Moord- en vermissingstopic

Waar kijken jullie live mee?

2 likes

Via YouTube clansy trial intypen en dan krijg je er een paar. @Tamara zei Court tv

4 likes

https://www.youtube.com/live/vbQyJjleWag?si=0YPDjH1dvaeeSPod

2 likes

Kevin is boos en ik wil dat zien.

1 like

Is er duidelijkheid wanneer er meer duidelijkheid komt? Lol

1 like

Nee er word gezegd dat er op dat briefje niet stond dat ze er niet uit komen maar dat er iets is gebeurd in de jury room.

Nou dit dus. Je zou daar maar zitten…

Weet iemand of het publiekelijk bekend is wie de Jury is? Is die ā€œbaanā€ niet gevaarlijk als uitkomsten niet zijn zoals mensen willen. Met bedreigingen enzo

1 like

Van de week is er een vrouw gearresteerd omdat ze foto’s van een jurylid maakte. Dus ze worden volgens mij wel zo anoniem mogelijk gehouden.

1 like

Ah ja heel goed!
Lijkt me lastig.

——

De advocaat van Lindsay ziet er uit alsof hij het niet meer ziet zitten…

4 likes

Omg serieus…

2 likes

Waarom moet hij dit nog uitleggen nadat de jury 35 uur heeft kunnen overleggen?

2 likes

Ja hij is echt pissed! En na 35 uur gaat de jury een keer vragen wat is reasonable doubt :sweat_smile: lekker op tijd mensen

3 likes

Dit is wel echt bizar hoor. Dit had allang duidelijk moeten zijn. Ik verwacht wel dat ze nu snel met resultaat komen en dat ze dus ook nu wel unaniem een beslissing kunnen maken.

1 like

Ik zou zo graag een vliegje op de muur willen zijn in de jury kamer! Ben erg benieuwd wat de verhoudingen zijn: is het 11-1? Zijn ze 50/50 verdeeld?

Edit: ik ga stuk om het accent van Red: sidebahhh

2 likes

Wajow, de eis voor jury worden is vrij laag toch? (Dit is geen luiheid om het niet op te zoeken, ha dat zelf zo doen)

Maar je moet toch best intelligent zijn en rechten kennis hebben? Ik begreep al geen barst van deze uitspraak :egg::egg:

3 likes

De rechter heeft de juryleden eraan moeten herinneren dat de zaak draait om dat de staat bewezen moet hebben dat lindsay de moord wetend heeft gepleegd. Dus zonder mentale issues die dat veroorzaakt hebben. En er mag dus geen enkele twijfel zijn, hebben de juryleden twijfels dat het voldoende bewezen is dan is ze dus onschuldig op dit vlak.

De juryleden hebben dus mogelijk dit stukje niet goed begrepen of verkeerd geĆÆnterpreteerd.

Edit: en in USA worden juryleden geselecteerd uit het publiek dus technisch gezien kan iedereen een keer geroepen worden.
Denk wel dat ze kijken naar wie/hoe/wat per zaak maar dat weet ik niet precies.

3 likes

Jaa hier ben ik uiteindelijk achtergekomen, dankje!

Masr dit laat dus inderdaad zien dat ook sukkels (weet ff geen beter woord) zoals ik met nul begrip van dit soort zaken in de jury zitten.

Dat vind ik echt best kwalijk om eerlijk te zijn

6 likes

Ja zeker, maar ik denk dat de instructies ook beter kunnen of duidelijker vanuit de rechtzaal of de rechter. Het is allemaal toch wel erg rechterlijke taal en termen en lijkt me aardig stressvol zo’n zaak.

Maar verder ook zeker met je eens en ik ben toch blij dat wij in NL dit systeem niet kennen.

2 likes

Ja het is alsof ze ff 12 mensen van straat plukken en die moeten maar beslissen over het lot van iemand zonder enige kennis van zaken te hebben

5 likes