Moord- en vermissingstopic

Wow wat toevallig, ik heb hier gisteren volgens mij een stuk over gelezen in de volkskrant. Een oud stuk in een serie waarin agenten over hun heftigste ervaring vertellen oid.

Ik heb te weinig kennis om hier echt gedegen uitspraken over te doen hoor, maar ik heb ook echt het idee dat het moederschap in de VS nog zwaarder is dan in Nederland. Met zo weinig verlof, veel langere werkdagen (van partner), minder sociale zekerheden, en het idee dat het beeld van de ideale American soccer mom zo’n rol speelt, en dat je dan zo heeeel positief moet blijven en positive vibes only! En Misschien wel echt een onterecht beeld hoor, want de VS is natuurlijk een enorm land, maar dat komt wel in mij op. Ik ken vaag iemand die daar dus een kind heeft met een Amerikaan en waar zij woont is het zo’n andere omgeving. Bijv alles zo uitgestrekt. Helemaal niet geschikt om even lekker een rondje te lopen of te fietsen ofzo. Alles moet dan met de auto, ze kan niet even lekker naar een speeltuin om de hoek. Dan voel je je toch ook helemaal opgesloten… Nogmaals waarschijnlijk echt een vertekend beeld hoor, maar wat ik heb.

7 likes

Ik zit ook echt deep erin door mijn algoritme. Vind wel dat er echt rare dingen aan deze zaak stinken. En ik verbaas me echt over hoe alle zorgprofessioneels allemaal fouten hebben gemaakt, die eene psychiater met haar verkeerde notes en na een terechtwijzijg doodleuk zegt ‘dat staat er niet maar ik weet dat ik dat bedoeld heb’ of die arts die het dossier voor de zaak niet eens even heeft ingelezen en zegt ‘i have 200 patients each month’

Haar advocaat is overigens echt een held. Hij kaart ontzettend veel goeie problemen aan. En ik hoop dat dit iets mag veranderen aan de zorg mbt vrouwen en (postpartum) depressies.

17 likes

Nee, ik geloof 100% dat zij het heeft gedaan, maar ze is wel in de steek gelaten door de zorg en door hem. Alle waarschuwingssignalen, een kwal van een vent, en dan die hoeveelheid medicijnen. Alleen maar verliezers in deze zaak.

13 likes

Hebben jullie trouwens gezien dat die vader van die kinderen heel snel na hun dood is hertrouwd met een vrouw die echt mega veel op lindsay lijkt?

5 likes

Oh ben benieuwd of de vrouw die ik met hem op de foto’s heb gezien dan nep is want ze leek echt eng veel :joy:

2 likes

Hij ging wel al na 4 maanden bij haar wonen toch? Dus niet zo snel getrouwd maar wel mega snel een nieuwe serieuze relatie

2 likes

Lijkt me gek hoe dat daten gaat. Zo van jaaaa ik ben gescheiden want mn vrouw heeft mn kinderen vermoord.
Ik geloof ook wel dat ze het gedaan heeft, maar ze is zo in de steek gelaten door het systeem, wss een niet zo supportive man, snel moeten gaanwerken misschien? Drie kinderen, weinig slaap, veel ballen in de lucht houden.

6 likes

Sowieso heel veel gekleurde- of desinformatie op socials inderdaad! Veel rumoer over dat de man het gedaan zou hebben bla bla. Als je de feitelijke inhoud van de zaak wat beter wil begrijpen zou ik de YouTube afleveringen van The Lawyer You Know aanraden. Hij legt veel uit, knipt alleen relevante of interessante stukjes uit de testimonies en is -in mijn ogen- heel onpartijdig.

Ik ben pas bij dag 7 dus loop nogal achter maar stoom mezelf er doorheen. Zo’n ingewikkelde, pijnlijke zaak. Alleen maar verliezers inderdaad.

4 likes

Ja exact. Hoe meer dagen ik van de trial bekijk hoe minder ik het standpunt van de prosecution ook begrijp. What do you mean “ze heeft bewust gekozen om haar drie kinderen te vermoorden omdat ze haar huidige leven zat was en niet terug wilde naar haar werk en heeft vervolgens een zelfmoordpoging gefaked”. In mijn ogen is er geen andere verklaring dan ernstige ppd en psychose om dit, en met name juist ook het irrationele, plotse, radicale ervan, te verklaren.

Wordt er nogal boos van dat het zo weinig gaat over het falende (psycho)medische zorgsysteem
Edit; maar wellicht komt dat later in de zaak nog wel meer aan bod, zoals ik al zei ben pas op dag 7 haha

3 likes

Hoe die officieren van justitie tot nu toe ook hun zaak hebben overgebracht kan het ook niet anders dan dat je er iets van gaat begrijpen. Vraag me echt af in hoeverre de juryleden het duidelijk hebben.
Ik word ook echt gek van hun tone of voice en irriteer me inmiddels ook aan hun manier van praten, oops.
Misschien ook onbewust doordat er zo oppervlakkig wordt gedaan over mental health.

Ben ook benieuwd naar de kijk va TLYK over het mistrial gebeuren. Ik zag iets voorbij komen maar heb het niet gevolgd, sowieso vind ik het een lastige zaak om te bekijken dus een ‘ondertiteling’ is wel fijn.

2 likes

Dit noemt TLYK ook een paar keer. Veel mensen denken met hun gevoel. Hoe erg en verdrietig en wat een gruweldaad: justice for the kids!!! En het enige wat dan ‘fair’ voelt voor hen is een gevangenisstraf (bij voorkeur LWOP). Maar ik vind dat zelf een heel kortzichtige manier van denken merk ik.

Maargoed wij zijn in Nederland natuurlijk ook wel erg gewend aan TBS-straffen en dat is in de US misschien ook minder gangbaar idk

4 likes

Ja vandaag ook tegen die schoonmoeder van Lindsay, of ze wist dat ‘murder a sin’ was. Wat draag je nou bij met zo’n vraag?

https://youtube.com/shorts/UsSWlsugniU?is=VvixVU01NQnNoeU4

4 likes

Ik kwam dit op toevallig op Insta tegen gisteren of eergisteren. Vind het echt bizar hoeveel verschillende medicatie zij in korte tijd voorgeschreven heeft gekregen.

3 likes

Tja dit vind ik een ingewikkeld punt. Want ja, op het eerste gezicht ziet het er niet goed uit en oogt het als medical malpractice maar… als je medicatie start en je wordt er suïcidaal van, en je psychiater zegt “ff doorzetten wordt wel beter als je langer doorgaat” en je vermoord dan je 3 kids, dan heb je t niet goed gedaan als psychiater. Maar als je zegt “OK we gaan je switchen naar iets anders want hier wordt je suïcidaal van” en je vermoord daarná je 3 kinderen dan is t ook niet goed want dan er is teveel geswitcht… Ingewikkeld.

Ik moet de expert testimonies nog luisteren dus weet niet goed wat onafhankelijke expert hierover zeggen. Weet zelf te weinig van antidepressiva en antipsychotica. En ook de combinatie en evt interacties tussen medicatie die ze nam. Dus ben daar wel benieuwd naar of dat nog wat meer tekst en uitleg gaat geven op dit punt.

4 likes

Het is echt niet normaal hoe duidelijk de partijdigheid is rondom deze zaak. Een beetje op socials proberen te kijken naar hoe het vandaag loopt en wat de algemene gedachtegoed is maar man man man, accounts die zogenaamd verslag doen zijn of pro of anti. Geen een die gewoon verslag doet van de zaak. Is er geen Amerikaanse Saskia Belleman :smiling_face_with_tear:

Probleem is dat niemand dat weet. Ik had zelf op gegeven moment een hele lijst met medicatie waarvan ze niets meer durfden te stoppen omdat ze geen idee hadden wat waar vandaan kwam. Ben het wel echt eens met dat je het als psychiater in zulke situaties ‘sowieso fout’ doet.

4 likes

Heb je TikTok? Ik vind iamshopgirl best neutraal. Wel pro Lindsay maar niet storend en niet omdat Patrick het gedaan zou hebben maar door het gebrek aan zorg.

Nope :frowning:

2 likes

Vandaag begint de rechtszaak van Keshia Golden, een vrouw die haar vriend (fataal) in zijn been heeft gestoken toen zij 8 maanden zwanger was. Zij zegt dat het zelfverdediging was. In de tijd voorafgaand aan het incident zou ze de politie meer dan 50 keer gebeld hebben, heeft hij een contactverbod gehad en zou ze terwijl ze 18 weken zwanger was zelfs op de eerste hulp beland zijn omdat hij haar gewurgd zou hebben.

https://19thnews.org/2026/08/keshia-golden-chicago-trial-domestic-violence/

4 likes

Ze heeft een plea deal geaccepteerd waardoor er geen rechtszaak zal plaatsvinden

https://19thnews.org/2026/08/keshia-golden-chicago-domestic-violence-plea-deal/

1 like