Ja, het eerste wat ik dacht: stel dat ze vermoord is, kan de dader zich dus in feite ook aanmelden voor bureau Dupin. Bizar.
Word er van te voren aangegeven welke case het is?
De politie zal heus niet aan elk burgerinitiatief allerlei geheime informatie delen, dus er zal een bepaald vertrouwen zijn in deze groep mensen en de manier waarop ze te werk gaan
Wat ik ervan begreep is dit wel allemaal in overleg/met toestemming van de nabestaanden, en de politie geeft niet zomaar het hele onderzoeksdossier vrij. In de documentaire zie je ook een OvJ en een betrokken politieagent.
Ik snap de twijfels, maar soms komt het traditionele strafrechtelijk/politieonderzoek er niet uit. Dan kan een andere, multidisciplinaire benadering waardevol zijn. Je hebt mensen vanuit allerlei disciplines en achtergronden, wat kan zorgen voor heel veel verschillende invalshoeken.
Neemt niet weg dat ik ook wel wat weerstand voel/kritiek heb hoor. Je weet dat het ook mensen aantrekt die het zien als een soort cluedo/vermaak, en dat voelt voor mij ethisch ook niet goed. Ik vind het zelf ook een beetje op (of eigenlijk over) het randje dat er foto’s van het plaatsdelict worden gedeeld. Marja’s gezicht is wel geblurd, maar het blijven heftige beelden en het is toch een écht persoon die daar ligt. Gelukkig was dat besef er ook wel bij de onderzoekers van Dupin
Tuurlijk… echt wat een lafbek zeg Ik vind het zo sneu voor haar familie, ook dat ze zo lang vermist is geweest.
Ja dat meisje wordt nooit meer wat. Echt triest op je 14e.
Oh artikel is weg. Maar dat meisje dat de snackbar eigenaar heeft vermoord dus. Wat enorm zielig voor zijn familie en de hele buurt eigenlijk dat 1 gezin zo’n gezwel is en alles verpest.
Is dit allemaal uit het nieuws of ken je via via mensen? Lees alleen nu een artikel van de moeder die eigenlijk iedereen behalve zichzelf de schuld geeft.
Dit is ook echt wel een groot probleem in Den Haag, vanaf jonge leeftijd wordt de jeugd hier al door andere jeugd bij betrokken. Wel heel lastig hoe je dit, ook op zo’n grote schaal, moet aanpakken.
Ja echt een sneue zaak.
Ik werk om de hoek daar en wij haalden daar ook regelmatig een patatje of wat anders, kende die man verder niet. Ik heb zelf die buurt eigenlijk altijd als prettig ervaren en daar nooit een onveilig gevoel gehad, herken dit juist op andere plekken in Den Haag wel heel erg. Ik ben wel echt heel benieuwd wat eraan vooraf is gegaan dat die kinderen dit hebben gedaan bij deze man.
Edit: ook bizar dat de broer van het meisje ook al vast zit omdat hij iemand bij een school in het gezicht heeft geschoten met een shotgun. Hoe zouden die ouders zich wel niet voelen nu zeg sjeetje.
Echt een heel apart verhaal. Ze vermoordt haar dubbelganger maar ze denkt er niet over na dat ze via dna erachter kunnen komen dat zij het niet is. Arme meid die is vermoord
Ja zoetermeer ook al. Is een tijdje terug zelfs iemand overdag in een speeltuin neergeschoten.
Ook zo’n drillrap iets.
Is dat van dit verhaal? dat was ook al zo erg Scholier beschoten met jachtgeweer, zicht in linkeroog deels weg - Omroep West
Ik weet het niet zeker, maar het verhaal klinkt wel hetzelfde!
Ik heb m ook al opgeslagen om te kijken. Waar zie je dat hij ertegen is?
Ik vond het niet zo’n goede docu eigenlijk
De maker had ook in 1 aflevering een punt kunnen maken ipv 3 afleveringen
Ik kwam dit account tegen van een meisje dat denkt dat ze Madeleine Mccan kan zijn: https://instagram.com/iammadeleinemccan?igshid=YmMyMTA2M2Y=
In een van haar eerdere posts legt ze uit dat ze vroeger is misbruikt door iemand (toevallig dezelfde naam als iemand die verdacht werd in de zaak van Madeleine) en hierdoor veel van haar jeugd niet meer weet. Ben benieuwd of ze in contact komt met de ouders
Ze zegt dat de Engelse en Poolse politie haar negeren, waarom dan? Waarom zou dit verhaal in de doofpot moeten? En zo ja, waarom doet ze geen Ancestry dna test, dan kan ze aantonen Engels te zijn en via via familie te zijn. Ik geloof het niet helemaal
Oeps misschien ben ik wel een beetje naïef. Anyhow, zie nu dat er al meerdere mensen ooit hetzelfde hebben geclaimd
Oh wow dat mensen dat er al meerdere mensen zijn die dat hebben geclaimd is mij totaal ontgaan… Ik zag haar voorbij komen bij Fawry… Ze gaat ook viral op tiktok, geen idee of ze dan aandacht besteden aan zoiets. Ik hoop voor haar dat ze gewoon dna met haar ouders doen zodat ze dat uit kan sluiten. Het is ook raar als je niets van vroeger herinnert en geen foto’s hebt van de tijd daarvoor
Ik heb nog altijd het idee dat die ouders het gedaan hebben. Hoe ongemakkelijk is het dan dat mensen dan ineens komen met jaa ik ben jouw kind