Moord- en vermissingstopic

Maar hoe kan het ook dat ze pas na 2 dagen als vermist is opgegeven? Dat meisje is 14, ik zou denken dat je na een paar uur toch al paniek krijgt als je haar niet kan bereiken of geen idee hebt waar ze is.

1 like

Ik denk dat de politie en de ouders allebei vanaf een ander punt tellen. De politie vanaf het moment dat ze bij haar ouders vertrok en de ouders vanaf het moment dat ze bij die vriendin vertrok. Daarbij maak ik dan de aanname dat die ouders wisten dat ze bij een vriendin sliep.

1 like

Ik had dit ook in mijn hoofd idd, maar dit meisje is pas 14! Dan zou je toch denken dat het wel meteen opgepakt wordt. Ik vind het ook heel naar dat dit dus niet het geval is. Hopelijk is ze snel terecht.

Het is toch achterlijk dat er geen amber alert wordt ingezet? Dit meisje is al enorm lang vermist. Ik hoop echt dat ze haar terugvinden, maar ik vrees voor het ergsteā€¦ dat arme meisje

6 likes

Ook als ze zo lang al vermist zijn? Daarnaast vind ik 14 ook heel jong. Zeker als je kijkt hoelang ze al vermist is. Ik vraag me dan stiekem toch ook af hoe het was gelopen als dit een wit/blond meisje was geweest.

3 likes

Ik ben bang dat er iets meer aan de hand is dan door de vader in de media verteld wordt. Misschien met haar moeder in een blijf van mijn lijf huis ofzo?

2 likes

Huh hoezo denk je dat?

1 like

Waarop baseer je dat?

1 like

@Vuile_bitch @Wildflower ik denk dat @Pierlala gewoon bedoelt dat zij het vermoeden heeft dat er meer schuilt achter het verhaal dat bekend is gemaakt en dat ze het ā€˜blijf-van-mijn-lijf-huisā€™ als voorbeeld van een mogelijkheid noemde, niet dat het per se zo is.

1 like

Ja precies, in elk geval denk ik dat de politie bepaalde vermoedens, verwachtingen heeft. Omdat ze anders toch op zoek zouden gaan. (Maar misschien maakt de politie wel een grove fout dit is enkel mijn vermoeden)

1 like

Ik begrijp niet helemaal waar deze gedachte op gebaseerd isā€¦

1 like

Ik denk ook dat er een reden is dat ze niet voor een amber alert kiezen. Of dat dan is wat hier gezegd wordt, geen idee maar ik denk dat er meer achter zit.

1 like

Ik bedoel inderdaad dat ik er vanuit ga dat de politie goed zijn werk doet. Wat denk jij?

Geen duidelijke aanwijzingen dat ze in gevaar is??? Ze is al bijna DRIE weken weg. Wtf zeg

2 likes

Ik hoop echt dat de politie concrete aanwijzingen heeft dat ze vrijwillig vertrokken is. Het lijkt me dat je in dit soort gevallen met een 14-jarige ervanuit gaat dat ze in gevaar is, tenzij je meer weet.

Want als de redenatie is ze heeft geen contact opgenomen, dus ze zal wel niet in gevaar zijn dan is de politie echt geen knip voor de neus waard.

2 likes

Hoe kom je erbij dat dit de redenatie zou zijn?

Ik denk dat je je als lezer van zulke berichten altijd bewust moet zijn van de dingen die je niet weet. De politie heeft er zelden baat bij om alle feiten op tafel te gooien, als lezer weet je dus eigenlijk te weinig om Ć¼berhaupt aannames te kunnen maken.
Nou snap ik dat het menselijk is om dat toch te doen maar ik denk dat je soms ook vertrouwen moet hebben in de mensen die wel alle informatie hebben en zijn opgeleid om hier mee om te gaan.

10 likes

Ik speculeer over de redenatie. Daarom zeg ik ook ā€˜alsā€™.

En ik ben me er terdege van bewust dat de politie nooit zomaar alle info deelt.

Maar de post komt wel gelijk een beetje negatief over (tegenover de politie) door te zeggen dat ze geen knip voor de neus waard is als ze x en z doen terwijl er geen enkele aanwijzing is dat ze zo redeneren. We hebben inderdaad geen idee hebben hoe ver ze in hun onderzoek zijn. Maar ik vind sowieso dat er vaak snel negatief over de politie wordt gedaan op internet, dus misschien ben ik gevoelig voor dat soort uitspraken, haha.

Hopelijk gaat alles goed met dat meisje en zit ze ergens bij een familie die zich van geen kwaad bewust zijn. Als ze aanwijzingen hebben dat ze is weggelopen en er geen gevaar is voor haar leven, vind ik het goed dat er geen Amber Alert is uitgegaan. Je wilt ook niet dat zoā€™n alert aan kracht verliest door het om de haverklap te gebruiken.

5 likes

Dat verhaal over die Ivana Smit wordt ook steeds vager met de minuut. Nu blijkt dat de kamer is schoongemaakt nog voordat er forensisch onderzoek is gedaan?!