Moord- en vermissingstopic

Aanvankelijk was er toen nog niets duidelijk en waren alle scenario’s nog denkbaar volgens mij.
En dat geldt nu toch ook, het is toch niet zeker wat er gebeurd is?

Nee, zeker is het niet, maar als ik het interview lees van broer en partner wekt het bij mij wel de indruk dat ze denken dat ze zelf is weg gegaan.

2 likes

Nou ja, vermist in slecht weer tijdens een fietstocht en iemand waarvan wel beelden beschikbaar zijn dat ze uit vrije wil ergens heen is gereisd is wel anders. Wat zou voorpaginanieuws in dit geval opleveren? In de omgeving waar ze is gespot en ook ver daarbuiten is het signalement ruimschoots gedeeld. Ik hoop heel erg dat ze gevonden wordt, maar voorpaginanieuws is het zeer zeker niet op dit moment.

2 likes

Het is sowieso heel wisselend hoe groot een vermissing in de media komt. Deze familie heeft het zelf ook heel veel gedeeld + opgeroepen tot delen en ik zag het zoveel voorbij komen op instagram bijv.
Deze vrouw is bijv ook al twee maanden vermist en hier heb ik niets over gezien/gelezen:

7 likes

Ik weet niet of een hotel zomaar persoonsgegevens mag doorgeven aan de politie als er geen reden is te denken dat iemand gevaar loopt eigenlijk? Dus als iemand ogenschijnlijk vrijwillig in een hotel incheckt bijvoorbeeld. Ivm privacywetgeving.

Een kennis van mij is ook ooit verdwenen, na 5-6 jaar heeft hij laten weten aan z’n vader dat hij nog leefde en ondertussen was hij dus in een ander land (z’n geboorteland) gewoon een leven gaan opbouwen. Was echt fucking raar, iedereen maakte zich mega zorgen en niemand begreep hoe en wat (dat hij wel eens depressief was etc wisten mensen wel, maar dit was totaal onverwacht). Volgens mij heeft de politie toen op een gegeven moment het onderzoek gestaakt omdat er geen reden was om een misdrijf te verdenken, en hij waarschijnlijk niet gevonden wilde worden (of dood was door eigen toedoen).

4 likes

Hangt denk ik vanaf waar je woont oid? Ik zie super veel oproepen (ook vanuit de politie) over de vrouw.

2 likes

-weg-

1 like

Ja oke, maar dat jij je het niet kan voorstellen zegt toch helemaal niks. Je weet verder niks van haar mentale toestand op dat moment.

Vind het speculeren hier en op andere online plekken van allerlei huis- tuin- en keukendetectives echt smakeloos.

23 likes

Je hebt gelijk, ik hoop dat de familie gelijk heeft en dat ze oke is.

2 likes

Ik stoor me er zo aan dat iedereen denkt dat hun mening relevant is in zo’n geval.

3 likes

Heel veel vermissingen halen voorpaginanieuws niet, helaas.
Er worden veel mensen, in dit geval even vrouwen, vermist.

2 likes

Verschrikkelijk erg voor de familie

2 likes

Ze is helaas overleden :frowning:

Ik vind het wel bizar vooral als je op de vermist pagina bij de politie kijkt hoeveel mensen er soms dagelijks verdwijnen en je er nauwelijks iets over hoort. Hopelijk vinden ze de mannen uit jouw bericht snel terug…

7 likes

Ligt er ook maar aan wie de vrouw is, zo veel vrouwen verdwijnen in het niets. Als je nu vermiste personen in Nederland opzoekt vind je tientallen vermiste vrouwen van wie je nog nooit gehoord hebt.

20 likes

Missing white woman syndrome

9 likes

Ja dan slaat je eerste statement toch nergens op?

3 likes

Ah ja ik zie dat ik het inderdaad een beetje onhandig heb verwoord. Het was ook niet bedoeld als statement, maar gewoon als observatie. Ik verwijder mijn posts.

1 like

https://www.hln.be/binnenland/politie-ontdekt-per-toeval-dat-jonge-mama-heidi-26-uit-balen-al-14-jaar-vermist-is-zelfs-haar-vriend-deed-nooit-aangifte~a50f90db/

https://www.hln.be/binnenland/exclusief-de-ex-partner-van-vermiste-heidi-de-schepper-doorbreekt-de-stilte-haar-situatie-werd-enkel-erger-ik-kon-het-niet-meer-aan~a021246a/

Dit is ook een bijzondere zaak. Ook dat de school van de zonen van niets wisten. Hoe dan he.

8 likes

Ja die is idd zo vaag

3 likes