Peter R. de Vries is vanavond bij Pauw, ben benieuwd of hij nog iets te zeggen heeft.
hij is wel echt met een apart vliegtuig hierheen gekomen volgens mij?
zag op het nieuws dat het vliegtuig gelijk door reed naar een hangar, en dat hij daar ‘‘officieel’’ is aangehouden door de Nederlandse politie. Maar ze zeiden vorige week van niet indd
https://www.ad.nl/binnenland/advocaat-van-brech-moet-zwijgen-over-de-zaak-nicky-verstappen~a30285bc/
Dat lijkt er niet op alsof hij iets gaat bekennen. ‘Het laat zien hoe graag het team van de verdachte een dader wil maken.’ Zo benieuwd hoe dit gaat aflopen! Ik had ook niet verwacht dat hij makkelijk gaat bekennen.
Er wordt gezegd dat ze denken dat Brech waarschijnlijk niet weet dat er (inter)nationale aandacht voor zijn zoektocht is geweest, maar ik neem aan dat z’n advocaat hem daar wel over spreekt?
Bedoelen ze niet dat hij dat wist voor hij opgepakt werd of dat ie dat nu nog steeds niet weet? Want dat zou wel raar zijn ja.
Ja dat moet haast wel! Ik vraag me echt zo af hoe dat dan in z’n werk gaat met zo’n advocaat, dat hij dan tegen de verdachte moet zeggen dat, stel ze hebben alleen dna-bewijs, de kans groot is dat hij vrijuit kan gaan.
De verdachte bepaalt de koers. Dus stel hij heeft tegen zijn advocaat gezegd van ja ik heb het gedaan, maar ik ga ontkennen/niks zeggen etc. dan gaat de advocaat daar in mee. Maar zijn advocaat zal dat vast wel hebben gezegd van dat dna-bewijs.
Ah oké. Lijkt me voor de advocaat ook erg moeilijk, zeker als het zo’n enorme zaak is die al zo lang speelt.
Jaa had het al gehoord, gelukkig
Ah dat wist ik niet. Had alleen gezien dat je er vandaag iets over gedeeld had op je insta story.
Jaa klopt! Ik was even verbaasd, haha
Is niets anders dan tactiek. Hij wil aantonen dat de verdachte benadeeld wordt en dat hij daarom geen eerlijk proces krijgt/heeft. Dit argument draagt hij zeker ook aan in de rechtszaal
Even ander topic, maar hier hebben we bij de vermissing van het Haagse meisje en het gebrek aan media-aandacht nog over gehad.
Kennelijk is het niet alleen missing white woman syndrome wat verschil in aandacht gaat, maar gaat het ook over vermist wit persoon. Dat is echt schandalig.
Ja je kunt hier heel boos om worden, maar weten we ook waarom dit is? Is dit omdat witte mensen minder om donkere mensen geven, zoals wordt gesuggereerd? Of kan er ook iets anders aan de hand zijn waardoor die posts minder worden gedeeld?
Ik vind dat ook lastig. Die vermiste Orlando was ook getint toch? Ik geloof dat daar wel enorm veel aandacht voor was…