Wow wat toevallig, ik heb hier gisteren volgens mij een stuk over gelezen in de volkskrant. Een oud stuk in een serie waarin agenten over hun heftigste ervaring vertellen oid.
Ik heb te weinig kennis om hier echt gedegen uitspraken over te doen hoor, maar ik heb ook echt het idee dat het moederschap in de VS nog zwaarder is dan in Nederland. Met zo weinig verlof, veel langere werkdagen (van partner), minder sociale zekerheden, en het idee dat het beeld van de ideale American soccer mom zo’n rol speelt, en dat je dan zo heeeel positief moet blijven en positive vibes only! En Misschien wel echt een onterecht beeld hoor, want de VS is natuurlijk een enorm land, maar dat komt wel in mij op. Ik ken vaag iemand die daar dus een kind heeft met een Amerikaan en waar zij woont is het zo’n andere omgeving. Bijv alles zo uitgestrekt. Helemaal niet geschikt om even lekker een rondje te lopen of te fietsen ofzo. Alles moet dan met de auto, ze kan niet even lekker naar een speeltuin om de hoek. Dan voel je je toch ook helemaal opgesloten… Nogmaals waarschijnlijk echt een vertekend beeld hoor, maar wat ik heb.