Moord- en vermissingstopic

Ik ben voor maar volgens mij ben ik me nog altijd niet goed bewust van het feit dat ‘iedereen iets te verbergen heeft.’

ongenuanceerde twitter schreeuwer, maar ik vond die eerdere tweet van hem eerlijk gezegd ook wel een beetje ongepast richting de familie. even los van de strekking dat iedereen recht op advocaat heeft.

Jaa ik vroeg me al af wie ze is was, dacht in de eerste instantie degene die hem had aangegeven… Knappe dochter trouwens.

spoiler

En als het een fout is,dat kan, dan wijzig je je tweet toch? Ik vind dit niet zo professioneel staan.

3 likes

De straf van Jos maakt mij eigenlijk niks uit. Als de familie maar antwoorden krijgt.

5 likes

Ik zie nu vooral op tegen alle media aandacht die maar door blijft gaan, en dan voornamelijk de eencellige mensen die dingen schreeuwen als ‘martelen zo iemand flink’, ‘geen enkele advocaat moet hem verdedigen’, ‘dood moet ie’
(ja staat allemaal als reactie op fb)
En je weet nu al dat mensen de straf te laag gaan vinden blabla en iedereen er een mening over heeft zonder enig idee te hebben hoe onze rechtsstaat is ingericht

16 likes

Ik vind het echt belachelijk hoe iedereen op het internet los gaat en denkt de waarheid in pacht te hebben. En ik vind het bijna vies hoe iedereen opeens geilt op deze zaak en er ook het zijne van moet vinden.
Met al deze ‘wijsheid’ zou je denken dat die zaak al 20 jaar eerder opgelost had kunnen worden, want iedereen weet waar het mis is gegaan en hoe de vork in de steel zit. En dan die heksenjacht en al die speculaties manmanman.

19 likes

Ik vind het wel ontzettend bizar dat mensen zo heftig met geweld(dadige woorden) reageren. Hoe erg ik het ook vind voor de ouders, reageren met geweld vind ik nooit oke, wat iemand ook gedaan heeft. Ik kan een emotionele reactie heel goed begrijpen, maar voor dit soort daden hebben we een rechtssysteem. Ik vind helemaal niet dat deze man de dood of heftig geweld verdient, hij verdient een gevangenisstraf die past bij wat hij heeft gedaan. De doodstraf hebben we namelijk gelukkig al een tijd geleden afgeschaft. En door dan wel zulk soort gewelddadige uitspraken te doen onder het mom van emotie vind ik gewoon niet oke, daarmee zet je uiteindelijk een standaard dat dit soort geweld geaccepteerd is en ik denk niet dat je daar uiteindelijk als samenleving mee vooruit gaat.

11 likes

Als ie een beetje slim is beroept hij zich op zijn zwijgrecht. Wordt lastig om hem dan te veroordelen lijkt me op enkel basis van DNA materiaal. Seksueel misbruik en moord kan niet worden bewezen aangezien ze daar geen bewijs voor hebben.

Ik denk dat er daarom meer bewijzen zijn. Het OM gaat namelijk (bijna) nooit over tot aanhouding tot ze het bewijs rond hebben. Juist vanwege het risico dat de verdachte gaat zwijgen (bijna altijd dus… haha). Als je gaat oppakken en het bewijs ook uit het verhoor probeert te krijgen, krijg je het bewijs waarschijnlijk niet rond en wordt de verdachte vrijgesproken. Dit heeft dan weer als consequentie dat je niet twee keer voor hetzelfde feit veroordeeld kan worden en diegene niet op een later moment kunt straffen als het bewijs er wel is bijvoorbeeld.

Maargoed, misschien is het in deze zaak wel anders en is dit een soort laatste poging en hopen ze maar dat Jos gaat praten.

5 likes

ik krijg hier echt zo’n onbehaaglijk gevoel van.

Waarom?

Er schieten heel veel gedachten door mijn hoofd bij het zien van die beelden, zal ik je verder niet mee vermoeien, maar voornamelijk de gedachte dat de familie dit waarschijnlijk ook zal zien en hoe dat voor hen moet zijn (er van uitgaande dat hij ook daadwerkelijk de dader blijkt te zijn)

1 like

Ja ik denk altijd: misschien zou ik het in zo’n situatie ook wel verneukt hebben. Als ik rechter/politie/hulpverlener/psychiater, etc was geweest.

2 likes

Ik heb nog altijd meer medelijden met de ouders van Nicky Verstappen. En ik vind dar hij zich dan ‘gewoon’ had moeten melden, dat is gewoon je plicht als burger. Als hij ervoor kiest dit willens en wetens niet te doen, tja dan krijg je dit.

1 like

@caramelletje @HvO ja sorry klopt, bedoel de ouders en zus van Nicky!

2 likes

Oh sorry heel erg misplaatst dan, sorry daarvoor. Ik dacht dat zij doelde op de familie van Jos.

3 likes

https://www.ad.nl/dossier-moordzaak-nicky-verstappen/hier-verstopte-jos-brech-zich~ad327d34/

Die andere man die ogenschijnlijk gearresteerd werd is dus de eigenaar van die woning/commune. Hij heeft Jos in de val gelokt en hem meegenomen naar een plek waar ze hem makkelijk konden arresteren en de kans dat ie kon ontsnappen klein was. Slim dat ie dat zo gedaan heeft!

3 likes

en zodat de kinderen in de commune niks mee kregen…

Ja dat was in eerste instantie met name de reden daarvoor waarschijnlijk en dat is ook mooi meegenomen. Maar ben blij dat ie om die reden dus een ander plan bedacht wat ook nog een hogere slagingskans had :slight_smile:

1 like