewoon nette vrouw is/ niet zo’n type is en er niks mee te maken heeft”.
Ik vraag me dan af bij wat voorn soort voorkomen van de begeleidster ze haar wel een type hadden gevonden?
Klopt, ik denk dat veel mensen die aanname deden. Maar nu er wat meer details naar buiten gekomen zijn, zoals dat haar begeleider vaak met haar naar de McDonalds of de supermarkt ging voor het naar huis brengen, touren met muziek op in de auto, de lieve foto’s samen etc… klinkt het in mijn oren meer alsof er een ongeluk heeft plaatsgevonden.
Maar zou er bij een ongeluk ook een amber alert verstuurd zijn? Die alerts zijn voor als ze echt vermoedens hebben dat iemand in gevaar is. Mijn gedachte was dat dat alleen bij een vermoedelijk misdrijf is door kennis die alleen de politie heeft. Maar hoe raar het ook is om te zeggen ‘ik hoop bijna op een ongeluk’
Dat is vooral omdat de rol van de vrouw vooralsnog onduidelijk is/was en er simpelweg een kind vermist is, die de keuze niet vrijwillig zal hebben gemaakt en kwetsbaar is. Ja dan neem je t zekere voor t onzekere. En die alerts zijn alleen voor kinderen en niet volwassenen
Bovendien kunnen wij als outsiders daar gewoon simpelweg geen conclusies uittrekken
Ze zijn opzoek onder water ook naar beide.
Hebe heeft 24/7 zorg nodig, waaronder medicatie. Ze is in levensgevaar ongeacht waar of met wie ze is. Bij mensen met een beperking worden er sneller deze meldingen uitgegeven, omdat het hebben van een beperking meeweegt als factor. Naast het zijn van een 10 jarig kind, het niet in de buurt van familie zijn en het patroon wat afwijkend is (altijd snel naar huis/wat laten horen/telefoon aan). Plus waarschijnlijk nog wart dingen waar wij als publiek niet van weten. Nee, wordt niet zomaar uitgegeven, maar redenen genoeg.
Daar heb je helemaal gelijk in natuurlijk. En ik weet verder niet wat ik er over moet zeggen, het is gewoon heel heel triest en ik hoop zo dat ze allebei gezond en wel weer tevoorschijn komen.
Er staat overal dat de telefoon van Sanne is uitgevallen. Kunnen ze dan niet achterhalen waar die voor het laatst heeft aangestraald?
Ja en daar sprak diverse media ook over. Ik denk dat je je goed moet realiseren dat de politie niet kan delen waar ze allemaal mee bezig zijn en wat ze wel of niet weten. Dat is in het belang van een onderzoek natuurlijk, maar ook niet mogelijk omwille van de tijd als je je realiseert dat er ongelofelijk veel mensen aan deze zaak werken. Dat lees je ook overal. Tuurlijk is het uitpeilen van een telefoon dan één van de eerste stappen. Maar hoop toch niet dat we van de politie gaan verwachten dat ze elke stap naar buiten brengen bij dit soort zaken.
Plus dat aanstralen van de telefoon zegt natuurlijk niet per definitie iets over de plek waar ze gevonden kunnen worden, geeft wel richting aan het onderzoek en gezien de gerichte inzet van oa de politieheli zullen ze ergens op toe aan het spitsen zijn.
Laten we hopen dat ze beide snel gevonden worden.
Er is een poos terug ook een ongeluk geweest met twee vrouwen. Zij zijn zo van de weggeraakt dat ze niet direct gezien werden. Toen ze die auto vonden leefde een van de twee vrouwen nog. En dat kan op zoveel plekken gebeurd zijn, bij water, bos Hoop echt dat er snel duidelijkheid komt voor de families.
Ja, dit was ik ook net aan het typen. Ik heb ook wel eens gelezen over zulke gevallen in Amerika. Daarbij wisten ze dan ook zo goed als zeker dat iemand van de weg was geraakt, konden ze de auto nooit vinden maar werd die ineens na 30 jaar toch nog gevonden. Hoop zo dat Sanne en Hebe op tijd worden gevonden!
Ik hoop het ook, maar het gaat nu wel echt lang duren
Maar hoe kan het dat als het een ongeluk is en je weet dmv die hectometerpalen waar het signaal is weggevallen dat je ze dan niet heel snel vindt? Nederland is zo vlak, dan zou je toch denken dat zo’n auto snel gevonden is.
Maar Amerika is toch veel uitgestrekter dan Nederland? Daar heb je soms echt honderden km’s waar amper iemand woont. Kan me bijna niet voorstellen dat je hier in NL een auto ‘kwijt’ kunt raken. Echt bizar.
Oh ik hoop zo dat ze snel gevonden worden! Wat een vreselijke nachtmerrie voor de families
Pff ja, wat een gruwelijke daad, dat arme meisje en haar ouders Het wordt natuurlijk ook gelijk weer op het immigratiebeleid in Frankrijk gegooid, fuel to the fire van extreem rechts
Kan natuurlijk alsnog om ontvoering gaan?