Ik heb dit filmpje gisteren opgezocht nav jouw post en nu moet ik er steeds aan denken, zo bizar…
Ik kom op TikTok nog steeds heel veel tegen over die zaak in Idaho van die 4 vermoorde studenten. Dat is gewoon al 1,5 maand geleden en ze lijken gewoon nog steeds niks van duidelijkheid te hebben. Echt heel bizar.
Ik zag het half voorbij komen op Reddit net inderdaad! Heel benieuwd naar wat de politie er nog meer over te zeggen heeft. Dit is iig niet een van degene die door heel Reddit werd verdacht (alle exen en vriendjes waren dat vooral).
Volg je ook die mensen die wekenlang allemaal onschuldige mensen hebben beschuldig?
Vind het veel te ver gaan dat mensen zich zo bemoeien met een moordzaak. Allemaal ‘onderzoekers’ die hun eigen conclusies trekken ipv gewoon wachten op de politie. Gaat ook nooit goed want goh de politie is beter in onderzoek dan de gemiddelde redditor/tiktoker.
Ziek gedoe.
Oh nee echt ‘volgen’ niet. Maar had wel m’n meldingen aan staan van de gewone updates erover zeg maar van Reddit. Maar heb tijdens kerst iets te veel zitten lezen erover. Ze gingen daar inderdaad echt heel erg ver. Vooral over die twee huisgenoten vond ik het echt bizar hoe sommige mensen ze als verdachten neer zetten terwijl het voor hun echt mega traumatisch is allemaal.
En op TikTok zit je nou eenmaal snel in een algoritme. Ik volgde niemand hoor. Maar als je een paar video’s erover af kijkt zie je niks anders meer daarna.
Gevaarlijk wel
Ja dat zeker. Het is zo’n verschrikkelijk verslavende app en je wordt compleet meegezogen in algoritmes. Zal bij Andrew Tate ook behoorlijk in z’n voordeel hebben gewerkt gok ik.
Ik snap niet zo goed hoe dit rare vragen zijn, voor een criminologiestudent. Er staat letterlijk dat hij onderzoek doet naar de emoties, gevoelens en gedachten bij het plegen van misdaad. Wel een raar besef hoor, dat hij zich hier mee bezig hield en dan mogelijk zelf moordenaar is. Maar die TikTok lijkt zowat te suggereren dat ‘we’ het al aan konden zien komen door die enquête
Hoop dat CNN de persco uitzendt.
Volgens mij is deze om 22:00 NL tijd.
Ja aan zien komen is niet helemaal wat ik bedoel, vind het moeilijk uit te leggen haha. Gewoon het hele suggestieve van die hele tiktok, een soort van tunnelvisie. Als hij het inderdaad gedaan blijkt te hebben zet dat zijn bericht natuurlijk in een heel ander daglicht. Maar zolang dat niet zeker is zegt zijn bericht niks, en de tiktok lijkt te suggeren dat je er wel info uit kan halen. Een beetje hetzelfde idee als een moordenaar die ductape gebruikt en dat er dan een bonnetje wordt gevonden dat persoon a een dag voor de moord ductape heeft gekocht. Als persoon a de dader is, is dat super shady maar zolang dat niet zeker is is het gewoon 1 van de duizenden die ductape kocht die dag. Sorry beetje wazige post zo, kan het niet helemaal duidelijk uitleggen
Vreselijke zaak😭
Over de Idaho moorden, ik vind het echt zo creepy dat een van de vermoorde meiden, Xana, gewoon wakker was ten tijden van de moorden en dat een van de overlevenden ook wakker is geworden en allerlei geluiden heeft gehoord. Onder andere iemand die zei ‘someone’s here’, geluid van huilen en iemand die zei ‘it’s ok, I’m going to help you’ echt gatver zo eng. Ze heeft de dader zelfs vanuit haar slaapkamer langs zien lopen, maar hij heeft haar waarschijnlijk nier gezien. Vind het echt een bizarre zaak en hoop echt dat ze de juiste hebben opgepakt nu.
Ik vind dat ook echt heel eng. Dat meisje heeft echt een trauma voor het leven…hoe kun je ooit nog normaal gaan slapen? Zoveel geluk ook gehad dat de dader haar waarschijnlijk niet gezien heeft. Voor zover je van geluk kan spreken natuurlijk met dit drama.
Ik ben ook echt benieuwd naar het motief van de dader. Of hij de slachtoffers kende of dat het gewoon random was. Het schijnt dat de verdachte voor 13 november minstens 12 keer in de buurt van het huis is geweest…was dat dan om te stalken? Zo’n eng idee dat, mocht hij de dader zijn, zo’n gek gewoon rond loopt en al weken of maanden aan het stalken is en dan toeslaat.
Heel eng dit
Inmiddels staat er dat de familie zegt dat ze waarschijnlijk zelf weggelopen is en de achtervolging misschien niet waar is:
Edit: alsnog rot voor de familie dat ze niet weten waar ze is natuurlijk hoor, begrijp me niet verkeerd! Maar wel een ander verhaal als ze zelf weggelopen is.
Ze is inmiddels gevonden!
Bleh, ik was daar op het moment dat het gebeurde. Echt bizar… En ook dat hij nog steeds vrij rondloopt.
Op Videoland staat nu een serie over “Bureau Dupin”; een project van burgers die samen een cold case proberen op te lossen. Ik heb net de eerste aflevering gezien omdat ik nieuwsgierig was hoe dat in zijn werk gaat. Maar ze krijgen dus ook echt steun vanuit de politie dmv van foto’s van plaats delict, en ze mogen contact zoeken met nabestaanden…
Ik heb er een beetje een dubbel gevoel bij, want ik denk oprecht dat ze proberen te helpen, maar af en toe krijg ik ook een gevoel van: het lijkt of ze aan een escaperoom mee doen, of een moord diner ofzo?
Op zoek naar aanwijziging enzo… En dan lopen ze met een groepje de route na van het slachtoffer etc…
Hebben jullie ook al gekeken? Wat vinden jullie ervan?
Ik zit as we speak te kijken. Aan de ene kant leidt het hopelijk tot het vinden van de dader, maar aan de andere kant kan letterlijk íedereen meedoen en dus de info lezen etc. Ook wel heftig dat ze contact op kunnen nemen met de nabestaanden. Daar moet je ook maar op zitten te wachten. Om alles dan weer uit te spreken, op te rakelen. Maarja misschien doen zij ook alles in de hoop op meer duidelijkheid. Neem aan dat de politie het eerst check of het akkoord is voordat ze die gegevens delen.
Ik vind het ook wat dubbel merk ik.
Ik ken ze van de podcast De Nieuwjaarsmoord en ik vind het ook dubbel. Maar de politie gaf in de podcast aan dat ze het juist fijn vonden, omdat zij er op een gegeven moment weinig tijd/geld meer in mochten steken en er zo toch nog tips binnenkwamen op basis waarvan ze dan evt door konden rechercheren. Dus in die zin kan het toch wel zinvol zijn denk ik.