Er staat net een nieuwe documentaire op netflix, the crash. Gaat over dat bizarre “ongeluk” waarin mackenzie shirilla keihard tegen een gebouw rijdt waarbij haar vriend en zijn vriend op slag dood waren. Was destijds veel over in het nieuws. Ze heeft een minimum straf van 15 jaar gekregen.
Was dat die zaak waarbij zij een blauwe maandag na het ongeluk als lijk naar een Halloween feestje ging? 🫠
En het meest tragische vind ik dat je hun auto ziet crashen. Het gaat echt enorm hard. Haar ouders denken nog steeds dat dit een ongeluk was(sure). Het blijft een heel tragish verhaal. Alles werd onderzocht en elke uitkomst was dat zij dit bewust deed. Niet te bevatten voor buitenstaanders, laatstaan de families etc. Dit is zo’n bizar verhaal.
Ik dacht het verhaal al te herkennen, ik vond het zien van de beelden en het horen van die klap inderdaad zo schokkend! Ook de body cam beelden van de agenten die als eerste ter plaatse waren vond ik erg indrukwekkend, zij waren duidelijk ook zo aangedaan.
Ik had het Halloween kostuum wel goed onthouden helaas, 3 maanden na het ongeluk.
Ja heeel intens
Ze mag na 15 jaar een verzoek voor parole indienen maar of ze het krijgt want haar hoofdstraf is wel LIP (life in prison) dacht ik?
Jeetje wat een verschrikkelijk verhaal dit. Ik weet nog dat dit gebeurde en dat ik dit een beetje volgde via sociale media. Ik wist niet dat de uitkomst was dat ze dit met opzet heeft gedaan. Het is ook bijna niet te geloven dat ze dit express heeft gedaan. (Ik snap uiteraard dat hier al het bewijs voor is).
Wat ik mij wel afvraag waarom ze koos voor de judge en niet de jury (weet de benaming even niet). Ik wist überhaupt niet dat dit kon en heb het ook nog niet eerder gezien.
Ik denk dat er best een mogelijkheid was geweest dat haar veroordeling lager zou kunnen zijn geweest met een jury.
Vind dat de documentaire erg goed het leven van Davian en Dom weergeeft en ze op een mooie manier eert.
Ik denk dat het komt omdat ze wist net zoals destijds met Kaysee Anthony dat ze niet zo sympathiek overkwam en de jury waarschijnlijk voor levenslang had gekozen.
De ouders van mackenzie komen ook totaal niet empathisch over, alleen maar gehaaid om hun gelijk te krijgen dat ze onschuldig is. Je ziet geen enkel verdriet. Vond het ook goed dat de rechter dat nog ff benadrukte aan mackenzies moeder toen ze aan het woord was.
@boujeebehindbars op tiktok heeft een video gepost dat ze met Mackenzie in de gevangenis heeft gezeten en verteld dat ze echt nul berouw toont.
Is het iemand opgevallen dat er op het shirt van haar vader BOOM staat? Zo smakeloos
Ondanks dat ik haar ontzettend onsympathiek, arrogant en egocentrisch vind overkomen en ze al dreigde vóór de crash, kan ik me ook voorstellen dat het doodslag zou zijn? Geen voorbedachte raad of gecalculeerd plan, maar vanuit een opwelling van emoties in één van d’r erratic momenten, want egoïstisch+puberbrein+bijna dagelijks drugs+vriend die het miss wil uitmaken+gekrenkt ego+midden in de nacht etc. En ze zat zelf ook in de auto.
En hoe sluit je uit dat ze niet gewoon gingen joyriden?
Niet dat dat het minder erg maakt hoor en waarschijnlijk heb ik wat dingen gemist, maar ik vat hem nog niet helemaal.
Ze hebben een aantal dingen uit de docu gelaten. Ze schijnt de route voor het ongeluk een aantal keer gereden te hebben, alsof ze iets aan het plannen was.
Er schijnen ook bodycam beelden te zijn en gevangenistelefoontjes tussen haar en haar moeder waar ze in een soort van codetaal spreken. Ze moeten op youtube staan dus ik ga op zoek, ben wel benieuwd.
Heb net ook de docu gezien en vind het zo’n bizar verhaal!! Wat ik vooral niet begrijp: HOE is zij er levend uitgekomen?? Want als ze dit met opzet had gedaan dan was het toch ook eigenlijk een zelfmoordpoging? Daar kan ik nog niet bij… of misschien wilde ze dat ook wel. Het leek mij op meer een opwelling, maar nu lees ik hierboven dat ze de route vaker had gereden?? Mmmm… ik weet echt niet wat ik nou zelf denk (edit: ik ga ff een diepduik doen op Youtube brb)
Oh en wat ik ook zo raar vond: woonden ze nu samen?? Want dat lijkt me toch behoorlijk vroeg op je 17e. Maar misschien heb ik het verkeerd begrepen.
Klopt, die ouders vonden dat prima want ze was een ‘heel volwassen 17 jarige’ en serieus over een toekomst met haar vriend. Vond die ouders sowieso wel vrij bijzonder, ook dat ze het geen probleem vonden dat ze zoveel wiet rookte want het was minder schadelijk dan alcohol, en ‘als je dan toch drugs wil gebruiken, dan maar wiet’.
Ja die ouders zijn toch ook helemaal delulu ![]()
Die vader had ook een opmerkelijke kledingkeuze gemaakt voor tijdens het interview, een t-shirt met ‘boom💥’ erop.
Maar waarom zouden ze dit soort dingen uit een documentaire laten?
Geen idee ![]()
Ik lees net dit: