Moord- en vermissingstopic

Zou je denken! Maar ik keek onlangs deze documentaire waar een overlevende van een nazi concentratiekamp aan bod komt, haar dochter, maar ook een zoon, dochter, en een kleinzoon van de commandant van het desbetreffende kamp aan het woord komen. De dochter van de commandant ontkent na tig jaar nog steeds bij hoog en laag alle betrokkenheid van haar vader terwijl wij als buitenstaanders echt wel weten dat het anders ligt.

1 like

Dat is ook gewoon een vorm van cognitieve dissonantie en een hele menselijke reactie. Voor buitenstaanders moeilijk te begrijpen, maar voor haar voelt dat gewoon echt zo, omdat ze dat ook heel graag wil geloven. En wij denken alleen maar joe joe dat zie je toch wel

5 likes

Precies dat dus ja wij kunnen als buitenstaander roepen: jullie huis stond verdorie nota bene gewoon met een muur verwijderd van het kamp! maar ook die mensen waren toen nog kind dus ongetwijfeld dat je er ook anders naar kijkt vanuit die ervaring uit.

Je ziet het zo vaak in zulke gevallen dat de directe betrokkenen het gewoon niet geloven. Net als dat Lori heel erg lijkt te geloven nog dat haar kinderen ā€œdruk bezigā€ zijn in het hiernamaals. Of ze dat echt gelooft of ook een vorm van eigen zelfbescherming om niet te realiseren wat ze echt heeft veroorzaakt met haar cult? Tja.

3 likes

Soms vraag ik me echt af wat er bij sommige mensen in het hoofd omgaat. Ik kreeg ongeveer een week geleden ineens een reel op insta te zien van een man, Wade Wilson, die in 2019 twee vrouwen heeft vermoord, daarvoor ook vast zit en waar tegen de doodstraf is geƫist. Maar, er zijn dus best wel wat profielen van dames die vinden dat hij onschuldig is en zetten hem neer als 1 of ander idool. Echt krankzinnig.

2 likes

Ja bizar. Hij is ook helemaal Tiktok famous omdat veel vrouwen hem sexy vinden. Lekker dan, met z’n hakenkruizen op z’n gezicht en na alles wat hij op z’n geweten heeft. Ik zag dat Dionne/Onnedi er ook een video over heeft gemaakt

2 likes

Hij verschijnt ook steeds in mijn feed nu en ik snap de hype niet. En dan staan er nog teksten bij als: my one true love. Hoe groot is dat bord voor je kop dan? Hij heeft die vrouwen gewoon uit het niets vermoord. Aan 1 dame vroeg hij alleen de richting en besloot toen maar haar te vermoorden.

2 likes

https://www.nu.nl/misdaad/6331245/doorbraak-in-vermissingszaak-in-1991-gevonden-schedel-blijkt-van-nederlandse.html

Ik vind het zo sneu dat door bepaalde wet- en regelgeving nu pas bekend is dat de gevonden schedel van deze vrouw is. Ze is in 1990 vermist geraakt en die schedel is in 1991 al gevonden, terwijl de vermissing ook echt pal aan de Belgische grens was. Als er dan zo dichtbij, maar dus wel in Belgie, een schedel wordt gevonden waarom kon er toentertijd dan niet gekeken worden naar vermissingszaken over de grens? Echt apart dat dat zo werkt en dat haar familie meer dan 30 jaar in onzekerheid heeft geleefd… Wel fijn dat het nu alsnog bekend is geworden uiteraard.

23 likes

Dan ga je je afvragen of dit ook niet speelt in andere vermissingszaken. B.v. bin Tanja Groen

3 likes

Zijn er misschien ook mensen hier, die hebben gehoord over de moord op 2 tienermeisjes in Delphi?
Op dit moment is de rechtzaak bezig en ik probeer het een beetje te volgen.

Voor wie dit een onbekende zaak is: 2 meisjes hebben vrij van school en gaan wandelen in een natuurgebied. Ze voelen zich bedreigd door een man en filmen hem met hun telefoon.
De meisjes worden na een zoektocht vermoord aangetroffen.
Ondanks dat er dus beeld en geluid was van de vermoedelijke moordenaar heeft het zo’n 7 jaar geduurd voordat er iemand was opgepakt uit het dorp waar de meisjes vandaan komen.

10 likes

Ja ik volg Delphi ook! Zo blij dat ze eindelijk Bridge Guy lijken te hebben na al die tijd. Hopelijk krijgen we nu ook zo meer duidelijkheid met hoe en wat omtrent Abby en Libby.

4 likes

Wie heeft de rechtszaak tegen Donny M. gevolgd over het ontvoeren, misbruiken en vermoorden van de 8-jarige Gino? Ik vond dit fragment van de officieer van justitie wel opmerkelijk. Volgens mij heb ik niet eerder iemand zo emotioneel gezien (niet alleen de tranen, maar ook de woordkeuze en bijv het benadrukken van de tijd) in zijn betoog: 'De gesprekken met de familie van Gino blijven ons altijd bij'

(geen goed of fout, de OvJ is ook mens en deze hele zaak is verschrikkelijk, maar het viel me op)

4 likes

Ja, gevolgd! Het valt zeker op, ik vind het wel mooi. Zo’n officier van justitie is zooo lang bezig met zo’n zaak en zeker in dit geval kan ik me voorstellen dat je ergens ook emotioneel betrokken raakt. Vind overigens dat hij zich ook heel goed en sterk herpakt. Voor de rechtbank is het toch anders, die werken tot de zitting meer vanuit het dossier dan met bijvoorbeeld de nabestaanden.

Vind dat verwijzen naar de tijd echt heel sterk gevonden, indrukwekkend.

9 likes

Ja absoluut begrijpelijk en wat er gezegd werd was imo ook wel passend, maar het viel mij wel op.

Deze OvJ is overigens ook te zien in de docuserie ā€˜de aanklagers’ uit 2016

3 likes

Ja zeker! Oh, interessant, ik ga eens kijken of ik dat kan terugkijken. Het staat me bij dat deze OvJ ook al andere mediagevoelige zaken heeft gedaan.

3 likes

Zag dit interview met de moeder van Michael P, de moordenaar van Anne Faber op youtube. Ik had haar ook al eens in een podcast gehoord en vind het wek heel interessant hoe ze hier spreekt over vergeving en hoe je omgaat met je kind die zoiets doet (wel veel herhaling)

8 likes

Wow in het artikel staat dat hij aan nog veel meer moorden wordt gelinkt

Wie is dit joh? Is het een Nederlander? Of is ie Frans of iets?

Edit: geen Nederlander, uit Kameroen. Frankrijk was al bezig om hem te deporteren maar was dus te laat.

4 likes

Ik zie dit echt overal gedeeld worden… heb het idee dat ze niet zelf gevonden wil worden. Zo gek dat dit ook allemaal online staat over haar.

4 likes

Pfoe ik had dit inderdaad ook voorbij zien komen op een ik zoek pagina op Facebook. Ik hoop zo dat ze gevonden wordt! Vreselijke situatie, voor alle betrokkenen.

3 likes

Daar dacht ik ook al over na. In het scenario dat ze nog leeft en dit dus daadwerkelijk leest is het misschien nog wel moeilijker om terug te komen uit schaamte t.o.v. iedereen die je kende en nu kent door deze berichtgeving. Maar goed, wat moet je anders als betrokkenen zijnde? Zo lastig.

7 likes

Ja ik snap de familie ook wel hoor, daar niet van. Hopelijk snel duidelijkheid. Zo gek ook dat ze al de mobiel was vergeten. En je kind niet ophalen van de opvang…?

3 likes